Toyota Land Cruiser

Naujasis „Land Cruiser“ – naujos galimybės

toyota_cruiser_2009

Visureigių Toyota Land Cruiser gerbėjai šį rudenį sulaukė šventės – debiutavo nauja šio populiaraus modelio karta.

Naujojo modelio kūrimas buvo patikėtas įvairiatautei inžinierių ir dizainerių komandai. Iš išorės naujasis automobilis nuo savo pirmtako ryškiausiai skiriasi truputį pasikeitusia kėbulo forma ir naujais originalios formos priekiniais bei galiniais žibintais. Viduje pasikeitimai ryškesni. Prietaisų skydelis įgavo naują formą, dabar jis daug kampuotesnis ir stilistiškai grubesnis. Pirkėjai galės rinktis iš kelių salono apdailos medžiagų variantų, o prabangiausia versija bus iš natūralios odos. Dar viena naujovė – trečia sėdynių eilė dabar pradingsta bagažinės grindyse.

Viską valdo elektronika

Į naująjį Land Cruiser gali būti montuojama daugybė modernių elektroninių sistemų, kurios padeda vairuotojui valdyti automobilį kilus ekstremalioms situacijoms. Pagrindinė jų – “Active-Traction Control” (A-TRC), kuri važiuojant visiška bekele gali atlikti savaime užsiblokuojančio tarpratinio diferencialo funkciją. Kad automobilis ant slidaus kelio nenukryptų nuo norimos trajektorijos, seka “Vehicle Stability Control” (VSC) sistema. Ji gauna informaciją iš gausybės jutiklių, kurie fiksuoja įvairius parametrus – akceleratoriaus pedalo padėtį, vairo pasukimo kampą, kiekvieno rato sukimosi greitį ir t.t. Pagal tai VSC nustato, kada vairuotojas praranda automobilio kontrolę, ir imasi reikiamų veiksmų, pavyzdžiui, pristabdo vieną ar kelis ratus. Į Land Cruiser gali būti montuojama ir visiškai nauja pakilimo į kalną pagalbos sistema “Hill-start Assist Control” (HAC). Kontroliuodama kiekvieno rato sukimosi greitį, HAC neleidžia ratams slysti arba, automobiliui sustojus įkalnėje, neleidžia jam riedėti atgal. Na, o įveikti stačias nuokalnes vairuotojui padeda kita sistema – “Downhill Assist Control” (DAC). Automobiliui sustojus nuokalnėje, ji įsijungia automatiškai ir neleidžia automobiliui riedėti žemyn, kai atpalaiduotas stovėjimo stabdys ir įjungta laisva pavara. Beje, HAC ir DAC sistemos siūlomos tik už papildomą mokestį ir tik su automatine pavarų dėže.

Tikras visureigis

Naujasis Land Cruiser – tikras visureigis. Apie tai byloja visi tradicinio visureigio požymiai: rėminė konstrukcija, vientisas galinis tiltas, pažeminančią pavarą turinti transmisija, tarpašinis savaiminio blokavimosi diferencialas.
Pasak “Toyota” inžinierių, nauja Land Cruiser važiuoklė atsparesnė smūgiams nei ankstesnio modelio, be to, visureigyje sumontuota nauja skersinių stabilizatorių sistema. Dėl jos pagerėjo važiavimo savybės asfaltuotu keliu, sumažėjo kėbulo lingavimas į šonus ir vibracija.
Naujajame Land Cruiser montuojamas ribotos trinties “Torsen” diferencialas, sujungtas su centriniu diferencialu. Priekiniams ir galiniams ratams pradėjus suktis skirtingu greičiu, (pavyzdžiui, priekiniams ratams pradėjus buksuoti), “Torsen” diferencialas automatiškai paskirsto daugiau variklio galios lėčiau besisukantiems ratams. Beje, visureigyje yra ir transmisijos režimas “diff-lock”, kuris visiškai užblokuoja visus diferencialus.

Variklių pasirinkimas nedidelis

Naujajame Land Cruiser ir toliau bus montuojamas vienas iš dviejų variklių. Dyzelinis 3.0 D-4D su “Common Rail” tiesioginio degalų įpurškimo sistema išliko beveik nepakitęs. Jis pasiekia 173 AG esant 3400 aps./min., o maksimalus 410 Nm sukimo momentas – 1600-2800 aps./min. sūkių diapazone. Tuo tarpu benzininis 4.0 agregatas pasiekia 249 AG galią esant 5200 aps./min., maksimalus sukimo momentas – 380 Nm esant 3800 aps./min. Didžiausias automobilio greitis – 175 km/h, o iki 100 km/h bekelės karalius dabar įsibėgėja per 11,7 s. Pavarų dėžių pasirinkimas liko toks pats. Dyzelinė versija gali būti komplektuojama su 5 laipsnių automatine arba 5 bėgių mechanine pavarų dėže, o benzininė siūloma tik su automatine.
Naujos kartos Land Cruiser jau parduodamas Lietuvoje, jo kaina – nuo 141 tūkst. litų.

Vitoldas Milius

Tai mums patinka
Patikimumo jausmas. Atrodo, kad Land Cruiser gali viską.

To mums trūksta
Dyzelinio variklio galios – dauguma konkurentų toli priekyje.

Tai mus nustebino
Važiavimo bekele ir greitkeliais savybių darna. Japonams pavyko suderinti beveik neįmanomus dalykus.

Išvada
Toyota Land Cruiser – vienas populiariausių visureigių Lietuvoje ir visame pasaulyje. Tai ne atsitiktinumas. Ilgametės tradicijos ir patirtis leidžia “Toyotai” pagaminti patį geriausią šios klasės atstovą. Visų kartų Land Cruiser pasižymėjo puikiu pravažumu ir patikimumu. Naujojo modelio važiavimo bekele savybės gerinamos pasitelkus elektroniką. Tikri “Off road” meistrai į tai žiūri skeptiškai, tačiau automobiliai kuriami ne tik meistrams…

toyota_cruiser1

Techniniai Toyota Land Cruiser duomenys:

● Variklis – dyzelinis su turbina

● Darbinis tūris – 2982 cm3

●Maks. galia – 127 kW (173 AG) esant 3400 aps./min.

● Maks. sukimo momentas – 410 Nm esant 1600-2800 aps./min.

● Varantieji ratai – visi

● Pavarų dėžė – 5 bėgių mechaninė

● Vid. degalų sąnaudos – 8,1 l/100 km

● Maks. greitis – 175 km/h

● Kaina – 141 tūkst. Lt. (tokia kaina „Autobild Lietuva“ žurnalui pasirodžius)

„Autobild Lietuva“, 25/2009

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.