Komforto karalius IV dalis

Funkcionalumas

Kas man iš to, jei mano automobilis patogus, bet salone skersvėjis? Arba gale sėdintieji orą gaudo kaip žuvis ant kranto? Ar tai komfortas, kuomet įsėsdamas į automobilį kaskart turiu susilankstyti kaip kišeninis peilis? Ką  man reiškia puikiausia įranga, jei aš nieko nežinau, kaip tas įrenginys veikia ir turiu pasivartyti 700 puslapių naudojimosi instrukcijoje? Kiek man padės nušlifuota ergonomika, jei man akyse mirga nuo mygtukų, klavišų ir  monitorių gausos?

Trumpiau tariant, niekas taip nenervina, kaip automobilis, kurį kas dieną vairuojant kyla gausybė įvairiausių problemų. Akivaizdu, kad į aukštą BMW X5 visureigį įsėsite patogiau ir lengviau nei į žemesnį giminaitį BMW 525d. Taip pat lengviau įsiropšite ir į Dacia Duster negu į Audi A8. Malonu lipti ir pro galines Opel Meriva dureles. Taip yra todėl, kad jos atsidaro į priešingą pusę. Lepina ir slankiosios galinės VW Sharan durelės. Jomis  naudotis patogu net ir siaurose automobilių stovėjimo aikštelėse.

Kalbant apie oro kondicionieriaus reguliavimą tampa akivaizdu, kad čia pirmu smuiku groja prabangūs automobiliai. Mercedes S 600 siūlo praktiškai viską, kas galėtų pasitarnauti, kad automobilyje būtų geras klimatas. Tikrai labai malonu. Audi, BMW ir Citroen turi mažiau klimato reguliavimo galimybių (be to, daug ką teks pirkti už papildomą priemoką). Prasčiausius oro kondicionierius siūlo Dacia ir Opel: negana to – viskas už papildomą priemoką. Kur kas įdomiau tai, kad senukas Citroen DS 20 turi savotišką vėsinimo sistemą. Šiuo atveju tai mechaniškai nuleidžiami langų stiklai. Ne taip jau ir blogai, nors ir ne šiandieninis lygis. Kita vertus, kartais DS 20  salone ganėtinai lengva susigaudyti tarp valdymo įrangos, tačiau kartais jinai klaidina.  Akivaizdu, kad obuolys nuo obels netoli rieda. Šiuolaikinio Citroen C5 valdymo įranga kartais klaidina lygiai taip pat kaip senuko DS 20. Maloniai nustebina Dacia, kuri demonstruoja, kad mažiau gali būti daugiau. Tą patį galima pasakyti ir apie VW duetą – įsėdi, užvedi mašiną, o visą kitą išeis savaime.

Prabangių automobilių vairuotojams tokia pažintis su mašina taip lengvai neišdegs. Teks pastudijuoti tikrai neploną naudojimosi instrukciją, kol suprasi, ką koks mygtukas reiškia ir ką jis gali atlikti. Tikras vargas dėl  komforto. Funkcionalus automobilis – komfortiškas automobilis. Kuris tai geba geriausiai?

Jei paprasta, tai komfortiška

Kartais tenka sėsti į mokyklos suolą. Toks posakis tinka vertinant prabangių automobilių valdymo įranga. Juk S klasės ar A8 vairuotojui tikrai prireiks laiko, kol supras ir išmoks teisingai naudotis visomis funkcijomis. Kad  gali būti ir paprasta demonstruoja  Dacia Duster. Šios mašinos valdymą perprasti vieni juokai.

Oro kondicionieriaus reguliavimasValdymo įrangaĮlipimasBendras įvertinimasVieta
Mercedes S 600 L987241
Audi A8 4,2 FSI786212
BMW X5 xDrive 30d389203
VW Sharan 2,0 TDI2810203
BMW 525d487195
Dacia Duster 1,6 16V 4x4178166
Opel Meriva 1,4 EcoFlex168157
VW Golf 1,4 TSI276157
Citroen C5455149
Citroen DS 201561210

„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr. 18

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.