VW Passat Variant

Vertas dėmesio liaudies universalas

VW_Pas_Var_pagr
VW Passat Variant Lietuvoje vertinamas kaip šeimyninis universalas bei patikimas įmonės „darbinis arklys“. Jis geras, praktiškas… ir brangokas. Bet jo gerbėjų tai, atrodo, netrikdo. Nuo 2005 metų gaminamas naujasis modelis po truputį pinga. Ar verta į jį dairytis?

Nuo pirmųjų Passat Variant gamybos metų, 1974-ųjų, nelabai kas pasikeitė. Kiekvieną kartą, pakeitę modelį į jaunesnį, pirkėjai nekantraudami laukia naujojo universalo. Tad nenuostabu, kad tarp visų VW koncerno gaminamų Passat variantų, universalai sudaro net 75 procentus.

2005 metų rugpjūtį nuo konvejerio nuriedėjus naujajam modeliui B6, universalų gamybos dalis išaugo iki 78 procentų. Tokio populiarumo priežastis paprasta – šis automobilis ir erdvus, ir komfortiškas. O jeigu po variklio dangčiu burzgia TDI motoras, VW gaminys dar yra ir taupus. Nors variklių pasirinkimas gausus, populiariausias modelis – su 1.9 TDI/105 AG (77 kW) varikliu.

Kadangi maksimaliai prikrautas Variant sveria daugiau nei dvi tonas, patartume rinktis automobilį su dviejų litrų motoru. Dyzelinis 140 AG (103 kW) variklis šiam universalui – aukso viduriukas, o jei dar modelis turi DSG pavarų dėžę – ypatingas komfortas garantuotas. Tiesa, vardan teisingumo turime pasakyti, kad ir šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė pasižymi tiksliu darbu.

Kad ir koks praktiškas bei komfortiškas yra Passat Variant, deja, patikimumu jis nepasižymi. Nemažų išlaidų patirsite atsiradus variklio arba pavarų dėžės gedimų. Tradiciškai genda degalų įpurškimo sistemos purkštukai, streikuoja degalų siurblys, dažnai pasitaiko sankabos ligų. Todėl pirkdami naudotą automobilį, pirmiausia pasirūpinkite nuodugnia pasirinkto varianto apžiūra, kad vėliau mašina netaptų ypač „brangiu“ draugu.

Leonas Paplauskas

[imagebrowser id=50]

Bandomasis važiavimas

BANDYTAS AUTOMOBILIS nuo konvejerio nuriedėjo 2006 m. balandį ir nuo to laiko prisuko 91 tūkst. km. Kėbulo spalva tradicinė – sidabrinė (liaudies vadinama „kibirinė“), salono – šviesiai pilka. Tai trūkumas, nes jei vairuotojas rūko, laikui bėgant ant apmušalų atsiranda apnašų ir susidaro įspūdis, lyg tūnotum landynėje. Automobilio įranga nėra skurdi: priekyje ir gale šildomos sėdynės, lengvojo lydinio ratlankiai, stoglangis, telefono laikiklis, navigacinė sistema, signalizacija.

VAIRAVIMO ĮSPŪDŽIAI. Dviejų litrų TDI pasižymi gera trauka. Šiam varikliui būdingas nedidelis triukšmingumas, sankaba ir greičių dėžė dirba be priekaištų. Automobilis vis dar atrodo gana naujas ir nenušiuręs. Deja, to paties negalime pasakyti apie apsauginį dažų sluoksnį: daug mažų įtrūkimų, o dešinės pusės galinėje dalyje matomi net gilesni rėžiai. Kyla abejonių, ar poliruojant mašiną šiuos pažeidimus pavyks pašalinti.

MŪSŲ NUOMONĖ. Už šį naudotą automobilį galima tikėtis gauti 35 tūkst. litų. Dar reikia pridėti apie 300–400 litų už automobilio poliravimą ir apie 600 litų už dvi naujas galines padangas.

Tai mus džiugina

GEROS SĖDYNĖS, nedidelis variklio triukšmingumas (nors tai ir dyzelinis TDI motoras), komfortiškas važiavimas ir 70 litrų degalų bakas. Šie privalumai labai tinkami ilgoms kelionėms. Be to, universalas pakankamai erdvus, keleiviams ir jų bagažui pakanka erdvės. TDI varikliai taupesni, todėl gausi benzininių variklių paletė ne tokia viliojanti, nors juos turintys automobiliai ir pigesni.

Tai mus piktina

PRASTA KOKYBĖ Passat pirkimo procedūrą paverčia loterija – kai kurie automobiliai gali turėti nemenkų variklio ir greičių dėžės gedimų. Pasitaiko ir tokių atveju, kai mašinos nuvažiuoja nemažai kilometrų be jokių problemų ir staiga sustoja dėl nedidelių defektų. Pvz., sustreikavus sensoriams gali būti sunku pasiekti net artimiausią automobilių servisą.

VW_Pas_Var_FMS

VW_Pas_Var_uzp
Foto: laikas nenumaldomai bėga: chromuotos VW radiatoriaus grotelės nebeatrodo madingai, tačiau prieš ketverius metus pagamintas Passat dar nepasidengė amžiaus dulkėmis

Išvada

Erdvė, komfortas ir galimybė nesunkiai parduoti naudotą automobilį – tai dideli Passat Variant privalumai. Argumentai prieš – prastoka apdailos kokybė ir dažnai pasitaikantys variklio bei greičių dėžės gedimai. Gaila, kad VW vis dar nesugeba Passat modelį pagaminti tokį pat patikimą kaip Golf V ir VI modeliai.

Privalumai
Gera išliekamoji vertė
Erdvus ir komfortiškas
Taupūs dyzeliniai varikliai

Trūkumai
Surinkimo kokybė neprilygsta Golf
Dažni variklio ir greičių dėžės gedimai
Nekokybiškai nudažytas kėbulas

Techniniai VW Passat Variant 2.0 TDI (2006 m.) duomenys
Ilgis (mm) 4774
Plotis (mm) 1820
Aukštis (mm) 1517
Durų/vietų salone sk. 5/5
Variklis turbodyzelinis
Variklio darbinis tūris (cm3) 1968
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 140/4000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 320/1800
Pavarų dėžė 6/mech.
Maks. greitis (km/h) 206
Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h 10,3
Degalų bako talpa (l) 70
Bagažinės talpa (l) min./maks. 603/1731
Automobilio masė (kg) 1590
Padangos (priekinės, galinės) 205/55 R16
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 7,1/4,7/5,6
Kaina 35 tūkst. Lt

VW Passat Variant 2.0 TDI (2006 m.)atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 260
Galiniai žibintai (vnt.) 530
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 170
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 190
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 120
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 90
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 270
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 280
Sankabos komplektas 930
Priekinis sparnas 120

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.