Egzotika

11 retų ir nebrangių modelių: kuris taupiausias?

Išnaršę interneto portalus, “Auto Bild” redaktoriai rado išties labai palankiomis kainomis parduodamų 11 retų Renault, Kia, SsangYong, Lancia, Fiat ir Toyota automobilių. Šių modelių nepamatysi vos akį užmetęs, todėl jie nenuobodūs. Bet ar jie bent ko nors verti? Kurie egzotiški automobilių modeliai yra taupiausi ir į kokius jų trūkumus reikia atkreipti dėmesį dabar ir pasiaiškinsime?

Automobilių prekybą kartais galima palyginti su mokykline futbolo komanda. Tarkime, jūsų komanda turi puikų vartininką Tomą, bet kartu į ją privalu priimti ir direktoriaus sūnelį – storulį mažių Darių. Mat toks yra susitarimas. Ekonomikos klestėjimo metais ir Lietuvoje būdavo sudaromi panašūs sandoriai, kurie neaplenkė tiek naujų, tiek ir naudotų automobilių prekybos rinkos. Pavyzdžiui, viena klestinti automobilių nuomos įmonė prieš trejus metus pirko tris dešimtis tuo metu ką tik pasirodžiusių Renault Laguna mašinų, tačiau pagal sutarties sąlygas dar turėjo paimti ir 2003 m. gamybos Renault Avantime, įvertintą 38 tūkst. litų.

Panašiai nutinka ir mūsų verslininkams, perkantiems naudotas mašinas Vakarų Europoje. Tokios “prielipos” ypač populiarios Vokietijos ir Prancūzijos pardavimo aikštelėse. Teko girdėti, kad vienam lietuviui pasitaikė gera proga už gerą kainą nupirkti keturis VW Passat Variant, bet tik tuo atveju, jeigu kartu už 29 tūkst. litų įsigys ir 2006 m. Kia Magentis.

Nors tai ir neteisinga, tačiau taip jau yra: jei mokyklos futbolo komandoje dėl tam tikrų susitarimų atsiranda nevykėlių žaidėjų, tai ir automobilių rinkoje yra modelių, kurie nėra itin pageidaujami. Turgaus prekeivis marijampolietis Vytas P. pasakojo, kad keturis VW Passat universalus jis pardavė per dešimt dienų, o štai “prielipa” Kia dar ir šiandien stovi aikštelėje, nors pardavėjas sutiktų jį atiduoti net ir patirdamas nuostolį.

Kita vertus, tokie egzotiški automobiliai gali būti visai geras pirkinys. Privalumas: net ir visai nauji jie nelabai buvo perkami, todėl tokių naudotų modelių kaina itin gera.

Jonas Okmanas

FOTO: puikus matomumas: Renault Avantime erdvėlaivio salonas labai erdvus ir tarsi kiaurai permatomas. Taip atrodo “gražus gyvenimas” kelyje

RENAULT AVANTIME: nesuprastas erdvėlaivis

Kaina 38 000 Lt
Gamybos metai 2003
Rida 80 000 km

BANDOMASIS VAŽIAVIMAS

BANDYTAS AUTOMOBILIS, kai buvo naujas, kainavo 138 200 Lt. Renault Avantime turėjo benzininį V6 3.0 variklį, pasiekiantį 207 AG . “Metallic” dažai papildomai kainavo apie du tūkstančius litų, parkavimo pagalbininkas – dar apie 1600, “automatas” – 4600. Ar už visa tai mokėjo buvęs savininkas? Greičiausiai, ne. Pagal viešojo pirkimo konkurso sąlygas “Renault” koncerno atstovybė visa tai atidavė pigiau, be to, dar pasiūlė ir ilgesnį garantinio aptarnavimo laikotarpį. Minimas Avantime buvo parduotas nuomos kompanijai, o ši jį išnuomojo vienam garsiam architektui, kuris automobiliu važinėjo šešerius metus. Per tą laiką buvo nuvažiuota 80 tūkst. km. Dabar jį galima įsigyti už 38 tūkst. litų.

FOTO: dviduris vienatūris Avantime buvo labai retas modelis ir jau nebegaminamas

VAŽIAVIMO ĮSPŪDŽIAI. Šviesu! Ramu! Dvi valandos praleistos šioje avangardinėje karietoje gerokai atpalaidavo. Kelyje ją lenkė nutrūktgalviai BMW “trečiukai”, pasipūtėliai golfai, tačiau visai nesvarbu. Kelionė tokiu erdvėlaiviu prilygsta procedūroms sveikatingumo centre, tad galutinį jos tašką pasiekėme pailsėję ir atsipalaidavę. Kodėl tiek nedaug žmonių tai suprato ir įvertino? Avantime, būdamas pusiau vienatūriu ir pusiau autobusiuku, nepamirštant dar ir kupė bruožų, nuo 2001 iki 2003 metų penkiolikoje senųjų ES šalių atrado tik 8271 pirkėją. Daugiausiai tai buvo prancūzų menininkai. Automobilio koncepcija gal iš tiesų buvo per daug futuristinė: iš Espace vienatūrio “pasiskolinta” platforma, ant kurios sukonstruotas įdomios formos galine dalimi, panašia į paukščio uodegą, išsiskiriantis kėbulas ir dvejos itin plačios (1,40 m) pločio durelės, per kurias į automobilio galą lengvai įsėda net stamboki suaugę žmonės. Automobilis, kurio ilgis 4,64 metro, neturi centrinio statramsčio, šoniniai langai sudaro nepertraukiamą visumą, o per visą lubų ilgį – stiklinis stogas. Stebuklingas virš galinio vaizdo veidrodėlio esantis mygtukas atidaro visus langus. Tokią automobilio koncepciją reikia pamėgti ir prie jos priprasti. Tiesa, Avantime automobiliu greitai geriau nevažinėti. Aukštesniosios klasės Renault modeliai primena lengvos klasės sklandytuvą. Skintis kelią per tankias didmiesčių džiungles ši mašina visai netinama. Ar galima ja taupiai važiuoti? Nelabai. Net ir nespaudžiant greičio pedalo, V6 variklis 100 km kelio ryja per dešimt litrų A-95 benzino.

MŪSŲ NUOMONĖ. Avantime – tai automobilis tiems, kurie jau senai atrado save, sukūrė savo įvaizdį ir jiems nereikia kažko itin ypatingo savo išskirtumui pabrėžti. Galime lažintis, kad po 15 ar 20 metų automėgėjai ieškos geros būklės Renault Avantime egzempliorių, ypač varomų benzininio V6 variklio bei turinčių automatinę pavarų dėžę. Radę tokį egzempliorių jie be galo džiūgaus ir nepigiai už mokės. Na, o prieš įsigijant šią retenybę, patartina atkreipti dėmesį į tai, kas jame buvo remontuota. Pakeisti V6 variklio dirželį siaubingai brangu. Be to, tai užtrunka vienuolika (!) valandų, o valandinis įkainis firminiame servise – per 130 Lt. Tad suskaičiuoti, kiek tai kainuos – itin paprasta.

FOTO: Patikrinimas servise: išklibusi priekinė pakaba ir besisunkianti alyva iš variklio – būdingi Avantime neigiami bruožai


Tai nervina

APDAILA. Avantime buvo gaminamas kartu su kitu retu modeliu – Matra. Iš pradžioje dėl to nukentėjo jo kokybė. Durelių, sveriančių 60 kg, uždarymo mechanizmas yra labai sudėtingas. Vien tik dėl jo šis modelis debiutuoti rinkoje pavėlavo metais nei buvo planuota. Pirmųjų Avantime modelių apdaila buvo tokia prasta, kad “Renault” vadovai kai kuriuos darbuotojus pasiuntė į tobulinimosi kursus. Apdailos kokybė pagerėjo tik 2002 metais, pradedant 2800-uoju gamykliniu numeriu. Kadangi Avantime sukonstruotas ant Espace platformos, jis turi tuos pačius trūkumus: išklibusi priekinė pakaba, per jautri vairo sistema. Abejų Avantime durelių atidarymo mechanizmai greitai dyla. Siūlome nesusigundyti egzemplioriais, komplektuojamais su dyzeliniu V6 3.0 varikliu, kurio tiekėjas yra “Isuzu” koncerno – jis siaubingai genda.

Techniniai Renault Avantime V 6 duomenys

Ilgis (mm)                                                                                           4640
Plotis (mm)                                                                                         1830
Aukštis (mm)                                                                                     1630
Variklis                                                                                      benzininis
Variklio darbinis tūris (cm3)                                                      2946
Variklio cilindrų sk.                                                                                6
Variklio galia (AG esant aps./min.)                              207/6000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)       285/3750
Pavarų dėžė                                                                                5/autom.
Maks. greitis (km/h)                                                                          215
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h                                                         9,2
Degalų bako talpa (l)                                                                           80
Automobilio masė (kg)                                                                 1736
Padangos (priekinės, galinės)                                        225/55 R16
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 16,3/11,5/8,8
Kaina                                                                                       38 000 Lt

Atsarginių detalių kainos
Detalė                                                                Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.)                                     1170
Galiniai žibintai (vnt.)                                           900
Priekinių stabdžių diskai (vnt.)                         580
Galinių stabdžių diskai (vnt.)                             400
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.)             283
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.)                 170
Priekiniai amortizatoriai (vnt.)                         557
Galiniai amortizatoriai (vnt.)                             483

Įvertinimas                                                   4 žvaigždutės iš penkių

NISSAN PRIMERA

Kaina 13 100 Lt
Rida 90 000 km

Atsisveikinimas nesulaukus pripažinimo

Ketverių durų sedanas, penktosios – nuožulnios bagažinės dangtis. Traveller pakrikštytas universalas – tai Nissan Primera modelis, kuris gali “atitikti bet kokį skonį”. Gaila, bet jis neatitiko šio reklaminio šūkio. 2002 metais pristatyto modelio, kuris buvo pripažintas nenusisekusiu, gamyba buvo nutraukta praėjus penkeriems metams. Ar dėl to kaltas
per centrą sumontuotas prietaisų skydelis? O gal prasta prasta kokybė? Pagal TUV ataskaitas, penkerių metų automobilis kenčia nuo rūdžių, erzina nestabili priekinė pakaba bei per jautri vairo sistema.  Išvada: vienintelis argumentas pirkti šią mašiną – priimtina jos kaina.

Išvada: vienintelis argumentas pirkti šią mašiną – priimtina jos kaina.
Įvertinimas: 2 žvaigždutės iš penkių

TOYOTA CAMRY

Kaina 21 500 Lt
Rida 75 000 km

Labiausiai patinka amerikiečiams ir rusams

Toyota Camry buvo populiarus daugelyje pasaulio rinkų, bet į Vakarų Europą 2004 metais pateko tik penktoji jo karta, t.y. praėjus penkeriems metams nuo modelio gamybos pradžios. Vis dėlto japonų koncerno bosams atrodė, kad Senajame žemyne jo parduodama per mažai ir gamintojas patiria tik nuostolius. Pavyzdžiui, milžiniškoje Vokietijos rinkoje per 2004 metus buvo parduoti tik 2697 tokie automobiliai. Camry – tai tos kartos Toyota automobilis, kuris
važiuos “amžinai” ir beveik niekada nesuges. Keturių cilindrų benzininis 2.4 variklis pasiekia 152 AG ir visiškai atitinka poreikius. Už 25–27 tūkst. litų galima įsigyti keturių pakopų automatinę pavarų dėžę ir V6 3.0/186 AG variklį turintį modelį.

Išvada: patikimas automobilis už santykinai nedidelę pinigų sumą. Deja, pasigirti geru įvaizdžiu jis negali.
Įvertinimas: 4 žvaigždutės iš penkių

FIAT IDEA

Kaina 9800 Lt
Rida 60 000 km

Kas pažįsta itališką Meriva?

Kompaktiniai vienatūriai yra populiarūs automobiliai. Vien tik šiais metais Vokietijoje buvo parduota 22 tūkst. Meriva mašinų. Deja, “Fiat” koncernui apie tokius skaičius galima tik pasvajoti. Kompaktinis italų vienatūris, pavadintas Idea, buvo gamintas nuo 2003 iki 2008 m. Vakarų Europoje jis sulaukė vos 40 tūkst. pirkėjų. Šiuo metu Fiat Idea Senajame žemyne parduodamas kaip Lancia. Šis automobilis išsiskiria šiek tiek geresne komplektacija ir pavadintas Musa. Tačiau ir šio modelio pardavimas taip pat nežavi. Priežastis gali būti ta, kad mašina turi nenusisekusio Fiat Punto II platformą, be to, itin genda elektronika, o duslintuvas žaibiškai rūdija.

Išvada: geriau jau pirkti Opel Meriva vienatūrį.
Įvertinimas: 2 žvaigždutės iš penkių

SsangYong Rexton: kur artimiausias servisas?

Kaina 35 500 Lt
Gamybos metai 2005
Rida 90 000 km

FOTO: sukelti dulkių stulpą – jis išties gali: korėjietiško visureigio SsangYong Rexton penkių cilindrų dyzelinis variklis pagamintas pagal “Daimler Benz” koncerno licenciją

Bandomasis važiavimas

BANDYTAS AUTOMOBILIS. Tai automobiliai, iš kurių turguje būtų galima pardavinėti bulves ar rūkytas dešras, nes jie panašūs į kioskus. Jie priklauso tai pačiai klasei kaip M klasės Mercedes visureigis ir yra palyginti brangūs. “Auto Bild” surasto ketverių metų SsangYong Rexton 270 XDI, kurio rida 90 000 km, kaina 35,5 tūkst. litų. Šis modelis daug praktiškesnis už Musso arba Rodius, kurie šiuo požiūriu atrodo iš viso tragiškai.

VAŽIAVIMO ĮSPŪDŽIAI. 270 XDI – skamba panašiai lyg būtų kalbama apie Mercedes 270 CDI! Nors
“SsangYong” kompanija turi licenciją gaminti Mercedes variklius, tačiau penkių cilindrų 163 AG turbodyzelis – savos gamybos. Pagrindiniai jo “genai” paveldėti iš senojo korėjietiško 2.9 motoro, turinčio iš vokiečių pirktą “Common-Rail” tiesioginio degalų įpurškimo sistemą.

ĮSPŪDIS: Rexton – vangus darbinis arklys, kuris važiuoja grubiai strigdamas. Jo rankinis stabdys
dažniausiai neveikia, o benzino skaitiklis streikuoja ir rodo nesąmones – tokių gedimų viso labo tik po ketverių metų eksploatacijos neturėtų būti.

MŪSŲ NUOMONĖ. Rexton Europoje buvo parduodamas nuo 2001 m. Rezultatai mažiau nei kuklūs,
tačiau tam įtakos turėjo ir mažai išplėtotas pardavimo tinklas. Rexton automobilis bus geras pirkinys tik tuomet, jeigu netoliese bus specializuotas SsangYong automobilių servisas.

TAI NERVINA

PARDAVIMO TINKLAS. Ne vien tik Porsche yra išskirtinė markė, kurios atstovybės Lietuvoje nėra. Tą patį galima
pasakyti ir apie SsangYong. Lietuvoje šios markės modeliais prekiauja nedidelė firma, įsikūrusi Kaune. Atsarginių
detalių tai būna, tai ne. Jei jų nėra – laukti reikia mėnesius. Jeigu Rexton automobilyje kas nors sulūžta ar sugenda, labai dažnai dėl to kalti serviso darbuotojai, nes beveik nėra meistrų, kurie gerai išmanytų korėjietišką techniką. Todėl, pavyzdžiui, greičių dėžės gedimų priežastimi labai dažnai būna laiku nepastebėtas alyvos trūkumas, nes ji  prasiskverbia per nesandarias tarpines. Jei kalbėtume apie patikimumą, automobilis kartais nenoriai užsiveda, nors akumuliatorius ir geras bei įkrautas – dėl to kaltas greičių dėžės pavarų blokatorius. Nepatikima ir Rexton variklio elektronika.

FOTO: tarsi izoliuota, bet nevisiškai: laidų mišrainė prie starterio. Apačioje: slenksčiai iš plastiko, automobilio rėmas turi daug skersinių sijų

Atsarginių detalių kainos
Detalė                                                                 Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.)                                        870
Galiniai žibintai (vnt.)                                           600
Priekinių stabdžių diskai (vnt.)                         380
Galinių stabdžių diskai (vnt.)                             200
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.)             123
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.)                170
Priekiniai amortizatoriai (vnt.)                        355
Galiniai amortizatoriai (vnt.)                            284

Techniniai SSANGYONG REXTON duomenys

Variklis                                                              turbodyzelinis
Variklio darbinis tūris (cm3)                                     2696
Variklio galia (AG esant aps./min.)              163/4000
Maks. sukimo momentas
(Nm esant aps./min.)                                           345/3000
Pavarų dėžė                                                                  5/mech.
Maks. greitis (km/h)                                                          177
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h                                       13,2
Degalų sąnaudos (l/100 km)
mieste, užmiestyje, vidutinės                         10,7/8,6/7,4
Kaina                                                                        nuo 35 500 Lt
Įvertinimas                                          3 žvaigždutės iš penkių

LANCIA THESIS

Kaina 11 900 Lt
Rida 110 000 km

Labai graži ir kartu itin nevykusi

Tai tarsi senovinė itališka skulptūra gražus automobilis, kuris naujas kainuoja labai brangai – nuo 111,6 tūkst. litų. Lancia Thesis prekybos salonuose pasirodė 2002 m. Jis turi trijų litrų V6 variklį (215 AG). Septynių metų amžiaus naudoto liukso klasės automobilio, kurio rida 110 tūkst. km, kaina smuko iki 11 900 Lt. Į bazinę komplektaciją įeina navigacinė sistema, ksenono žibintai, automatinė pavarų dėžė ir odinis salonas. Iš pradžių automobilis turėjo elektronikos problemų, kurios žingsnis po žingsnio buvo šalinamos.

Išvada: kaina padori. Išvaizda – puiki, bet neįprasta.

Įvertinimas: 4 žvaigždutės iš penkių

SUZUKI LIANA

Kaina 10 100 Lt
Rida 70 000 km

Praktiškas, bet itin retas

Liana – ar automobiliui tinka toks vardas? Pirmiausia, apie ką pagalvoji, tai džiunglės. Ar vykusi jo išvaizda? Tiems, kuriems tai nesvarbu, gali susigundyti tokį įsigyti, nes Suzuki vis dėlto yra praktiškas automobilis, be to, dar ir universalas. Jo ilgis 4,23 m, taigi jis dešimčia centimetrų trumpesnis negu Golf III Variant. Daugelis šių automobilių yra dar geros būklės. Taip nutiko todėl, kad jų savininkai dažniausiai buvo pensininkai ir ilgiausios jų kelionės: namai–sodo namelis–namai.
Išvada:
jeigu buvęs savininkas automobilį gerai prižiūrėjo, tuomet Liana modelį verta pirkti.

Įvertinimas: 3 žvaigždutės iš 5

PEUGEOT 1007

Kaina 13 300 Lt
Rida 60 000 km

Bėdos dėl slankiųjų durelių

Šis prancūzų gamybos modelis yra 3,73 m ilgio ir sveria 1,3 tonos. Peugeot 1007 – tai nedidelis automobilis, turintis geroką antsvorį. Dėl jo automatinių slankiųjų durelių kaip tik kyla daugiausiai problemų. Kartais elektronika praneša, kad durelės atviros, nors jos – uždarytos. Per ketverius metus šio “Sezamai atsiverk” automobilio Europoje parduota nedaug, o Lietuvoje – vos keliolika vienetų.

Išvada: per sunkus, per daug išsiskiriantis, bet jei kam patinka – įdomus pirkinys.

Įvertinimas: 2žvaigždutės iš 5

KIA MAGENTIS: neįvertintas korėjietiškas mersas

Kaina 29 000 Lt
Gamybos metai 2006
Rida 50 000 km

FOTO: graži prekė: nuo kovo mėnesio automobilių pardavimo aikštelėje stovintis Magentis laukia pirkėjo

BANDOMASIS VAŽIAVIMAS

BANDYTAS AUTOMOBILIS. Mercedes mėgėjai – laikykitės. Vos už 29 tūkst. litų galima nusipirkti aštuonerių metų C klasės Mercedes mašiną, varomą keturių cilindrų C 200 variklio, kurios rida 100 tūkst. km, arba trejų metų Kia Magentis V6. Kaip tik tokį matote nuotraukoje: odometras sustojęs ties 50 tūkst. km riba. Be to, turėjęs tik vieną šeimininką. Privalumas ir tai, kad Kia “apautas” 17 colių aliumininiais ratais ir dar turi keturias taip pat aliumininiais
ratlankiais žiemines padangos bei dvigubą grūdinto plieno išmetamųjų dujų sistemos vamzdį, kuris ankstesniam savininkui papildomai kainavo 3700 litų. Naujas Kia Magentis kainavo 89 tūkst. litų, o dabar už jį prašoma 29 tūkst. litų.

VAŽIAVIMO ĮSPŪDŽIAI. Mercedes vairuotojas gali nesijaudinti, nes V6 variklio genamas Magentis savo važiavimo
savybėmis neprilygsta E klasės Mercedes – jis panašesnis į senesnį C 190 modelį. Kia limuzino keturių laipsnių automatinė pavarų dėžė dirba netiksliai, važiuoklė – tarsi suvargusi, pakanka priekaištų ir interjerui: sėdynės pilkos, o prietaisų skydelyje esantys medienos imitacijos elementai daro jį panašų į karinį automobilį.  Tačiau kaip nebūtų keista, visa tai kažkaip tinka Magentis modeliui, kurio Vakarų Europoje nuo 2001 iki 2005 metų parduota pakankamai nemažai.

MŪSŲ NUOMONĖ. Korėjietiškas “mersas” – tai pilka limuzinų lygos pelytė, kuri puikiai tiks tokiam pirkėjui, kuris mėgsta būti kuklus ir paprastas.

FOTO: Nemalonu: priekinės pakabos suvirinimo taškuose – rūdys. Dujų išmetimo sistemos vamzdis brangus, nes dvigubas ir sudėtingas

TAI NERVINA

NUVERTĖJIMAS. Ar V6 Magentis tikrai buvo perkamas už 89 tūkst. litų? Labai sunku tuo patikėti. Naujesnį modelį,
komplektuojamą su keturių cilindrų 144 AG varikliu Lietuvoje buvo galima nusipirkti už 47 tūkst. litų. Tiesa, tai buvo akcijos kaina. O šiaip už šį automobilį Kia atstovai Lietuvoje prašė taip pat visai nemažai – net 78 990 Lt. Vokietijos žurnalistų testuojamas Kia, kurio rida 50 tūkst. km, pakėlus jį ant keltuvo, paliko gerą įspūdį: variklis ir pavarų dėžė sausi, viskas sandaru. Tik rūdys ant pakabos detalių pasirodė per anksti. “Auto Bild” automobilių gedimų skyrelyje galima rasti nusiskundimų dėl šio modelio lambda zondo. Pašalinti tokį gedimą kainuoja 330 Lt. Nepamirškime nuvertėjimo temos: mažiau nei 30 tūkst. kainuojantis trejų metų Magentis – geras pirkinys. Deja, jis vis dėlto sunkiai suranda savo pirkėjus.

Atsarginių detalių kainos

Detalė                                                                   Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.)                                          670
Galiniai žibintai (vnt.)                                              500
Priekinių stabdžių diskai (vnt.)                             333
Galinių stabdžių diskai (vnt.)                                290
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.)                174
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.)                     122
Priekiniai amortizatoriai (vnt.)                             303
Galiniai amortizatoriai (vnt.)                                 295

Techniniai KIA MAGENTIS V6 duomenys

Variklis                                                                                           benzininis
Variklio darbinis tūris (cm3)                                                           2493
Variklio galia (AG esant aps./min.)                                    169/6000
Maks. sukimo momentas
(Nm esant aps./min.)                                                              230/4000
Pavarų dėžė                                                                                    4/autom.
Maks. greitis (km/h)                                                                             209
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h                                                             8,8
Degalų sąnaudos (l/100 km)
mieste, užmiestyje, vidutinės                                      10,3/15,1/7,5
Kaina                                                                                                29 000 Lt

Įvertinimas                                                                    4 žvaigždutės iš 5

SMART FORFOUR

Kaina 13 100 Lt
Rida 80 000 km

Ketverios durelės – ne visuomet privalumas

Keturduris ir penkiavietis Smart – ar pirkėjams tai patinka? Ne! Smart Forfour buvo gaminamas nuo 2004 iki 2006 metų Olandijoje kartu su Mitsubishi Colt. Deja, sėkmė jo nelydėjo. Iš viso pasaulį išvydo 135 tūkst. vienetų Forfour – tai palyginti nedaug, nors automobilis jokiu būdu nėra blogas. Keturių cilindrų 1.3 variklis pasiekia 95 AG galią. Forfour pasižymi geromis važiavimo savybėmis, lengvai įveikia posūkius. 109 AG benzininio variklio genama mašina
važiuoja beveik kaip Golf GTI.

Išvada: naujas jis buvo per brangus, o naudotą – tikrai verta pirkti.

Įvertinimas: 4 žvaigždutės iš penkių

HYUNDAI XG 350

Kaina 16 300 Lt
Rida 100 000 km

S klasė korėjietiškai

Automobilis su 3,5 litrų V6 benzininiu varikliu, pasiekiančiu 197 AG galią, penkių pakopų automatinė greičių dėžė, salonas puoštas medienos apdaila, odinės sėdynės, navigacinė sistema. Korėjietiškas S klasės Mercedes vadinasi Hyundai XG 350. Net ir naujas jis buvo neblogas pirkinys: prieš šešerius metus kainavo 113 800 Lt. Šiuo metu už jį, nuvažiavusį 100 000 km, buvęs savininkas prašo 16 300 Lt ir tikisi, kad kas nors paskambins. Europoje šis korėjiečių  limuzinas buvo parduodamas nuo 2003 m. gegužės iki 2005 m. rugpjūčio prieš tai jis buvo vadinamas Hyundai XG 30 ir prekiauta jo nuo 1999 m. balandžio iki 2003 m. balandžio mėn.

Išvada: tie, kurie neieško kažko ypatingo, pasirinkę šį automobilį tikrai neapsiriks.

Įvertinimas: 4 žvaigždutės iš penkių

IŠVADA

Vienuolika skirtingų automobilių, kurių likimas tas pats: jie visi buvo nelabai populiarūs savo klasės atstovai. Bet tai visai nereiškia, kad jie blogi. Pavyzdžiui, Smart Forfour: naujas – per brangiai kainavo, naudotas – tikra svajonė. Arba Hyundai XG 350. Korėjietis neturi įvaizdžio, bet ilgoms kelionėms labai tinkamas, nes yra itin komfortiškas. Arba
SsangYong Rexton: jį galima pirkti, jeigu netoliese yra geras autoservisas. Renault Avantime – beprotiška
kelių klasių mišrainė, primenanti kosminį aparatą. Jis nepraktiškas, bet toks charizmatiškas…

★ ★ ★ ★ ★ – puikiai, ★ ★ ★ ★  – labai gerai, ★ ★ ★  – gerai, ★ ★ – patenkinamai, ★ – nepatenkinamai

„Autobild Lietuva“, 26/2009 (111), 2009 12 19–2010 01 01

www.auto-bild.lt

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.