Eko žiema 2009

Ralio „Eko žiema 2009“ nugalėtoju tapo Seimo narys

lkaralius12_14

Ekologiniai-ekonominiai žygiai automobiliais po Lietuvą, kuriuos rengia VŠĮ „Saugus ratas“ talkinamas nuolatinių tokių renginių rėmėjų – Lietuvos biomasės energetikos asociacijos „Litbioma”, – jau tapo gražia tradicija. Tačiau visi iki šiol vykę tokie renginiai buvo organizuoti vasarą, o vėlų šeštadienio vakarą baigėsi pirmasis žygis „Eko žiema 2009”, surengtas su šūkiu „Važiuok taupiau, šiukšlink mažiau“.

„Šiuo renginiu norėjome ne tik pasitikrinti realias automobilių kuro sąnaudas važiuojant žiemos sąlygomis, kai skirtingai nei vasarą tenka naudotis ir automobilio apšildymo sistemomis, ir ventiliatoriais, kas reiškia neišvengiamai didesnes kuro sąnaudas, bet ir atkreipti dėmesį į šalyje grėsmingai besikaupiančių komunalinių atliekų problemą“, – teigė vienas šio žygio rengėjų Valdas Juozas Vilūnas.

„Manau, kad žygio dalyviai gerokai praplėtė akiratį apsilankę „Vilniaus energijoje“, Kėdainių rajone Akademijos miestelyje esančioje katilinėje, kūrenamoje biokuru – šiaudais, Kauno vandenų valymo stotyje, elektros gamybai naudojančioje dumblo dujas, Kruonio hidroakumuliacinėje elektrinėje ir uždaromame Kariotiškių bei naujame Kazokiškių sąvartynuose. Kadangi dauguma šio žygio dalyvių – žurnalistai, po detalesnės pažinties su šiais objektais jie savo rašiniuose neišvengiamai daugiau vietos skirs vienai opiausių šalyje problemų – atsinaujinančių energijos išteklių šaltiniams“.

ekoralis

„Eko žiema 2009“ dalyvių neišvargino ir nenuvylė jiems tekęs nelengvas dienos 392,06 kilometro ilgio maršrutas, besidriekiantis pagal tarptautines analogiškų žygių taisykles – ir automagistralėmis, ir krašto keliais, ir net per kaimus vinguriuojančiais slidokais žvyrkeliais. Tačiau pasak renginio komisaro Gintauto Šlėderio, tik toks mišrus maršrutas įgalina atskleisti realias automobilių degalų sąnaudas.

Debiutantai – ant aukščiausiojo laiptelio

Tos pačios dienos vakarą vykusioje nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimo ceremonijoje džiaugsmu tryško ekonominio žygio debiutantai Mindaugas Senkus ir Linas Karalius. Debiutantai pasirodė ne iš kelmo spirti – jie šventė puikią pergalę absoliučioje „Eko žiema 2009“ įskaitoje, su „Audi A2“ automobiliu, kurio ratus suka vos 1,191 litro darbo tūrio dyzelinis variklis, visą 392,06 km. maršrutą įveikę sudegindami tik 13,930 litro dyzelino. Nugalėtojų vidutinės degalų sąnaudos 100 km. – 3,553 litro dyzelino – išties puikus pasiekimas, kuriuo pagrįstai didžiuotųsi net „Audi“ gamintojai.

Ekonominių žygių senbuviai ta proga prisiminė dar vieną šio, tada tik Lietuvoje debiutavusio automobilio, kurį vairavo Vitoldas Milius ir Rimantas Kvederavičius, įspūdingą pergalę. 2006 metais surengtame ekonominiame žygyje šis nugalėtojų duetas 100 km. kelio sudegino tik 2,171 litro dyzelino arba gerokai mažiau, nei minimalias „Audi A2“ kuro sąnaudas deklaruoja gamintojai. Tačiau nereikia pamiršti, kad ieškodami  taupumo rezervų tada nugalėtojai keliavo atsisakę oro kondicionavimo ir bet kurių kitų patogumų, leidžiančių taupyti bent miligramus kuro.

„Pergalė gal kiek nelaukta, tačiau negaliu tvirtinti, kad ji netikėta, – laikydamas rankose  absoliutiems žygio nugalėtojams skirtą Lietuvos automobilių techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ pereinamąjį prizą kalbėjo nugalėtojų ekipažo ir Lietuvos Respublikos Seimo narys L. Karalius.

„Taupumo bei ekologijos problemoms skiriu daug dėmesio. Ne vien dėl to, kad pats važinėju taupiomis, aplinką mažai teršiančiomis transporto priemonėmis. Šis žygis, o ypač ekskursijos po šiaudais kūrenamą katilinę, iš dumblo dujų elektrą gaminančią Kauno vandenų valymo stotį, Kariotiškių bei Kazokiškių sąvartynus ar „Vilniaus energiją“, kur šalia trečiosios termofikacinės elektrinės planuojama įrengti jėgainę, pritaikytą energijos gamybai iš komunalinių atliekų, gerokai praplėtė ir mano, kaip Seimo nario akiratį. Sėdėdamas posėdžių salėje nepamatysi to, ką išvydau šiandien. Apmaudu, kad valstybei svarbi biokuro katilinių plėtra yra sustojusi ir kad naudojant ekologišką biokurą gaunama tik apie 18 proc. energijos, o po kelių metų iš sukauptų resursų galėtume šį rodiklį padidinti net iki 70 proc. Tik susipažinęs su šiomis problemomis iš arčiau supratau, kad mano, kaip Seimo ir atitinkamo jo komiteto nario pareiga, padėti kuo greičiau jas spręsti“.

Antrąją absoliučios įskaitos vietą užėmė pavasarį vykusio tokio žygio nugalėtojas Jonas Okmanas, kuriam šįkart talkino Audrius Gružinskas. Antrieji prizininkai, atstovavę „Citroen-Auto Bild Lietuva“ komandai ir vairavę „Citroen C4“ automobilį, 100 km sudegino 4,091 litro dyzelino.

Šie absoliučios įskaitos nugalėtojų ir antrųjų prizininkų ekipažai tokias pat vietas užėmė ir ED5 klasėje.

Trečioji absoliučios įskaitos vieta ir pirmoji ED6 klasėje atiteko „Litbiomos“ Arūno Bruzgulio ir Alekso Jakšto ekipažui, vairavusiam 1,9 litro darbo tūrio dyzelinį variklį turinčią „Škoda Oktavia“. Jų automobilis 100 km įveikė naudodamas 4,234 litro dyzelino.

Pirmieji tris geriausius absoliučios įskaitos rezultatus pasiekę ekipažai be jų pergales priminsiančių taurių džiaugėsi ir renginio rėmėjo – AB „Michelin padangos“ – saugių ir ekonomiškų padangų komplektais, kurie, kaip teigė šios bendrovės atstovas Arnas Stasevičius, turės neabejotinai daug įtakos ne tik kelionės saugumui, bet ir jos kaštams.

Atkakli kova klasėse

„Eko žiema 2009“ dalyviai varžėsi ne vienodo litražo ir ne vienodo pajėgumo, suprantama, ir skirtingu apetitu degalams pasižyminčiais automobiliais, kurie pagal renginio nuostatus buvo suskirstyti į penkias klases.

„Fiat Bravo TD“ vairavę „Auto Bild Lietuva“ komandos nariai, šio leidinio vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius ir jam talkinęs Ramūnas Papinigis, liko per laiptelį nuo absoliučios įskaitos nugalėtojų trejeto ir iškovojo trečiąją vietą gausiausioje ED5 klasėje, 100 km sudeginę 4, 272 litro dyzelino.

Pirmąją vietą tarp automobilių su dyzeliniais varikliais be turbinų laimėjo vienintelis šioje klasėje besivaržęs Stasio Grigaliūno ir Vaidoto Kviklio ekipažas, vairavęs 1,6 litro darbinio tūrio variklį turintį „Mini TD“ automobilį, su kuriuo visą 392, 02 km maršrutą jie įveikė sunaudoję 18,830 litro dyzelino. (100 km – 4,803 ltr).

ED6 klasėje antrąją vietą užėmė „Škoda Lietuva“ Lino Barščevičiaus ir Gedimino Petrylos duetas, su 1,9 litro „Škoda Oktavia“ 100 km sudeginę 4,553 litro dyzelino, o trečiąją vietą šioje klasėje iškovojo „Vilniaus energijos“ atstovai Tadas Steponėnas ir Saulius Rukšėnas, su tokio pat litražo variklį turinčia „Renault Laguna“ 100 km sunaudoję 4,800 litro degalų.

Pirmą kartą žygyje dalyvavo net trys hibridiniai automobiliai, kurių ratus pakaitomis suka elektriniai ir vidaus degimo varikliai. Šioje klasėje pergalę šventė „Kauno dienos“ žurnalistas Tomas Jarusevičius ir jam talkinęs „Tokvilos“ atstovas Mantas Ruzgys, su „Toyota Prius“ 100 km sunaudoję 4,606 litro degalų. Antroji vieta atiteko „Veho transporto“ atstovams Irmantui Petroniui ir Orestui Miškiniui, („Honda Insight“, 100 km – 4,879 litro), o trečioji – tėvui ir sūnui Mindaugui ir Adomui Griniams („Toyota Prius, 100 km – 6,774 litro).

Dauguma žygio dalyvių neatsitiktinai vairavo automobilius, turinčius taupius dyzelinius variklius, o su benziniais varikliais taupumo rekordų ryžosi siekti mažiau entuziastų. E4 klasėje pergalė atiteko AJAGS klubo atstovams tėvui ir dukrai Kęstučiui ir Rūtai Speičiams, kuriems su „Renault Clio 1,2 Turbo“ 100 km užteko 5,308 litro benzino. Nugalėtojai pranoko antroje vietoje likusį „Lietuvos žinių“ Ilonos Staškutės ir Jono Skrebūno duetą („Renault Twingo 1,2 Turbo“, 100 km – 5,578 litro.)

E1 klasės dalyvių varžytuves laimėjo Vaidas Prazauskas su Gerda Stasevičiūte („Ford Ka“, 100 km – 5,410 litro), antrąją vietą užėmė nuolatiniai tokių žygių dalyviai, „Vilniaus energijos“ atstovai Valerijus Galiuta ir Vilius Jasevičius („Renault Clio“, 100 km – 5,683 litro, o trečiąją – „Toyota Yaris“ vairavę Povilas Taletas ir Julija Jadzevičiūtė (100 km – 6,940 litro).

Algimanto Brazaičio nuotraukos

Šaltinis: „Visus Bonus“

www.auto-bild.lt

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.