Porsche Panamera S, Mercedes S 500, BMW 750i

Ar sportinis keturduris Porsche pritaps tarp prabangių limuzinų?

Galimybė patekti į prabangiausių limuzinų gretas nusišypso ne kiekvienam automobilių gamintojui. Juolab jei jų gaminys vilki sportinį kostiumą. Nepaisant šių nuostatų, Porsche Panamera vis tiek mėgina. Nejaugi šiam automobiliui negalioja aprangos kodas?

Prieš gerus dvidešimt penkerius metus Arvydas Sabonis buvo garsus tik Lietuvoje. Na, gal dar ir buvusioje Sovietų Sąjungoje. Jei tuomet jis būtų pasakęs, kad nori žaisti NBA, atitinkamų tarnybų asmenys tik pirštą ties smilkiniu būtų pasukioję.

Porsche reikalai klostosi visiškai kita linkme. Vokietijos mieste Štutgarte įsikūręs sportinių automobilių gamintojas garsus visame pasaulyje. Be jokios abejonės, Porsche Panamera į prabangiausių ketverių durų limuzinų gretas tikrai papultų, nors ir vilki sportinį kostiumą. Kur kas labiau domina kitas klausimas: ar Porsche Panamera išmano gero elgesio taisykles bei gali eiti į aukštuomenės vakarėlius? Pagal variklio keliamą garsą – be abejonės, taip. Patyrinėkime naujoką atidžiau.

Atvykus prie prabangaus dvaro, vietos pastatyti didelius automobilius tikrai bus kur. Tenka pripažinti, kad ši procedūra labiau patinka gerokai apkūnesniems 7 serijos BMW ir S klasės Mercedes limuzinams. „Parkavimo“ asistentai Porsche Panamera automobiliui tikrai nepamaišytų. Laimei, gale jie montuojami kaip standartinė įranga.

Į akis krinta ir tai, kad S klasės ir 7 serijos vairuotojus pasitinka gana gremėzdiškos sėdynės, o Panamera pilotui tenka įsisprausti tarsi į specialią puikiai prie kūno pritaikytą nišą. Įdomu, kad Porsche vairuotoją bei priekinį keleivį skiria plati centrinė konsolė. Ji driekiasi ir per galines sėdynes, todėl Panamera gale numatytos tik dvi sėdimos vietos. Atrodo, tai visiškai neskatina žmogiškojo artumo, tačiau įspūdis, kaip ir apdailos medžiagos, puikios.

Vairuotojui patogiausia prie Mercedes ir BMW vairo

Sportiškas Porsche Panamera kostiumas turi ir trūkumų. Stambesnio sudėjimo žmonės vienareikšmiškai geriau jausis prie BMW ir Mercedes vairo. Ypač maloniai nuteikia įvairiausiomis nustatymo galimybėmis pasižymintis S klasės vairuotojo krėslas. Įsitaisius prie Panamera vairo tampa akivaizdu, kad šio automobilio vairuotojo sėdynė kietoka ir siaura. Akis bado ir tas faktas, kad į 7 serijos ir S klasės salonus galima įlipti be didesnio vargo, o į žemesnės Panamera vidų tenka vos ne keturlinkam įšliaužti. Toks įlipimo būdas dar labiau pabrėžia sportišką Porsche automobilio kostiumą, tačiau ilgainiui – ypač vyresniems žmonės – gali greitai apkarsti.

Įsitaisius prie Panamera vairo, už akių užkliūva mygtukų miškas. Jų, ypač centrinėje konsolėje, – tarsi iš gausybės rago. Puiku bent tai, kad svarbiausias komandas galima atlikti kelis kartus spustelėjus liečiamąjį ekraną. Kad ir kaip ten būtų, mygtukų gausa, vairuojant Porsche naujoką bei norint atlikti kokią nors komandą, reikalauja nemenko susikaupimo. Kur kas paprasčiau visa tai padaryti sėdint 7 serijos BMW ir S klasės Mercedes automobilyje. Taip pat tenka pripažinti, kad Mercedes „Comand“ sistema brandesnė už analogišką BMW „iDrive“.

Vertinant važiavimo komfortą, pirmuoju smuiku groja S klasės Mercedes. Jis kelyje pasitaikančius nelygumus įveikia taip, tarsi jų nė nebūtų. Šiek tiek kietesnėmis pakabomis pasižymi jo konkurentai – 7 serijos BMW ir Porsche Panamera. Sportišką vairavimą mėgstantiems žmonėms Mercedes laivas nepatiks. Savąjį svajonių žirgą jie turėtų rinktis iš 7 serijos BMW ir Porsche Panamera kompanijos. Vis dėlto neperdedant derėtų pasakyti, kad Porsche automobiliui jo varžovai, vertinant sportišką vairavimą, negali prilygti. Čia galioja paprasta taisyklė: jei jau paspaudei greičio pedalą, tai automobilis tikrai šaus į priekį.

Mindaugas Malinauskas

FOTO: BMW 750i

FOTO: Mercedes S 500

FOTO: Porsche Panamera S

Rinka

Ar Panamera taps „kanibalu“?

Porsche sako – ne. Vadovaujantis gamintojo prognozėmis, tik 10 proc. dabar vairuojančių kokį nors kitą Porsche automobilį rinktųsi vien naująjį Panamera. Visais kitais atvejais Panamera būtų tik papildomas automobilis šalia dabar jau turimų Cayman, Boxster, 911 ar Cayenne modelių. Beje, visame pasaulyje iki praėjusių metų pabaigos buvo užsakyta apie 5 tūkst. naujųjų Panamera automobilių.

1 vieta

380 taškų

Mercedes S 500


Pats komfortiškiausias, erdvus ir tikrai galingas aukščiausio lygio limuzinas. S klasės Mercedes taip pat sunaudoja mažiausiai degalų, o jo draudimas kainuoja pigiausiai.

2 vieta

365 taškai

BMW 750i


Tai tipiškas BMW gamos automobilis: puikus valdymas ir galingas variklis. Vairuoti 7 serijos BMW tikrai malonu, tačiau važiavimo komfortas galėtų būti didesnis.

3 vieta

344 taškai

Porsche Panamera S


Porsche Panamera geriausiai įveikia posūkius, tačiau salonas galėtų būti erdvesnis, o važiavimo komfortas didesnis. Kad ir kaip ten būtų, tai tikras Porsche šeimos narys.

Išvada

Porsche Panamera gauna bilietą į prabangiausių, aukščiausios klasės limuzinų gretas. Tačiau derėtų atminti, kad tai sportiškiausias šio trejeto automobilis. Labiau klasikines prabangių limuzinų savybes vertinantys vairuotojai turėtų rinktis tarp BMW ir Mercedes. Pirmasis yra kompromisas tarp sportiško Porsche Panamera ir komfortiško S klasės Mercedes. Bet, kaip sakoma, nugalėtojai neteisiami. S klasės Mercedes geriausiai atitinka prabangių, aukščiausio lygio limuzinų standartus, todėl jis laimi tikrai pelnytai.

„Autobild Lietuva“ Nr. 2 (113), 2010 01 16–29

www.auto-bild.lt

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.