Dyzeliniai SUV

Porsche Cayenne: vienas prieš keturis SUV

drambliai

Vokietijoje gaminami geležiniai „drambliai“ gali lėkti didesniu nei 200 km/h greičiu. Pagrindinis šio testo herojus – Porsche Cayenne Diesel. Jo konkurentai: VW Touareg V6 TDI, Mercedes ML 320 CDI, Audi Q7 3,0 TDI, BMW X5 xDrive 30d.

5_porscheCayenne

5 vieta. Bekelės lenktynininkas

Porsche užburia – toks jausmas apima vos įsėdus į automobilį. Pajudėjus iš vietos akimirksniu pamirštama, kad Cayenne sveria net 2382 kg. Posūkius dyzelinis Porsche visureigis įveikia tarsi sportinis automobilis: vikriai ir užtikrintai. Tačiau su šiuo žvėrimi reikia elgtis labai atsargiai ir akimirksniu priimti sprendimus. Juk kol įsikiša ESP sistema, Porsche Cayenne galinė dalis šiek tiek slysteli į išorę.

Akivaizdu, kad prie puikaus laivo šturvalo turi stovėti patyręs kapitonas. Dar vieną malonią staigmeną pateikia stabdymo rungtis. Įkaitusiais stabdžiais Porsche Cayenne sustoja ties 35,9 metro žyma. Tai geriausias rezultatas tarp testo dalyvių. Toliau vardijant šio visureigio privalumus reikia paminėti ir akimirksniu į pedalo paspaudimus reaguojančią greičių dėžę, kuri puikiai dera su 240 AG turbodyzeliniu motoru.

Net sunku patikėti, kad Porsche motoras – šiurkščiai (Audi Q7) ir vangiai (VW Touareg) veikiančių giminaičių klonas. Žinoma, didžiausias Cayenne trūkumas yra kaina. Vokietijoje (Lietuvoje Porsche neprekiaujama) visureigis kainuoja nuo 57 459 eurų (nuo 198 tūkst. Lt.).

4 vieta. Išbandytas dydis

Touareg yra trumpiausias (4,75 metro) šio penketo visureigis, bet erdvės jame tikrai nestinga. Tiek ant priekinių, tiek ant galinių sėdynių vietos per akis. Vis dėlto galiniai „krėslai“ atrodo taip, tarsi būtų pagaminti be didesnės išmonės, nes, palyginti su Porsche galinėmis sėdynėmis, jiems trūksta šoninio prilaikymo. Tai dar galima pakęsti, bet maksimalus bagažinės tūris akivaizdžiai per mažas.

Nulenkus galines sėdynes VW Touareg bagažo skyrius padidėja tik iki 1570 l. Tai prasčiausias rezultatas tarp šio testo dalyvių. Atrodytų, kad padėtį turėtų pataisyti turbodyzelinis motoras. Gaila, bet ir šioje rungtyje Touareg negali stipriau įkąsti varžovams. 240 AG variklis yra vienas galingiausių tarp testo dalyvių, bet suvartoja daugiausiai dyzelino – vidutiniškai net 10,9 litro 100 km kelio. Įspūdį gadina ir tai, kad stipriau numynus greičio pedalą visureigis pradeda vibruoti. Dreba net salone esantis galinio vaizdo veidrodėlis. Didžiausias Volkswagen privalumas – kaina, kuri prasideda nuo 150 tūkst. Lt. O tai 30–44 tūkst. Lt mažiau už konkurentus.

3_mercedesML320CDI

3 vieta. Šelnusis SUV

Persėdus iš sportiškų konkurentų į Mercedes ML visureigį akimirksniu tampa aišku, kad tai ramaus būdo automobilis. Atrodo, kad jam netgi trūksta važiavimo dinamikos. Apie tai byloja ir faktas, kad Mercedes ML paskutinis pasiekia 100 km/h greitį – per 9,3 s. Sportiškesnį važiavimą stabdo ir itin jautriai sureguliuota ESP sistema, kuri sumanius įveikti posūkį agresyviau netrukus įsikiša į automobilio valdymą.

Mercedes ML vis dar gali pasigirti tikrai komfortiška pakaba, tačiau vaizdą testo metu gadino didžiausios (net 19 colių) žemo profilio padangos. Važiuojant per skersai kelio einančius nelygumus visureigis šokčioja tarsi medinis. Padidinus greitį visa tai erzina dar labiau. 224 AG turbodyzelinis variklis yra silpniausias tarp konkurentų, bet ramiam važiavimui jo per akis.

Be to, vienintelis Mercedes ML turi ne šešių, kaip varžovai, o septynių laipsnių „automatą“. Jo privalumas yra tas, kad važiuojant greitkeliu sumažinami variklio sūkiai. Tai akimirksniu matyti žvilgtelėjus į degalų sąnaudas, kurių vidurkis – 10,6 litro 100 km kelio.

2_AudiQ7 

4 vieta. Sunkiasvoris jaunuolis

Audi Q7 ilgis siekia net 5,09 m. Tai ilgiausias testo visureigis. Suprantama, kad toks dydis automobilio keleiviams garantuoja užtektinai vietos tiek priekyje, tiek gale. Puiku ir tai, kad Q7, kaip ir BMW X5, gali būti septynviečiai. Beje, trečioje Audi sėdynių eilėje be vargo įsitaisys ir suaugę žmonės.

Didžiulis visureigis gali praryti ir milžinišką kiekį bagažo. Maksimali Audi Q7 bagažinės talpa – net 2035 l. Tik gaila, kad bagažinei trūksta aukščio. Suprantama, milžiniškas visureigis nelengvas. Jo svoris – net 2434 kg. Tai ypač juntama įveikiant posūkius. Gerai bent tai, kad šiurkščiai sureguliuota ESP sistema laiku atitaiso vairuotojo klaidas.

Nesužiba milžiniškas visureigis ir stabdymo rungtyje. Audi Q7 stabdymo kelias įkaitusiais stabdžiais siekia 38,7 m. Tai prasčiausias šio testo rezultatas. Nesuteikia laukiamo važiavimo komforto ir pneumatinė pakaba. Net pasirinkus „Comfort“ režimą juntami ir maži kelio nelygumai. Truputėlį gaila, nes turėdamas puikias sėdynes ir gana tylų motorą Audi Q7 galėtų būti puikus tolimų kelionių laivas.

1_BMW_X5xdrive30d

5 vieta. Visų galų meistras

BMW X5 puikiai tinka ir kasdien važinėti, ir laisvalaikio malonumams. Tačiau automobilis nepigus. Visi penki šio testo visureigiai priskiriami SUV, arba “Sports UtilityVehicle” (sportiškas, bet drauge naudingas laisvalaikio automobilis), klasei. Kaip jau supratote, SUV – tai ne tik sportiški, bet ir naudingi automobiliai. Šias savybes puikiai atitinka BMW X5 visureigis.

Vertinant automobilio važiavimo savybes reikia pasakyti, kad BMW X5 puikiai valdomas važiuojant siauromis, vingiuotomis gatvelėmis bei prastais, duobėtais keliais. Trumpiau tariant, visureigio pakaba kelyje pasitaikančius nelygumus sugeria kaip prabangus liukso klasės limuzinas.

Dar vienas puikus ir tikrai reikalingas BMW X5 visureigiui dalykas – aktyvi vairo sistema (“Active Steering”). Siaurose miestų aikštelėse ji tikrai gelbsti statant visureigį, o važiuojant didesniu greičiu į vairuotojo komandas reaguoja nei per jautriai, nei per vangiai. Bėda tik ta, kad testuojant automobilį Vokietijos greitkeliuose BMW X5 ne itin laikėsi numatyto važiavimo kurso – darė nedidelius zigzagus. Todėl retkarčiais važiavimo kursą teko koreguoti.

Grįžtant prie visureigio privalumų geriausių žodžių nusipelno 3.0/235 AG turbodyzelinis motoras. Jis dirba ne tik itin tyliai, bet ir reikalauja mažiausiai degalų. Vidutinės BMW X5 dyzelino sąnaudos siekia 10,3 litro 100 km kelio. Puiku ir tai, kad didelis bei erdvus visureigis gali vežti sunkiausią krovinį.

Į vienintelį BMW X5 be vargo tilps iki 735 kg svorio krovinys. Tik geri daiktai nepigūs. Būtent toks ir yra BMW X5, kurio kaina su testuotu motoru mūsų šalyje prasideda beveik nuo 194 tūkst. Lt. Tai tikrai nemaža pinigų sumelė.

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.