Kia Sorento

Didesnis, modernesnis korėjiečių SUV

Antroji Kia Sorento karta neturi nieko bendro su pirmąja. Naujasis Sorento daug didesnis ir kur kas modernesnis, be to, jame daugybė elektronikos.

Sorento II gana panašus į senesnės laidos Toyota Land Cruiser. Tačiau patys korėjiečiai tvirtina, esą jų modeliu šiuokart buvęs tai pačiai korporacijai priklausantis antrosios kartos Hyundai Santa Fe.

Nuo 2002 metų gaminta pirmoji Kia Sorento karta negalėjo pasigirti gerais pardavimo rezultatais. Iki praėjusių metų spalio Sorento I dar buvo parduodamas, o vėlų lapkritį Lietuvą pasiekė antroji šio modelio karta. Oficialus Sorento II pristatymas buvo surengtas pernai birželį Seulo automobilių parodoje ir sulaukė įvertinimo “geras visureigis”.

Sorento II – tai gražus, labai moderniai atrodantis visureigis, atkreipiantis dėmesį savo naujos išvaizdos priekiu. Vyriausiasis dizaino centro vadovas Peteris Schreyeris, kurdamamas šį SUV, stengėsi “neiškristi” iš bendro šiuolaikinių Kia modelių dizaino koncepcijos. Naujasis Sorento ištįso iki 4,69 m ir ilgiu gerokai pranoko VW Tiguan ir net Audi Q5. Vietos viduje pakankamai, o esant būtinybei, šiuo džipu gali važiuoti ir septyni žmonės,  dvi galines sėdynes (jas galima užsisakyti už papildomą kainą). Aišku, kad šiuo visureigiu korėjiečiai pataikė į labai ilgą “parketinių” SUV, kurie Europoje vis labiau populiarėja, sąrašą. Sorento II priklausys didesnių “parketinių” džipų klasei.

Vietoj rėmo – kėbulinė konstrukcija

Rimti visureigininkai supyks, kad iš rinkos dingo dar vienas rėminės konstrukcijos džipas. Tačiau “Kia Motors” turi kuo atsišauti: koncerno modelių paletėje liko rimtas rėminis džipas, kuris yra dar didesnis už Sorento – tai Kia Mohave. Tačiau europiečiams šis pavadinimas nieko nesako, nes Mohave parduodamas tik Azijos bei Amerikos rinkose.

Važiuojant korėjietiškasis SUV glosto sielą. Pakaba minkšta, komfortiška kaip ir daugumos parketinių visureigių. Tačiau įveikdamas posūkius jis gerokai svirduliuoja. “Kia Motors”  ilgai nelaukdama ketina imtis iš esmės patobulinti pakabos suderinamumą su valdymu.

Naujojo Sorento viduje dominuoja pakankamai pigus ir kietas salono plastikas. Be to, ir kitos salono apdailos medžiagos galėtų būti kokybiškesnės. O štai mašinos surinkimo kokybė nepriekaištinga. Kadangi kėbulo karkaso konstrukcijai buvo panaudotas kur kas geresnės kokybės metalas, mašina dėl to palengvėjo dviem centneriais.

Su senu neturi nieko bendro

Jei kalbėsime apie techninę naujoko pusę, Sorento II neturi nieko bendro su pirmtaku. Jeigu pirmoji modelio karta buvo labiau orientuota į rėminę konstrukciją ir galinį varantįjį tiltą turinčių klasikinių visureigių komandą, tai naujasis Sorento technologiškai kur kas modernesnis: kėbulinė konstrukcija, nepriklausoma ratų pakaba. Pagrindiniai varantieji ratai yra priekiniai, o esant reikalui per daugiadiskę sankabą į pagalbą pajungiami galiniai.

Iš pradžių Vakarų Europai skirtas Kia Sorento buvo gaminamas tik priekiniais varančiaisiais ratais, tačiau greitai pasirodė ir visais keturiais ratais varomas SUV. Lietuvoje kol kas parduodama tik 4×4 modifikacija. Variklių gamą sudaro du motorai: “Common Rail” degalų įpurškimo sistemą turintis 2.2 dyzelinis, kuris pasiekia 197 AG, ir 2.4 benzininis, kurio galia 174 AG. Vidutinės degalų sąnaudos atitinkamai 7,4 ir 8,8 litro 100 km kelio, greičių dėžė – kol kas tik automatininė. Mechaninę žadama pasiūlyti vėliau. 2011 m. bus pristatytas turbodyzelis, pasiekiantis 225 AG.

Siūlomų papildomų priedų sąrašas ilgas – nuo navigacijos iki atbulinės eigos kameros, “Keyless Go” beraktės užvedimo sistemos ir taupaus važiavimo indikatoriaus, įmontuoto tachometre.

Naujojo korėjiečių visureigio kaina visai patraukli: už 99 900 Lt galima įsigyti pigiausią (EX versiją) komplektuojamą su 2.4 benzininiu varikliu (174 AG) ir 4×4 sistema. Dyzelinis Kia Sorento, kaip visada, brangesnis. Už jį prašoma nuo 106 tūkst. Lt.

Jonas Okmanas


FOTO: dėl erdvesnio ir didesnio naujojo Kia Sorento kėbulo bei įstrižai įmontuoto variklio džipo viduje daugiau vietos, bagažinės tūris – 1047 l

Tai mums patinka

Stebėtinai geras dyzelinis variklis. Jis ne tik labai galingas (197 AG ir net 436 Nm sukimo momentas), bet ir pakankamai taupus – vidutiniškai 7.4 l/100 km. Turi naujausios kartos “Common Rail” degalų įpurškimo sistemą.

To mums trūksta

Kokybiškesnio salono. Nors visureigis ir gerai surinktas, bet salono plastikas per kietas, medžiagos atrodo pigokai.

Tai mus nustebino

Be galo ilgas papildomos įrangos sąrašas. Be ventiliuojamos vairuotojo sėdynės, galima užsisakyti ir galinio vaizdo kamerą, komplektuojamą su mažu ekranėliu salono veidrodėlyje.

Išvada

Sorento evoliucija tokia pati, kaip ir daugelio visureigių – vietoje rėminės konstrukcijos pasirinktas “parketinis” variantas, pridėta daug elektronikos. Dėl to SUV tapo kur kas komfortišesnis, lengvesnis, patogiau valdomas. Kėbulas išsipūtė, atstumas iki žemės sumažėjo, svorio centras irgi pažemėjo. Taip saugiau. O svarbiausia – jo kaina nepadidėjo. Beje, šiek tiek vėliau Lietuvoje pasirodys ir Sorento modifikacija vien tik priekiniais varančiaisiais ratais, kuri kainuos tik 90 tūkst. litų.

FOTO: naujasis Kia Sorento: įdomios chromuotos radiatoriaus grotelės ir kseoniniai žibintais – už papildomą kainą

Techniniai Kia Sorento EX A/T 2.2 CRDI VGT duomenys

Variklis – dyzelinis su turbina

Darbinis tūris – 2199 cm3

Maks. galia – 145 kW (197  AG) esant 3800aps./min.

Maks. sukimo momentas – 436 Nm esant 1800–2500 aps./min.

Varantieji ratai – visi

Pavarų dėžė – 6 laipsnių automatinė

Padangos – 235/60 R18

Automobilio masė – 1896 kg

Bagažinės tūris – nuo 258 iki 2052 l

Degalų bako talpa – 70 l

Vid. degalų sąnaudos – 7,4 l/100 km

Maks. greitis – 190 km/h

Kaina – 107 900 Lt.

FOTO: labai erdvi bagažinė, už paildomą kainą galima įsigyti modelį, turintį dvi papildomas vietas. Tai kainuoja palyginti nedaug – 2200 Lt

FOTO: viduje dominuoja pakankamai pigus ir kietas plastikas. Ir kitos salono apdailos medžiagos galėtų būti kokybiškesnės

FOTO: palyginti su pirmtaku, Sorento II salone moderniau, erdviau ir komfortiškiau

„Autobild Lietuva“ Nr. 1 (112), 2010 01 02–01 15

www.auto-bild.lt

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.