Citroen C5

Citroen C5 – techniškai sudėtingas automobilis

Citr_C5_HMS

Jau daug metų netyla ginčai dėl sudėtingos Citroen hidraulinės pakabos. Šiame automobilyje, pakeitusiame Xantia modelį, rasime dar įdomesnių techninių sprendimų, pagrįstų valdymu elektra.

Ar yra prasmė naudoti hidraulinę pakabą? Juk važiuodamas gerais keliais jokio skirtumo nepajusi. Tačiau hidraulinės pakabos privalumai greitai išryškėja, kai riedama nelygiu keliu. Tikra tiesa, kad C5 prastu keliu važiuoja itin švelniai, o ausis trikdo tik padangų keliamas triukšmas. Taip pat būtina paminėti, kad dėl reguliuojamos pakabos galima įveikti didesnes kliūtis – kad ir užvažiuoti ant aukštesnio kelkraščio. Pakabos aukštis reguliuojamas mygtuku šalia pavarų perjungimo svirties. Tiesa, pasirinkus aukščiausią padėtį galima važiuoti maksimaliu 40 km/h greičiu, o komfortas tuo metu bus išties ribotas.

Ne pats galingiausias, užtat ekonomiškas

Citroen C5 su dyzeliniu 2.0 HDi varikliu, taip pat kaip ir su 1.8/117 AG benzininiu, neturi „Sport“ mygtuko, leidžiančio pažeminti ir pakietinti pakabą. Gal toks variklis šiam nemažam automobiliui yra  per silpnas? Nieko panašaus – nors įspūdingo pagreičio ir nėra, tačiau kasdieniam važinėjimui dinamikos užteks su kaupu. Juolab ir degalų sąnaudos nedidelės – viso labo 6,5 l/100 km. Puikus gana didelė mašinos  rezultatas.

O automobilio galimybės išties nemenkos – kelionė neprailgs susėdus net penkiems suaugusiems keleiviams. Stogo linija pakankamai aukšta, tad erdvės virš galvų keleiviams netrūks nei priekyje, nei gale. Kadangi atstumas tarp ašių taip pat nemenkas – ir kojoms vietos bus užtektinai. Sėdynės, kaip ir pridera prancūzams, išties komfortiškos.

Krovinių skyriuje sunkumų taip pat nekils. Pagrindinė bagažinė – 563 l talpos. Jei tenka vežtis slides ar meškeres, galima atlenkti vidurinę galinės sėdynės dalį. Jei nulenksite visas galines sėdynes – jūsų paslaugoms net 1658 l talpa, o grindys liks visiškai lygios. Dėl plačių durų  pakrauti bagažinę bus nesunku, o įkelti į ją didesnį krovinį bus lengviau paspaudus mygtuką, kuris automobilio galą nuleidžia žemiau. Už tai ačiū hidraulinei pakabai.

X ir XS versijose su 2.0 HDi varikliu C5 jūsų nenustebins vidaus apdailos kokybe, tačiau ir labai priekaištauti neteks. Paprasta salono apdaila būdinga šios klasės automobiliams.

Sutaupyti nepavyks

Nestandartinė pakaba nežada pigios eksploatacijos, tačiau, kad ir kaip keista, dažniausiai genda ne hidrauliniai C5 elementai. Paprastai susidėvi įprastos dalys – priekinės pakabos  įvorės ir svirtys (bukas dundėjimas važiuojant nelygiu keliu), gale dėvisi galinio balkio guoliai ir tarpinės (cypimas, pasvyrant kėbului). Greitai dyla stabdžių trinkelės ir diskai. Dažnai nesandarūs vairo stiprintuvas ir hidraulinės pakabos elementai neturėtų gąsdinti. Tačiau visą patikrą geriau patikėti patyrusiam meistrui ar firminiam „Citroen“ servisui – juk įsigijus probleminę mašiną grės išties nemenkos investicijos.

Leonas Paplauskas

Išvada

Norintiems sutaupyti šis automobilis visiškai netinka – jei negalite sau leisti didesnių išlaidų nei įprastos naudotam automobiliui, geriau tokio pirkinio atsisakyti. C5 – komfortiškas ir funkcionalus automobilis, žavintis savo rafinuotais techniniais sprendimais ir važiavimo kokybe. Tačiau itin svarbu mašiną tinkamai eksploatuoti – pvz., dyzelinis HDi variklis nepripažįsta prastos kokybės degalų. Citroen C5 galima rekomenduoti nebent prancūziškų automobilių gerbėjams, nes pirkdami detales nesutaupysite, o mašinos priežiūra reikalauja profesionalų ir specialios serviso įrangos. O šios paslaugos, deja, daug kainuoja.

Modelio istorija

2000 m. ruduo. C5 sedano pristatymas.

2001 m. pavasaris. Pardavimo pradžia. Parodomas universalas, ankstesnio modelio – Xantia gamybos pabaiga. Varikliai: benzininiai 1.8/116AG, 2.0/136AG, 2.0 HPi/140 AG (su tiesioginiu benzino įpurškimu), 3.0 V6/207 AG ir turbodyzeliniai 2.0 HDi/109 ir 2.2 HDi/133 AG.

2002 m. Atsisakoma HPi variklio.

2004 m. Modelio atnaujinimas, nauji turbodyzeliniai varikliai: 1.6 HDi/110AG, 2.0 HDi/138 AG.

Silpnosios vietos

Stabdžių sistema: greitai susidėvi trinkelės ir diskai.

Variklis, pavarų perjungimas: genda dviejų masių smagratis, įpurškimo sistema labai jautri degalų kokybei.

Pakaba: išsimuša stabilizatoriaus jungtys bei priekinių ašių svirtys ir įvorės, susidėvi galinio balkio guoliai.

Elektra, elektronika: nepripažįsta neprofesionalaus remonto.

Privalumai

Komfortiška važiuoklė

Erdvus salonas ir bagažinė

Ekonomiški dyzeliniai varikliai

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.