Komforto karalius I dalis

Pakaba

Daugeliui vairuotojų tikrai patinka komfortiški automobiliai. Tik kaip pamatuoti atrodytų nepamatuojamą dalyką. Mes tai atlikome ir išrinkome  komforto karalių.

Teste dalyvavo:

BMW X5 xDrive 30d
Nuo 203 800 Lt

BMW 525d
Nuo 160 600 Lt

VW Golf 1.4 TSI
Nuo 57 524 Lt

Audi A8 4.2 FSI
Nuo 320 420 Lt

Citroen C5
Nuo 82 900 Lt

VW Golf 1.4 TSI DCC
Nuo 60 404 Lt

Opel Meriva 1.4 EcoFlex
Nuo 48 742 Lt

Mercedes S 600 L
Nuo 551 058 Lt

Citroen DS 20 Pallas
Apie 52 000 Lt

Testo kriterijai

PAKABA. Šiuo atveju žiūrėta kaip automobilio pakaba elgiasi važiuojant greitkeliu, nelygiais užmiesčio keliais ar mieste.

SĖDYNĖS. Čia labai svarbu įvertinti ar sėdėti automobilyje patogu, ar sėdynės tinkamo dydžio ir gerai reguliuojamos.

TRIUKŠMAS. Prietaisų išmatuotas keliamas triukšmas ir tas, kurį girdi žmonės – du skirtingi dalykai. Šiuo atveju verti abu.

FUNKCIONALUMAS Ką siūlo klimato sistema? Ar ją valdyti labai sudėtinga? O gal lipant į vidų ar išlipant iš mašinos reikia rangytis kaip gyvatei?

KOKYBĖ. Automobilis – tai gyvenamasis kambarys ant ratų. Jis turi būti jaukus ir su gausybe vertingų, malonių akiai dalykų.

Keistas dalykas ta žmogiškoji prigimtis. Atrodytų, kad mąstome protingai, bet kuomet ateina laikas veikti, pasielgiame nelogiškai. Gyvenime taip nutinka ganėtinai dažnai – net ir perkant automobilį. Prieš išsiruošdami į  naujų automobilių saloną ar turgų, žmonės galvoja, kad reikia pirkti mažai degalų naudojantį, talpų, nebrangų ir komfortišką automobilį. Tačiau atėjus laikui apsispręsti, daugeliui pirkėjų galvą susuka nelemtas žodis  sportiškumas. Žmogus žiūri, kad automobilis turėtų kietesnę pakabą – geriau įveiks posūkius, didžiulius ratus – taip atrodys “kiečiau”, o jei gale kabo du kulkosvaidžius primenantys duslintuvo antgaliai – visiškai pametama galva. Jei piniginė leidžia, toks automobilis kaip mat atsiduria pirkėjo kieme. Po kurio laiko žmogus tikriausiai prisimena, kad norėjo pirkti komfortišką, o nes sportišką automobilį, bet šaukštai jau būna po pietų.

Komfortą sunku išmatuoti, bet įmanoma

O kas gi yra tas komfortas? Iš tiesų, atsakymas nėra toks jau paprastas, nes reikia nemažai patirties ir dar daugiau jausmo, kad sugebėtum išsirinkti komfortišką automobilį. Juk matavimo prietaisais komforto tikrai  nepamatuosi. Todėl ieškodami atsakymo, kuri mašina komfortiškesnė, kolegos vokiečiai nusprendė įvertinti tokius dalykus, kaip pakabą, sėdynes, triukšmą salone, kokybę ir t.t. Tam buvo atrinkti devyni labai skirtingi  šiuolaikiniai automobiliai ir vienas senukas – Citroen DS 20 Pallas. Kuris iš jų labiausiai lepina vairuotoją ir keleivius bei galiausiai iškovojo komforto karaliaus karūną?

Mindaugas Malinauskas

Pakaba

Opel Meriva. Nesvarbu koks kelias, jis visada darda. Jokio komforto

Sėdynių minkštumas priklauso nuo pakabos darbo. Tai tiesa, bet tik iš dalies. Juk bet kuriuo atveju pakaba turi labai didelę įtaką automobilio komfortui. Geriausiai šią užduotį išsprendė S klasės Mercedes kūrėjai. Dėl  aktyvios kėbulo kontrolės sistemos (ABC) net ir prasčiausiais keliais 600-asis “mersas” važiuoja itin komfortiškai. Keleiviai nejaučia beveik jokių nepatogumų. Audi A8 negali lygiuotis į S klasės Mercedes, nors ir turi  pneumatinę pakabą bei kitą rafinuotą įrangą. Šis automobilis į menkus smūgius reaguoja lengvai sudrebėdamas. Žinoma, katastrofos nėra, tačiau Audi A8 nevažiuoja taip maloniai, kaip Mercedes S 600 L.

Solidus amžius nesunaikino komforto: Citroen DS pakabos kokybė tokia pat puiki kaip ir anksčiau

BMW 525d dar kartą įrodo, kad komfortiška kelionė įmanoma ir be gausybės įvairiausių elektroninių pagalbininkų – pakanka iš paprasčiausių amortizatorių. “Penktuko” priekyje garantuojamas toks pats komfortas kaip ir Audi A8 modelyje. Tik gale ne taip gerai. Malonų siurprizą pateikia ir BMW X5, kuris dar kartą įrodo, kad ir dideli SUV gali važiuoti ganėtinai komfortiškai. Panašų komforto lygį siūlo ir Citroen C5 pakaba. Šis prancūzų  automobilis už pakabos darbą gavo tokį patį įvertinimą, kaip ir bavarų visureigis. Skirtumas tarp jų tas, kad prancūzas maloniau rieda mieste ir užmiestyje, o BMW – didesniu greičiu autostradoje.

Dar vieną netikėtumą pateikė Citroen DS 20 automobilis. Senukas prastais kelias rieda tikrai labai komfortiškai. Žinoma, kėbulo svyravimai įveikiant posūkius – per didelis, tačiau pakaba gera. Pasirodo, kad prancūzų  senuko pakaba netgi geresnė už naujų vienatūrių VW Sharan ir Opel Meriva pakabas. Autostradoje VW Sharan leidžia sau didelius vertikalius judesius, o važiuojant blogais keliais keleiviai pamėtomi aukštyn žemyn. Visą tai  dar stipriau juntama mažesnėje Opel Meriva. Net kietoką pakabą turintis Dacia Duster pasižymi komfortiškesne kelione nei ką tik minėtas Opel Meriva vienatūris. Kietoką pakabą turi ir populiarusis VW Golf VI, tačiau kelio  nelygumus jinai suvalgo labai neblogai. Įdomu ir tai, kad be įprasto VW Golf teste dalyvavo ir lygiai toks pats automobilis tik su adaptyvia pakabos reguliavimo sistema DCC. Pasirinkus “Comfort” (komfortas) režimą, ši  sistema puikiai sugeria ir kelio duobes ir paslepia didesnių (17 colių) ratų trukumus. Atrodytų smulkmena, bet maloni.

MiestasUžmiestisAutostradaBendras įvertinimasVieta
Mercedes S 600 L1099281
Audi A8 4,2 FSI898252
BMW 525d787223
BMW X5 xDrive 30d777214
Citroen DS 20885214
VW Golf 1,4 TSI667196
Citroen C5675187
VW Sharan 2,0 TDI566178
Dacia Duster 1,6 16V 4x4455149
Opel Meriva 1,4 EcoFlex3541210

Suderinimo klausimas


Gera pakaba – kaip gera sekretorė. Ji tinkamai informuoja vairuotoją apie kelio nelygumus ir užtikrintai juos “suvalgo”. Ir niekam geriau už S klasės Mercedes tai padaryti nepavyksta. O štai naujuosiuose vienatūriuose  išryškėja konfliktas tarp važiavimo komforto ir dinamikos. Laimi dinamika, bet ne komfortas.

„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr. 18

ĮDOMIOS NUORODOS

SKELBIMAS

Autobild.lt kontaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.