Mercedes klasika

Senųjų Mercedes suvažiavimas

krokuva1

Tai jau aštuntasis senųjų Mercedes automobilių suvažiavimas. Šįmet jis vyko Krokuvoje. Į sąskrydį atriedėjo 73 automobiliai su žvaigžde priekyje. Sensacija tapo 1937-ųjų modelis 540 K.  

Senukas Mercedes 540K į Lenkiją atvyko neseniai. Jis buvo nupirktas “Mercedes Classic Center” Štutgarte (Vokietijoje). Kabrioletas 540 K – tai labai ypatingas ir išskirtinis senovinis automobilis. Kai tik jis kur nors pasirodo, kad ir, tarkime, didžiausiuose sąskrydžiuose Vokietijoje ar JAV, visada tampa sensacija ir dideliu traukos centru.

Tai ne tik labai gražus, bet ir neįtikėtinai retas praėjusio amžiaus ketvirtojo dešimtmečio modelis. Iš viso buvo pagaminti tik 83 kabrioleto 540 K egzemplioriai, o versijos, kuri “apsigyveno” Lenkijoje (su atsarginiu ratu ant bagažinės dangčio) – tik 32 vienetai. 540 K yra milžiniškas automobilis: 5,35 m ilgio, 2 m pločio, sveria 2,5 t, jį varo 8 cilindrų (išdėstyti vienoje eilėje) variklis su kompresoriumi, kurio tūris 5401 cm3.

Kai į darbą puola kompresorius, variklis pasiekia 180 “arklių”, tuomet 540 K gali pasiekti 180 km/h greitį. Per senųjų Mercedes sąskrydžio Elegancijos konkursą buvo įvertintas ne tik pats automobilis, bet ir dviejų žmonių ekipažas su atitinkamos epochos drabužiais – užimta pirma vieta prieškarinių automobilių klasėje ir pelnyta taurė.

Pats seniausias Mercedes modelis Krokuvos suvažiavime buvo 1927-ųjų gamybos Stuttgart. Jis atriedėjo iš Šveicarijos. Šis modelis su 2 l 6 cilindrų varikliu, pasiekiančiu 38 AG, įsibėgėja iki 80 km/h. Kaip ir dauguma praėjusio amžiaus trečiojo dešimtmečio modelių, šis turi medinius ratus ir medinį kėbulą. Deja, 82-ejų metų senukas turėjo problemų dėl variklio, kuris springo ir čiaudėjo. Jis vargais negalais pasiekė sąskrydžio dalyvių susitikimo vietą, tačiau visos senų automobilių lenktynių trasos įveikti nesugebėjo.

Didžiulio dėmesio sulaukė ir 1938-ųjų170 V kabrioletas (nuotraukoje viršuje). Į suvažiavimą jis atriedėjo tiesiai iš dirbtuvių, kuriose per pastaruosius metus buvo restauruojamas. Įdomu tai, kad šis modelis jau daugiau nei trisdešimt metų išlieka tos pačios šeimos rankose. Ir dabar, po smulkaus remonto, 70-metis senukas turi puikių šansų dar keletą dešimtmečių išlikti geros būklės.

Į Krokuvč taip pat atvažiavo ir 1936-ųjų rodsteris 200, kuris savais ratais įveikė 300 km atstumą. Tai tikrų tikriausias raritetas – vienintelis toks važiuojantis modelis pasaulyje. Savininkas šį automobilį gavo dovanų iš savo tėvo 18-ojo gimtadienio proga. Tuomet šis rodsteris buvo agonijos būsenos: išgyvenęs įvairiausias modifikacijas, galinė jo dalis buvo nupjauta, o vietoje jos sumontuota… platforma, ant kurios vežiodavo obuolių dėžes.

Naujasis savininkas nusprendė automobilį rekonstruoti. Tai užtruko septynerius metus. Dabar rodsteris 200 atkreipia dėmesį kiekviename sąskrydyje, kad ir kur šis vyktų –Žiūrovai negali juo atsistebėti, o svečiai iš Štutgarto nesiliauja pavydėję, nes savo “Mercedes” muziejuje jie tokio eksponato neturi.

Iš prieškario Mercedes modelių, šįmet atvykusių į Krokuvą, norėtųsi paminėti ir 1934-ųjų 290 cabrio modelį (automobilis atvažiavo iš Lietuvos) bei du 170 modelius: vienas jų – tai 1936-ųjų kabrioletas, kitas – metais jaunesnis limuzinas. Iš pokario laikotarpio automobilių gražiai buvo pristatyti du 220 kabrioletai (abu 1955-ųjų gamybos), du XX a. šeštojo dešimtmečio “Adenaueriai”, du puikūs 190 SL kabrioletai bei keturi šeštojo dešimtmečio pabaigos Ponton modeliai. Savaime suprantama, kad dauguma automobilių buvo septintojo, aštuntojo ir devintojo dešimtmečių atstovai.

Loreta Žilinskaitė

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.