5 kompaktinės klasės dyzeliniai universalai

Naujasis VW Golf Variant – solidžiausias, bet ne talpiausias

Nedidelės degalų sąnaudos ir milžiniškos bagažinės – tokie yra šiuolaikiniai kompaktinės klasės universalai su dyzeliniais varikliais. Naujasis Golf Variant meta iššūkį keturiems pagrindiniams varžovams.

Protingas pirkėjas šiais laikais pinigais nesimėto. Vienatūris ar nedidelis SUV klasės automobilis galbūt būtų įdomesnis ar net stilingesnis pasirinkimas, tačiau tokios mašinos sunaudoja šiek tiek daugiau degalų bei kainuoja brangiau nei kompaktinės klasės universalai. Juk ir vilnonės kojinės nėra itin stilingos, tačiau šaltuoju metu laiku tai labai praktiškas pasirinkimas.

Trumpai drūtai tariant, jei jums nesvarbus „arklių“ skaičius po variklio dangčiu, šie dyzeliniai universalai tikrai neturėtų praslysti pro jūsų akis. Turėdami taupius motorus bei kainuodami nuo 50 iki 69 tūkst. Lt, jie išties patiks praktiško automobilio ieškančiam žmogui.

Taigi šį kartą teste dalyvauja penki kompaktinės klasės universalai: VW Golf, Kia Cee‘d, Ford Focus, Renault Megane ir Peugeot 308. Priekinius šių automobilių ratus suka nuo 105 iki 115 AG turbodyzeliniai varikliai. Visi penki testo dalyviai komplektuojami su mechaninėmis greičių dėžėmis. O kuris jų labiausiai tinka įvairiems kasdieniams darbams nudirbti?

Mindaugas Malinauskas

1 vieta

SOLIDUSIS

VW Golf Variant354 taškai

VW Golf Variant beveik neturi silpnų vietų ir pelnytai laimi šį testą. Gaila tik, kad geri daiktai kainuoja taip brangiai.


Tai nėra visiškai naujas automobilis, o veikiau tik šiek tiek pagražintas ankstesnis modelis. Pavyzdžiui, jei į VW Golf Variant žiūrėtume iš galo, jis niekuo nesiskiria nuo senesnio savo giminaičio. Nejučiomis kyla mintis, kad VW dizaineriai nusprendė sutrumpinti darbo dieną ir nepabaigė visų sumanymų iki galo. Trumpiau tariant, išvydus šį automobilį gatvėje širdis dažniau plakti tikrai nepradės. Golf universalo viduje viskas atlikta be didesnių priekaištų: kietokos, tačiau patogios priekinės ir galinės sėdynės, solidžios apdailos medžiagos, pakankamai erdvės. Bagažinė tarp testo dalyvių nėra pati didžiausia (į ją tilps nuo 505 iki 1495 l tūrio krovinys), tačiau patogi naudotis. Testuojant mažiausiomis vidutinėmis degalų sąnaudomis (vos 5,5 l/100 km) pasižymėjęs variklis kelyje nekelia triukšmo. Įveikdamas posūkius Golf Variant nėra toks paklusnus kaip Ford Focus, tačiau streso neįvarys. Puiku, kad ir pakaba gana komfortiška. Tačiau labiausiai nuvilia milžiniška kaina, kuri prasideda beveik nuo 70 tūkst. Lt. Tai tikrai daug.

FOTO: VW Golf Variant bagažinės talpa nuo 505 iki 1495 l tūrio. Kraulumas – 536 kg

FOTO: VW Golf salono apdailos medžiagos kokybiškos, o visi valdymo prietaisai įtaisyti tiksliai po ranka.

2 vieta

KOMFORTIŠKIAUSIAS

Renault Megane Grandtour 350 taškų

Renault Megane tikrai patiks komforto mėgėjams. Privalumas ir tai, kad dailaus automobilio kaina nesikandžioja.


Šiuolaikinis universalas tikrai neturi panašėti į dėžė ant ratų. Tokią tiesą bando įrodyti „Renault“ dizaineriai ir jiems tai puikiai pavyksta. Renault Megane Grandtour tikrai dailiausiai atrodantis šio testo universalas. Baimintis, kad dėl įspūdingo dizaino automobilis turi mažą bagažinė, tikrai nevertėtų. Į ją telpa nuo 524 iki 1595 l tūrio krovinys. Kita vertus, dėl dailios šiek tiek žemėjančios stogo galinės dalies nukenčia sėdintys gale, o ir matomumas atgal galėtų būti geresnis. Purkštauti dėl kitų dalykų keleiviai išties neturėtų: sėdynės komfortiškos, o salono apdailos medžiagos geros kokybės. Viskas atrodo tiesiog solidžiai. Dyzelinis 106 AG variklis puikiai atlieka savo darbą ir šiek tiek patriukšmauja tik apsukų rodyklei peržengus 4000 aps./min. ribą. Puiku ir tai, kad Renault Megane Grandtour komfortiškai įveikia kelio nelygumus. Erzina tik šiek tiek stringantis pavarų perjungimas. Tačiau prancūzų universalo pirkėją labiausiai nudžiugins kaina, kuri prasideda nuo 53 tūkst. Lt. Viliojantis pasiūlymas.


FOTO: dizainas išties traukia akį. Bene labiausiai pastebimas prietaisų skydelio centre pūpsantis skaitmeninis greičio matuoklis

Foto: Renault Megane Grandtour priglaus 524–1595 l tūrio krovinį. Kraulumas – tik 443 kg

3 vieta

SPORTIŠKIAUSIAS

Ford Focus Station Wagon 349 taškai

Ford Focus universalas nėra erdviausias ar naujausias testo automobilis, tačiau sportišku važiavimo stiliumi užburia.

Puiku, kad yra toks universalas kaip Ford Focus. Jo konkurentai gali pasigirti milžiniškomis bagažinėmis ar erdviaisiais salonais, o šio automobilio gamintojai daugiausiai dėmesio skyrė gana sportiškam važiavimo stiliui. Trumpiau tariant, Ford Focus universalas teikia nemažai vairavimo džiaugsmo. Automobilio valdymas – nepriekaištingas, o stabdžiai – geriausi. Vairuotojas jaučia, tarsi Ford Focus kalbėtų su juo, todėl minkyti greičio pedalą ir žvaliai „piešti“ vieną posūkį po kito – tikras malonumas. Atrodytų nesuderinama, tačiau prie universalo būdo puikiai dera ir pakankamai komfortiška pakaba bei itin patogios sėdynės. Jei vertintume Ford Focus Station Wagon salono erdvumą, jis nusipelno tik vidutiniškų balų kaip ir bagažinės tūris (nuo 503 iki 1546 l) bei kraulumas (485 kg). Salono apdailos medžiagos kokybiškos, tačiau VW Golf bei Renault Megane išties geresnės. Kita vertus, vienintelis Focus gali pasigirti tuo, kad klimato kontrolė – standartinės įrangos sąraše.

FOTO: ne viskas auksas, kas auksu tviska: prietaisų skydelyje įtaisyti mažoki rodmenys. Sunkoka naudotis ir centrinės konsolės mygtukais


Foto: Focus Station Wagon bagažinė “praris” 503– 1546 l tūrio krovinį. Kraulumas – 485 kg

FOTO: Ford žengia koja kojon su mada: automobilis užvedamas ne rakteliu, o paspaudus šį mygtuką

4 vieta

PIGIAUSIAS

Kia Cee‘d SW  – 339 taškai

Salonas ir bagažinė erdvės nestokoja, tačiau apdailos medžiagų kokybė galėtų būti geresnė. Džiugina puiki kaina.

Šį korėjiečių automobilį ketinantis pirkti žmogus pirmiausia tikisi dviejų dalykų: geros kainos ir pakankamai erdvaus salono. Nei pirmu, nei antru atveju Kia Cee‘d universalas pirkėjo nenuvils. Automobilis turi pakankamai talpią bagažinę (nuo 534 iki 1664 l) bei kainuoja vos nuo 49 990 Lt. Tai beveik 20 tūkst. mažiau už patį brangiausią šio testo automobilį VW Golf Variant. Tokia gera kaina tikrai pradžiugins piniginę, tačiau salono apdailos medžiagos galėtų būti bent šiek tiek kokybiškesnės. Kita vertus, turėdamas galingiausią dyzelinį motorą (115 AG) Cee‘d į priekį šauna kaip užpjudytas šuo (iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per 10,9 s), tačiau tuo pat metu motoras kelia ir nemažai triukšmo. Nedžiugina ir ne itin tiksliai veikianti vairo sistema, kietoka pakaba bei gana plokščios ne labai patogios sėdynės. Taip pat erzina ir anksti bei šiurkščiai įsikišanti ESP sistema. Tačiau Cee‘d pirkėją be geros kainos džiugina ir didžiausia net septynerius metus trunkančia garantija. Konkurentai turėtų sprogti iš pavydo.

FOTO: salono dizainas atrodo išties europietiškai, tačiau prašmatniu jo nepavadinsi. Visi valdymo prietaisai įtaisyti tiksliai po ranka

Foto: gale sėdintiems neprailgs ir ilgesnė kelionė: vietos čia tikrai pakanka, o galva neremia mašinos stogo

Foto: Į Kia Cee’d SW bagažinę tilps nuo 534 iki 1664 l tūrio krovinys. Kraulumas – 530 kg

5 vieta

TALPIAUSIAS

Peugeot 308 SW 326 taškai


Į šio universalo bagažinę telpa labai daug, o ir jo salono erdve negalima skųstis. Tik prancūzų kaina didoka.

Peugeot 308 SW „vilki“ universalo rūbą, tačiau tai veikiau yra universalo ir vienatūrio mišinys. Juk šis automobilis 5 cm aukštesnis už konkurentus, jo priekinis langas beveik lygia linija susijungia su variklio dangčiu, o gale, kaip būdinga daugumai vienatūrių, įtaisytos trys atskiros sėdynės. Puiku ir tai, kad jas galima ne tik lengvai nulenkti, bet ir visiškai išimti. Tačiau ant galinių sėdynių suaugusieji įsitaisys ne itin patogiai – čia ankštoka. Vaikams, kadangi gale sėdima gana aukštai, tikrai patinka. Praktišką pirkėją užburs milžiniška Peugeot 308 universalo bagažinė: į ją telpa nuo 573 iki 1736 l tūrio krovinys. Pribloškia ir kraulumas, kuris siekia net 686 kg. Tokiais duomenimis negali pasigirti nei vienas varžovas. Šiek tiek labiau erzina tarsi be didesnio džiaugsmo savo darbą atliekantis variklis, kuris pasiekus 2500 aps./min. pradeda ne itin maloniai ūžti. O ir universalo pakaba kietoka – visiškai nebūdinga komfortu garsėjančioms prancūzų mašinoms. Be to, ir degalų sąnaudos – didžiausios.


Foto: sėdima aukštai – kaip vienatūryje, tačiau gerokai į priekį atsikišę langų statramsčiai blogina matomumą

Foto: Peugeot 308 SW – talpumo meistras. Jame tilps nuo 573 iki 1736 l, o kraulumas – net 686 kg


Foto: visas tris galines sėdynes galima išimti. Tuo negali pasigirti nei vienas konkurentas

Kiek kainuoja testuoti modeliai

VW Golf Variant 1.6 TDI nuo 69 363 Lt

Kia Cee‘d SW 1.6 CRDi nuo 49 990 Lt

Ford Focus Station Wagon 1.6 TDCi nuo 62 196 Lt

Renault Megane Grandtour 1.5 dCi nuo 53 059 Lt

Peugeot 308 SW 1.6 HDi nuo 65 339 Lt

FOTO: visų universalų galinės dalys atrodo gana kukliai. Tarp jų dailumu išsiskiria tik Renault Megane (antras iš dešinės)

Techniniai duomenys          Ford             Kia               Peugeot        Renault        VW

Durų/vietų salone sk. 5/5                 5/5                 5/5                 5/5                 5/5

Variklis turbodyzelinis      turbodyzelinis                    turbodyzelinis                    turbodyzelinis                      turbodyzelinis

Variklio darbinis tūris (cm3) 1560              1582              1560              1461              1598

Galia (AG esant aps./min.) 109/4000       115/4000       109/4000       106/4000       105/4400

Nm esant aps./min. 240/1750       260/1900       240/1750       240/1750    250/1500

Maks. greitis (km/h) 188                188                185                190                190

Pavarų dėžė 5/mech.         6/mech.         6/mech.         6/mech.         5/mech.

Varantieji ratai priekiniai       priekiniai       priekiniai       priekiniai       priekiniai

Padangos 205/55 R16   205/55 R16   205/55 R16   205/50 R17   205/55 R16

Degalų bako talpa (l) 55                  53                  60                  60                  55

Bagažinės talpa (l) min.–maks. 503–1546      534–1664      573–1736      524–1595      505–1495

Degalų sąnaudos (l)*        5,8/3,8/4,5     5,5/4,3/4,7     6,4/4,0/4,9     5,5/4,1/4,5     5,7/3,9/4,5

* mieste/užmiestyje/vidutinės

Testuota Ford             Kia               Peugeot        Renault        VW

Stabdymo kelias (100 km/h, m) atvėsusiais/įkaitusiais stabdžiais

36,3/35,8       38,5/38,1       37,9/36,8                      35,9/36,6       37,3/36,9

Įsibėgėjimas (s) 0-50/0-100 km/h                      3,7/11,8         3,4/10,9         3,7/11,8         3,6/11,2         3,7/12,1

Įsibėgėjimas (s) 60-100/80-120 km/h*          9,6/15,1         8,0/14,0         7,7/15,7         7,9/14,6         9,9/15,6

Degalų sąnaudos testuojant (l/100 km)                      6,0                 6,0                 6,2                 6,0                 5,5

Nuvažiuotas atstumas pilnu baku (km)                                 910                880                960                1000              1000

Triukšmingumas (dB) 50/100/130 km/h  60/68/74        61/66/71        58/67/73        59/66/73        58/65/73

Automobilio masė/kraulumas (kg)                  1400/485       1390/530       1464/686       1382/443       1444/536

* pirmas skaičius – 4 pavara, antras – aukščiausia

Eksploataciniai duomenys                                              Ford             Kia               Peugeot        Renault        VW

Techninė priežiūra nuvažiavus (km)                             20 000           30 000           20 000           30 000           30 000

Remonto išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km                  2852              2930              3900              3359              2337

Garantija (m.)/ridos apribojimas (km)      2/be aprib.     7/150 000      3/100 000      2/be aprib.     2/be aprib.

Prarūdijimo garantija (m.)                                                                            12                  10                  12                  12                  12

Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis*                     1940/3           1541/3           2036/3           1661/3           2159/3

* „Lietuvos draudimo“ duomenys

Įvertinimas

Taškai (maks.)                  VW               Renault        Ford             Kia               Peugeot

Salonas/bagažinė

Erdvumas priekyje             15                  13                  13                  12                  13                  11

Erdvumas gale                   10                  8                    6                    6                    8                    6

Erdvumo pojūtis                5                    4                    3                    4                    4                    4

Bagažinės tūris                   15                  12                  13                  12                  14                  15

Kraulumas    5                    4                    3                    3                    4                    5

Funkcionalumas                 5                    2                    2                    2                    2                    4

Buksyruojamas svoris        5                    4                    3                    3                    4                    4

Matomumas  5                    4                    2                    4                    3                    2

Medžiagų kokybė              15                  13                  11                  10                  10                  10

Saugumo įranga                 20                  6                    10                  9                    8                    11

Tarpinis rezultatas           100                70                  66                  65                  70                  72

Variklis/pavarų dėžė

Įsibėgėjimas  10                  4                    6                    5                    6                    5

Maksimalus greitis             5                    3                    3                    3                    3                    3

Variklio elastingumas         15                  10                  11                  10                  11                  11

Pojūtis važiuojant               10                  8                    7                    6                    5                    6

Sukimo momentas              5                    2                    3                    4                    4                    3

Pavarų dėžė  10                  7                    6                    6                    6                    7

Degalų sąnaudos testuojant                     25                  20                  18                  18                  18                  17

Nuvažiuotas atstumas pilnu baku            5                    4                    4                    4                    3                    4

Aplinkos tarša                    15                  13                  11                  14                  13                  9

Tarpinis rezultatas           100                71                  69                  70                  69                  65

Važiuoklė/komfortas

Pakaba          20                  15                  14                  14                  10                  11

Priekinės sėdynės               15                  12                  12                  13                  11                  10

Galinės sėdynės                 10                  8                    6                    7                    7                    4

Triukšmingumas matuojant                     5                    3                    3                    2                    3                    3

Subjektyvus triukšmingumo vertinimas  10                  8                    7                    6                    5                    6

Komforto įranga                15                  8                    11                  10                  12                  11

Papildoma įranga               5                    4                    3                    3                    2                    3

Valdymo įranga                 10                  8                    7                    6                    6                    5

Oro kondicionieriaus veikimas                10                  3                    3                    6                    3                    3

Tarpinis rezultatas           100                69                  66                  67                  59                  56

Važiavimo savybės

Važiavimo užtikrintumas   20                  16                  15                  15                  14                  16

Elektroninė pagalba vairuojant                10                  8                    7                    7                    5                    7

Važiavimas tiesiąja             5                    5                    5                    5                    5                    5

Važiavimas įveikiant posūkius                15                  12                  12                  14                  9                    10

Vairo sistema                     15                  12                  11                  13                  9                    8

Stabdžiai       20                  13                  15                  15                  11                  13

Trauka           10                  8                    7                    7                    6                    7

Apsisukimo spindulys        5                    3                    2                    2                    2                    1

Tarpinis rezultatas           100                77                  74                  78                  61                  67

Testo metu Vokietijoje gautų duomenų įvertinimas 400                287                275                280      259                260

Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje

Bazinė kaina 50                  34                  45                  39                  47                  37

Nuvertėjimas                      20                  9                    7                    7                    6                    7

Techninis aptarnavimas      10                  9                    7                    8                    8                    6

Garantija       10                  6                    6                    6                    9                    7

Draudimas    10                  9                    10                  9                    10                  9

Tarpinis rezultatas           100                67                  75                  69                  80                  66

Galutinis įvertinimas        500                354                350                349                339                326

VIETA         1                    2                    3                    4                    5

Kainos ir kokybės santykio nugalėtojas                    Renault Megane

Linksmasis skyrelis

Čia aptariama tai, kas nebuvo įvertinta taškais: automobilių dizainas, įvaizdis ir t.t.

Renault        VW               Ford             Peugeot        Kia

Dizainas        4                    3                    3                    3                    3

Charakteris   3                    2                    3                    3                    4

Valdymas     3                    3                    4                    2                    1

Komfortas 4                    4                    3                    3                    2

Įvaizdis         3                    4                    3                    3                    2

Galutinis įvertinimas        3                    3                    3                    3                    2

Visų testo dalyvių, išskyrus Renault Megane, tikrai nepavadinsi gražuoliais. Todėl skiltyje „dizainas“ geriausio įvertinimo nusipelno būtent šis prancūzų universalas. Jei kalbėsime apie automobilių charakterį, pirmuoju smuiku groja atstovas iš Korėjos – Kia Cee‘d. Valdymo srityje visiems nosis nušluostė Ford Focus – jis geriausias. Už komfortą aukščiausio įvertinimo nusipelnė net du automobiliai: tai VW Golf ir Renault Megane. Savo įvaizdžiu nepralenkiamas lieka VW Golf, o paskutinė vieta atitenka Kia Cee‘d. Vis dėlto galutinis visų automobilių įvertinimas vienodas – po tris žvaigždutes. Tik Kia Cee‘d jų gavo mažiau – vos dvi.

Testo rezultatai trumpai

1 vieta VW Golf Variant

Tai praktiškas, solidus ir mažiausiai degalų sunaudojantis šio testo universalas. Tik jo kaina skaudžiai kandžiojasi

2 vieta Renault Megane Grandtour

Būdamas gražiausias ir važiuodamas komfortiškiausiai, Megane tikrai nusipelno antros vietos. Beje, ir jo kaina labai viliojanti

3   vieta    Ford Focus Station Wagon

Sportiškesnį valdymą mėgstančiam vairuotojui Ford Focus universalas patiks labiausiai. Tik automobilio kaina – didoka

4 vieta     Kia Cee’d SW

Tai erdvus, talpus ir pats pigiausias šio testo universalas. Jei dėl komforto jūs nesukate per daug galvos, drąsiai rinkitės Cee‘d


5 vieta   Peugeot 308 SW

Talpus kaip vienatūris, be to, gali pasigirti išimamomis galinėmis sėdynėmis. Toks automobilis patiks mėgstantiems sėdėti aukščiau.

Išvada

VW Golf universalas – išties praktiškas, kasdieniams darbams puikiai tinkamas automobilis. Tačiau sugalvoję jį įsigyti, turite būti pasiruošę sumokėti nemenką pinigų sumą. Ieškantys komfortiško, dailaus ir gana nebrangaus automobilio, turėtų dėmesį atkreipti į Renault Megane. Tie, kuriems patinka posūkius įveikti sportiškiau, neturėtų praeiti pro Ford Focus universalą. Kia Cee‘d labiausiai vilioja itin priimtina kaina, o Peugeot 308 – milžiniška, galinčia daug praryti bagažine.

„Autobild Lietuva“, Nr. 26 (111), 2009 12 19–2010 01 01

www.auto-bild.lt

rotingas pirkòjas ‰iais laikais
pinigais nesimòto. Vienatris ar
nedidelis SUV klasòs automobilis
galbt bt˜ ∞domesnis ar net
stilingesnis pasirinkimas, taãiau
tokios ma‰inos sunaudoja ‰iek
tiek daugiau degal˜ bei kainuoja
brangiau nei kompaktinòs klasòs
universalai. Juk ir vilnonòs kojinòs
nòra itin stilingos, taãiau ‰altuoju
metu laiku tai labai prakti‰-
kas pasirinkimas.
Trumpai drtai tariant, jei jums
nesvarbus “arkli˜” skaiãius po
variklio dangãiu, ‰ie dyzeliniai
universalai tikrai neturòt˜ praslysti
pro js˜ akis. Turòdami taupius
motorus bei kainuodami nuo
50 iki 69 tkst. Lt, jie i‰ties patiks
prakti‰ko automobilio ie‰kanãiam
Ïmogui.
Penki dyzeliniai universalai
Taigi ‰∞ kartà teste dalyvauja
penki kompaktinòs klasòs universalai:
VW Golf, Kia Cee‘d, Ford
Focus, Renault Megane ir Peugeot
308. Priekinius ‰i˜ automobili
˜ ratus suka nuo 105 iki 115
AG turbodyzeliniai varikliai. Visi
penki testo dalyviai komplektuojami
su mechaninòmis greiãi˜
dòÏòmis. O kuris j˜ labiausiai
tinka ∞vairiems kasdieniams darbams
nudirbti?
Mindaugas Malinauskas

ĮDOMIOS NUORODOS

SKELBIMAS

Autobild.lt kontaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.