Aukštaitijos ralis

„Aukštaitijos“ ralį laimėjo R. Lipeikio ir I. Lipeikytės ekipažas

Aukstaitijos_racing_08_24

Vėlyvą naktį Visagine pasibaigusį „Aukštaitijos“ ralį laimėjo Roko Lipeikio ir Ingos Lipeikytės ekipažas. Į pirmą vietą jie išsiveržė tik pačioje lenktynių pabaigoje, kai paskutiniame greičio ruože suklydo ir iš lyderio pozicijų buvo priversti pasitraukti 2008 m. nugalėtojai Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.

Nauji greičio ruožai

„Auštaitijos“ ralis ankstesniais metais vykdavo Utenos, Ukmergės, Molėtų, Anykščių rajonuose, o šiemet varžybos persikėlė į Ignalinos atominės elektrinės regioną – varžybos startavo Ignalinoje, finišavo Visagine, o žvyriniai greičio ruožai driekėsi ir Zarasų rajono keliais. Ralį organizuojantis klubas AJAGS sportininkams iš Lietuvos, Latvijos ir Rusijos pasiūlė ne tik pažįstamas trasas (šiame regione daugelį metų vykdavo žieminiai raliai), bet ir visiškai naujų greičio ruožų. Be to, ralis oficialiai buvo paskelbtas naktiniu, nes didesnioji jo dalis vyko tamsiu paros metu. Lietuvos sportininkai turi mažokai praktikos važiuoti tamsoje, nes beveik visos lenktynės vyksta dieną. Tačiau tamsa neišgąsdino ralio entuziastų, kurie užplūdo Salako apylinkes – būtent čia ir sprendėsi, kas taps varžybų nugalėtojais. Prieš startą beveik visis sportininkai minėjo, kad naujos trasos ir tamsa gerokai suvienodins ekipažų galimybes – nugalėti turėtų tie ekipažai, kurių vairuotojas ir šturmanas sugebės siekti rezultato maksimaliai sklandžiu darbu ir kuriems pavyks išvengti klaidų.

Pirmavo nuo pat starto

2008 m. Aukštaitijos ralį laimėję V.Švedas ir Ž.Sakalauskas („Mitsubishi Lancer EVO IX“) ir šiemet tapo lyderiais nuo pat pirmojo greičio ruožo. Prieš metus jie pranašumą įgijo būtent tamsoje vykusiuose pirmuose greičio ruožuose. Daugelyje tarptautinių lenktynių startuojantis kauniečių ekipažas kiekviename greičio ruože didino persvarą ir artėjant finišui artimiausius persekiotojus lenkė beveik minute.

O dėl antrosios vietos mezgėsi labai atkakli kovas. Svečiai iš Latvijos Andins Neikšans ir Peteris Dzirkals („Mitsubishi Lancer EVO IX“) rimtai konkuravo su R.Lipeikio ir I.Lipeikytės („Mitsubishi Lancer EVO VIII“) ekipažu, jiems ant kulnų lipo Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku („Mitsubishi Lancer EVO IX“) bei Salake gimęs ir augęs vietinės publikos favoritas Audrius Gimžauskas su Kęstučiu Girštautu („Mitsubishi Lancer EVO IX“).
Artėjant lenktynių finišui R. Lipeikis (su Renatu Vaitkevičium šį ralį laimėjęs ir 2003 m.) sugebėjo pakilti į antrą vietą ir, atrodo, jau buvo susitaikęs su tuo, kad nugalėtoju netaps. „Planavome ramiai pasiekti finišą ir paskutiniame greičio ruože netgi kiek „atleidome“. Mums buvo reikalinga garantuota vieta ant garbės pakylos, tačiau, pasirodo, mes važiavome tiksliau ir sugebėjome išvengti klaidų. Kad aplenkėme V.Švedą, supratome tik grįždami iš paskutinio greičio ruožo, kai preliminariai suskaičiavome rezultatus. Kovojome iki galo ir šiandien mes tampame nugalėtojais“, – teigė patyręs ralio meistras, kuriam tai buvo jau 65 (!) iš eilės finišuotos ralio lenktynės, tapusios puikia gimtadienio dovana vyriausiajai sportininko dukrai.

„Vienas iš posūkių buvo klastingas, įvažiavome kiek per greitai ir šturmano pusės galine dalimi trenkėmės į storą medį. Praradome apie pusantros minutės, kurios tapo lemtingomis. Pergalė buvo arti, deja, nugalėtojų vardo apginti nepavyko“, – po finišo prie apdaužyto automobilio kalbėjo V.Švedas. Tarp R.Lipeikio ir jo įsiterpė latvis A.Neikšans – beje, pastarojo brolis Maris „Aukštaitijos ralį“ buvo laimėjęs prieš dvejus metus. Tarp Lietuvos sportininkų N4 klas4je trečią vietą užėmė R.Čapkausko ekipažas.

VAZ 2105 – pirmame dešimtuke

Tradiciškai daug publikos ovacijų sulaukiantis Dovilo Čiutelės ir Žydrūno Vaitkevičiaus ekipažas, važiuojantis VAZ 2105, buvo vadinamas vienu iš dviem ratais varomų automobilių favoritų. Tačiau jam nenusileido pasaulio ralio čempionato etapų patirties turintys Vytautas Baranauskas ir Gediminas Celiešius („Ford Fiesta“). Būtent tarp šių dviejų ekipažų vyko neoficiali kova dėl nugalėtojo vardo tarp dviem ratais varomą techniką pasirinkusių sportininkų. Klaidų išvengęs Dovilo ekipažas šį kartą buvo greitesnis – absoliučioje įskaitoje jis liko dešimtas ir tapo R2000 klasės nugalėtoju. V.Baranauskui atiteko dvylikta bendros įskaitos vieta ir N2000 klasės nugalėtojo taurė. A2000 klasėje pirmavo Tomas Bilius ir Vytis Pauliukonis („Honda Civic“).
Iš viso finišą pasiekė 25 iš 30 lenktynes pradėjusių ekipažų.

Važiavo ir B lygos atstovai

Drauge su atvirojo Lietuvos čempionato dalyviais Aukštaitijoje startavo ir šalies B lygos ralio čempionate dalyvaujantys ekipažai. Tiesa, naktinių ruožų jiems neteko įveikti – varžybas sportininkai baigė, įveikę penkis greičio ruožus šviesiu paros metu. Tarp šios lygos lenktynininkų pirmavo Arūnas Černius ir Edvinas Bieliauskas („Subaru Legacy“), tapę ir 4 klasės nugalėtojais. Tarp M1 klasės sportininkų nugalėjo Mindaugas Jusis ir Donatas Mazurevičius („Honda Civic“), tarp M2 – Arūnas Lekavičius ir Ąžuolas Žadeika („VW Golf“).

Būtent iš B lygos dalyvių buvo tikimasi, kad jie azartiškiausiai kovos Visagino centre vykusiame greičio ruože – B lygos dalyviams labai greito slalomo rungtis buvo įskaitinė, o pagrindinio čempionato dalyviai tiesiog pretendavo į papildomą prizą – aukšto slėgio plovimo įrenginį. Tačiau susumavus rezultatus paaiškėjo, kad slalomo trasoje tiksliausiai ir greičiausi važiavo A.Neikšano ekipažas.

Kalbama ir apie žiemos ralį

Šiais metais Visagino, Zarasų ir Aukštaitijos apylinkėse žieminio ralio nebuvo, nes organizatoriai pasirinko Utenos apylinkes. Pernai varžybos neįvyko dėl šiltos žiemos. Tačiau ilgą žiemos ralio istoriją turintis regionas nepraranda vilčių, kad žiemos ralis į šias apylinkes sugrįš, o vasarinis (galbūt ir vėl – naktinis) ralis turėtų tęsti tradicijas. Tačiau tai – kitų metų AJAGS klubo planai.

O šių metų Lietuvos čempionatą sportininkai baigs po dviejų savaičių tradiciniu raliu „Aplink Lietuvą“.

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.