Sportiški kompaktai

Konkurentus naujasis „Golf GTI“ įveikia triuškinama taškų persvara

Didysis_testas_visi5

Daugelio vyrų kraują kaitina ne eiliniai Golf, o modeliai paženklinti raidėmis GTI. Tai yra tikrieji sportininkai, kurie puikiai tinka ir važinėti kasdien. Ar lygiai toks pat geras ir naujasis, jau šeštos kartos VW Golf GTI? Būtent į šį klausimą ir atsakys testas.

Volvoc30T5

5 vieta. Kelionių lenktynininkas

Švedų Volvo C30 T5 nėra tikras sportinis automobilis. Tai tiesiog komfortiškas galingas hečbekas.

…kaip sportininkas

C30 T5 turi galingiausią motorą (230 AG) tarp testo dalyvių, tačiau jis vangokas, nepasiekia didelių apsukų skaičiaus. Kita vertus, važiuojant 100 km/h greičiu švedų hečbeko variklis dirba tyliai ir ramiai. Trumpiau tariant, Volvo C30 T5 automobiliui tikrai trūksta sportininko gebėjimų.

Tai veikiau komfortiškas, bet negreitas automobilis. Koją švedų gražuoliui pakiša ir tai, kad pavarų perjungimo kelias ilgokas. Be to, ir priekinės sėdynės yra plokščios, nepasižyminčios geru šoniniu prilaikymu.  Apibendrindami turime pasakyti, kad tai ramus, puikiai tolimoms kelionėms tinkamas automobilis.

…kaip kompaktinis automobilis

Volvo C30 T5 pirkėjui nepatiks ir tai, kad ant galinių sėdynių ankšta. Be to, ir įsiropšti į galą ne itin patogu. Kreivą šypseną išspaudžia ir bagažinės tūris – į ją telpa viso labo 251 l tūrio krovinys. Tai blogiausias rezultatas tarp testo penketo. Taigi kasdien važinėti švedų hečbekas ne itin tinkamas.

FordFocusST

4 vieta. Energingas vyrukas

Ford Focus ST – ne tik gana sportiškas, bet ir pats brangiausias šio testo sportinis automobilis.

…kaip sportininkas

Centrinės konsolės viršuje pūpso trys apvalūs ciferblatai, kuriuose rodomas alyvos kiekis ir slėgis, bei turboslėgis. Gamintojai nepasikuklino spidometre parašyti, kad Focus ST gali važiuoti 280 km/h greičiu. Ar visa tai tik šou? Ne visai. Iš miegų pažadinus penkių cilindrų Ford motorą, šis pradeda galingai ūžti.

Nuspaudus greičio pedalą Focus ST galingai šauna į priekį ir tolygiai didina greitį. Puikiai prie motoro dera ir tiksliai sureguliuota vairo sistema. Erzina tik ne itin tiksliai perjungiamos pavaros. Be to, dėl didelio sukimo momento (320 Nm) į automobilio valdymą dažnai įsikiša ir elektroniniai pagalbininkai.

…kaip kompaktinis automobilis

Tai pakankamai sportiškas automobilis, tačiau duslus variklio garsas ilgainiui gali išūžti ausis. Per kišenę kerta ir net 10,2 l/100 km siekiančios vidutinės degalų sąnaudos. O štai kietokos, bet ir ilgesnėms kelionėms labai tinkamos sėdynės palieka gerą įspūdį. Tiesa, Focus ST kaina, siekianti per 90 tūkst. Lt, stipriai kandžiojasi.

HondaCivicTypeR

3 vieta. Ekstremalus sportininkas

Honda Civic Type-R nedaro jokių kompromisų: merginos turėtų važiuoti kitais Civic, tik ne Type-R.

…kaip sportininkas

Joks kitas šio testo dalyvis taip nekaitina kraujo, kaip Honda Civic Type- . Atrodo, kad automobilio variklį suka pats velnias: 6000 aps./min. motoro sūkiai japonui tikrai ne riba. Jis gana žvaliai perkopia minėtą žymą ir uždūsta tik ties 8200 aps./min. Tikra sensacija! Įspūdį palieka ir tai, kad 201 AG motoras išspaudžia be turbinos įsikišimo.

Be to, Civic Type-R be didesnio vargo aplenkia galingesnį variklį turintį Volvo. Puikiai prie japonų motoro dera ir kietoka pakaba bei jautri, bet tiksli vairo sistema. Posūkius Type-R įveikia beveik nepasvirdamas, tiksliai, neiškrypdamas iš norimo kurso.

…kaip kompaktinis automobilis

Kasdien važinėti Type-R pakaba tikrai per kieta, o motoras taip garsiai triukšmauja, kad ilgainiui įvaro stresą. Tačiau dėl pakankamos erdvės priekyje ir vos vienu rankos judesiu nulenkiamų galinių sėdynių japonas tikrai praktiškas automobilis. Be to, jis geriausiai sukomplektuotas tarp šio testo penketo.

OperAstraGTC

2 vieta. Greitas tylenis

Kelyje į Opel Astra GTC mažai kas atkreips dėmesį, tačiau tai greitas ir malonus važiuoti automobilis.

…kaip sportininkas

Opel Astra GTC dizainas didelio susižavėjimo nekelia. O aukštai pakeltos, nepanašios į sportines sėdynės sufleruoja, tarsi būtų sėdima prie vienatūrio vairo. Sportiškumą pabrėžia aliuminio apdailos detalės salone. Tačiau iš miegų pažadinus 200 AG motorą, nuotaika pasikeičia.

Astra GTC hečbekas energingai iriasi į priekį, o turbinai kibus į darbą atrodo, kad po variklio dangčiu įtaisytas galingas dyzelinis motoras. Iš pirmo žvilgsnio nuotaiką kiek sugadina plonas, sportiškų automobilių garso neprimenantis variklio gausmas, tačiau stipriau numynus greičio pedalą pasigirsta ir ilgai lauktas skambesys.

…kaip kompaktinis automobilis

Dėl aukštai įtaisytų priekinių sėdynių ir ne itin patogaus įlipimo į galą Astra GTC ne itin praktiškas kasdienis automobilis. Tačiau ne viskas piešta juodomis spalvomis. Sėdynės pasižymi puikia forma, o pakaba be priekaištų sugeria kelio nelygumus. Džiugina ir palanki, vos 74 891 Lt siekianti kaina.

vwGolfGTI_didysis_testas

1 vieta. Sportininkas kiekvienai dienai

Žiedine trasa jis važiuoja taip pat užtikrintai kaip ir įprastu keliu. Konkurentus naujasis Golf GTI įveikia triuškinama taškų persvara.

…kaip sportininkas

Jis sugeba viską! Golf GTI prie asfalto prilimpa tarsi lenktyninis automobilis, stabdo be jokių kompromisų, o įsibėgėja taip, kad net kvapą užgniaužia. Kol turbina gauna bent šiek tiek oro, variklio apsukos nepaliauja didėti. Puiku ir tai, kad 210 AG motoras itin tolygiai perduoda galią priekiniams ratams. Naujasis Golf GTI nepaliko jokių šansų varžovams ir žiedinėje trasoje. Konkurentus šioje testo dalyje jis aplenkė 2–3 s.

Be to, maloniu važiavimu pasižymintis Golf GTI yra ypač stabilus, o ši savybė lenktynininkų labai vertinama. Tuo pasirūpina gerai suderinta ESP: netgi staigiau įveikiant posūkius elektronika visiškai neleidžia ratams slysti. VW Golf pasirinktą važiavimo trajektoriją įveikia itin tiksliai.

…kaip kompaktinis automobilis

Golf GTI yra sportinis automobilis, tačiau kartu jame išliko ir gerosios įprastų Golf automobilių savybės. Tiek priekyje, tiek gale vietos užtektinai. Pačios sėdynės suformuotos be priekaištų, todėl jose neprailgs ir ilgesnė kelionė. Naujasis GTI modelis taip pat pasižymi komfortiška pakaba ir ausų nerėžiančiu variklio garsu važiuojant miesto gatvėmis bei puikiu matomumu. Suprantama, kad geri daiktai kainuoja nepigiai. Tridurio Golf GTI kaina prasideda nuo 83 882 Lt. Tai gerokai (6418 Lt) mažiau už brangiausią testo dalyvį Ford Focus ST. Vis dėlto GTI kainuoja tikrai nepigiai.

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.