Opel Vectra C

„Opel Vectra“ itin patikimas automobilis

OpelVectra_08_31

Kai 2002 m. vasarį Opel Vectra C įriedėjo į automobilių salonus, apie jos kokybę nebuvo galima nieko pasakyti, o štai atsiliepimai apie pirmtakus buvo nekokie. Pirmasis Vectra automobilis (modelis A, gamintas 1988–1995 m.) buvo laikomas surūdijusia gelda, jo įpėdinis (modelis B, gamintas 1995–2002 m.) taip dažnai negedo, tačiau servisų meistrai jį kritikavo dėl nelabai tvirtos priekinės pakabos, dažnai streikuojančios vairo kolonėlės. Taigi atrodė, kad Vectra C laukia nekokia ateitis.

Tačiau „Opel“ susiprato ir pagaliau pagamino patikimą automobilį. Vectra C į servisą atvykdavo dažniausiai tik privalomai techninei apžiūrai: benzininiai modeliai kas 30 tūkst., dyzeliniai – kas 50 tūkst. kilometrų.

Ypatinga paklausa galėjo pasigirti šių Riuselsheime gaminamų automobilių hečbeko ir sedano modeliai. Žinoma, Opel markė neturi tokio įvaizdžio kaip BMW ir Audi, tad nuo 2002 m. iki 2008 m. Vokietijoje, iš kurios šie naudoti automobiliai dažniausiai atkeliauja į Lietuvą, buvo parduota tik 59 567 vnt. ketverių durų sedanų ir 40 902 vnt. penkerių durų hečbekų. Įsigyti gerai išlaikytą iš Vokietijos parvarytą naudotą Vectra yra labai daug šansų, nes jo savininkai   atsakingai laikėsi techninio aptarnavimo terminų. Taip teigti leidžia itin paprasta priežastis – pagrindiniai Vectra modelio pirkėjai buvo senyvo amžiaus. Važinėjančiųjų sedanais amžiaus vidurkis siekia 61, o hečbeku – netgi 64 metus. Tad iš tokių žmonių perkami automobiliai dažniausiai būna puikios techninės būklės.

Itin patikimo automobilio įspūdį paliko Opel Vectra su 2,2 l benzininiu varikliu (147 AG), „Auto Bild“ ilgalaikio testo metu nuriedėjęs 100 tūkst. kilometrų. Nuvažiavus 89 233 km Vectrai teko vykti į techninio aptarnavimo centrą, nes pradėjo bildėti priekinis dešinės puses svirties lankstas (vadinamasis šarnyras). O viso ilgalaikio testo metu prireikė pakeisti tik nuotolinio valdymo pultelio elementą.

Viskas! Benzininio naudoto automobilio pirkėjai gali būti ramūs: daugiausia, kas gali nutikti šiam automobiliui, – sugesti generatorius ar starteris. Rizikingiau pirkti dyzelinį automobilį, ypač modelį su TDI varikliu (iki 2004 m.). Pastebėta, kad šie varikliai ryja daug alyvos. Versijose su CDTI varikliais (nuo 2004 m.) kartais ožiuojasi variklio valdymo elektronika. Jei žvilgtelėsime į automobilio apačią, konkrečiai į išmetamųjų dujų sistemą, pamatysime, kad ji gana greitai išeina iš rikiuotės – dažniausiai neatlaiko nė poros metų.

Leonas Paplauskas

 

Išvada

Dėl Opel Vectra C dizaino galima ginčytis. Paprastas ir nepretenzingas – tokiais žodžiais apibūdintume Vectra C išvaizdą. Tačiau visiškai aišku yra viena – šis Opelis tikrai geras!  Todėl nusipirkęs šį naudotą automobilį naujasis savininkas tikrai nenusivils. Tuo labiau kad puikiai išlaikytas Vectra po penkerių metų kainuoja mažiau negu to paties amžiaus Golf. Galime patarti tik viena – pirkti nekreipiant dėmesio į dizainą.

 

Opel Vectra trūkumai ir privalumai

Galinė pakaba, gendantis vairo mechanizmas, išmetamųjų dujų sistema – šios trys „ligos“ apžiūrų metu dažniausiai nustatomos Vectra C automobiliams. „Auto Bild“ ekspertai atkreipė dėmesį į stipriai nusidėvėjusius stabdžių diskus. Žinoma, „Auto Bild“ dėžutėje skundų, palyginti su pirmtaku Vectra B modeliu, gerokai sumažėjo. Kartais pasitaiko bėdų dėl automatinės greičių dėžės 2.2 DTI variklį turinčiuose automobiliuose. Visais kitais atvejais vyrauja ramybė.

 

Privalumai

Erdvus salonas

Talpi bagažinė

Retai genda

 

Trūkumai

Genda vairo mechanizmas

Rūdija dujų išmetimo sistema

Nepatvari pakaba

 

Techniniai Opel Vectra 1.8 Ecotec (2003 m.) duomenys

Ilgis (mm)       4596

Plotis (mm)    1798

Aukštis (mm) 1460

Durų/vietų salone sk.            4(5)/5

Variklis          benzininis

Variklio darbinis tūris (l)       1,8

Variklio cilindrų sk.              4

Variklio galia (AG esant aps./min.)             122/600

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)                167/3800

Pavarų dėžė   5/mech.

Maks. greitis (km/h)             203

Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h                      11,2

Degalų bako talpa (l)           61

Bagažinės talpa (l) min./maks.                    500/1050

Automobilio masė (kg)         1395

Padangos (priekinės, galinės)                     195/65R 15

 

Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės             10,8/5,9/77

Kaina (Lt)    nuo 23 500

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.