„Clio“ ivertintas penkiomis EuroNCAP zvaigzdutemis


„EuroNCAP“ bandymuose naujasis „Clio“ buvo įvertintas penkiomis žvaigždutėmis. Toks rezultatas buvo pasiektas nepaisant 2012-ųjų sausį padidintų reikalavimų ir įvertino „Renault“ profesionalumą kuriant pasyvaus saugumo technologijas.

Bendrasis naujojo „Clio“ rezultatas siekia 85 proc., automobilis taip pat gavo aukščiausius vaikų ir pėsčiųjų apsaugos bei saugumo įrangos įvertinimus. „Clio“ pralenkė pirmtaką ir savo segmente tapo vienu iš geriausių.

Oficialaus savo saugumo savybių pripažinimo sulaukęs automobilis dėl preciziškos ir jautrios važiuoklės taip pat pasižymi įspūdingomis dinaminėmis ypatybėmis.

Visa apimantis požiūris į optimalią vairuotojo ir keleivių apsaugą
„Clio III“ buvo pirmasis savo klasės automobilis, gavęs penkių žvaigždučių „EuroNCAP“ susidūrimo testų įvertinimą, taigi naujasis „Clio“ turėjo tobulėti toliau. Siekdama kurti efektyvesnius keleivių saugumo sprendimus, „Renault“ atsižvelgė į išsamias nelaimingų atsitikimų kelyje tyrimų išvadas bei tyrė vairuotojų elgesį. Naujojo „Clio“ elektroninės sistemos architektūra buvo sukurta taip, kad nelaimės atveju naujos kartos saugumo technologijos sureaguotų dar greičiau ir užtikrintų dar efektyvesnę keleivių apsaugą.

Suaugusių keleivių apsauga
Susidūrimo kaktomuša atveju priekyje sėdintis naujojo „Clio“ vairuotojas ir keleivis apsaugomi dviem itin efektyviomis oro pagalvėmis bei saugos diržais su pirotechniniais įtempikliais ir apkrovos ribotuvais su standartiniais 400 daN nustatymais.

Kiekvienoje galinės sėdynių eilės vietoje yra įrengta sistema, susidūrimo metu tvirtai laikanti keleivius savo vietose bei trys tritaškiai saugos diržai su apkrovos ribotuvu.
„Renault“ naujovė – „Fix4sure“ technologija – per staigų susidūrimą leidžia išvengti keleivio slydimo po saugos diržu. Naujojo „Clio“ keleiviai nuo to apsaugomi specialaus iškilimo kiekvienoje sėdynėje bei žemai įrengtų diržų tvirtinimo laikiklių dėka.

Paprastai automobilio šonai yra kur kas mažiau apsaugoti nuo smūgių, taigi tokie susidūrimai neretai baigiasi mirtinomis traumomis. Naujajame „Clio“ į tai buvo atkreiptas dėmesys ir kruopštaus darbo dėka buvo pasiektas maksimalus aštuonių taškų įvertinimas. Siekiant dvigubai sutrumpinti reakcijos laiką, naujajame „Clio“ buvo įmontuoti du smūgio jutikliai priekinėse duryse ir ramsčiuose. Tikslus algoritmas priderina galvą ir krūtinės ląstą saugančias oro pagalves prie susidūrimo stiprumo.

Šie rezultatai, kartu su galinio susidūrimo ir atsitrenkimo į stulpą bandymais, padėjo naujajam „Clio“ surinkti 32 taškus iš 36 galimų už suaugusiųjų saugumą, o tai yra vieni iš geriausių kada nors pasiektų rezultatų mažų automobilių segmente.

Naujasis „Clio“ – pirmasis vaikų apsaugos įrangoje
Naujojo „Clio“ reitingai vaikų apsaugos srityje buvo pripažinti vienais geriausių B segmente – tai lėmė bendrasis automobilio išplanavimas ir galimybė įrengti tritaškį „Isofix“ vaikiškos kėdutės montavimo mechanizmą priekinėje ir galinėje sėdynėse. „Clio“ įvertintas 43 taškais iš galimų 49.

Pėsčiųjų apsauga
Priekinė naujojo „Clio“ dalis buvo sukurta siekiant maksimaliai sumažinti pėsčiųjų traumų tikimybę. Buferiai neturi aštrių kampų, o paprastai labai kieta apatinė priekinio stiklo dalis buvo suprojektuota taip, kad sumažintų traumų tikimybę. Variklio dangtis pakeltas 20 mm, padidinant tarpą tarp jo ir viršutinių variklio detalių. Naujasis „Clio“ surinko 24 taškus iš 36 ir buvo pripažintas geriausiu automobiliu pėsčiųjų apsaugos atžvilgiu.

Saugumas genuose ir techninė įranga
Naujasis „Clio“ standartiškai turi kruizo kontrolės sistemą, greičio ribotuvą, garsinį bei vaizdinį priminimą prisisegti saugos diržus ir „ESC“. Už tai automobilis surinko maksimalius septynis taškus ir pasiekė geriausią rezultatą segmente.

Pragmatiškas požiūris ir nuoširdus įsipareigojimas
„Renault“ požiūris į saugumą yra grindžiamas detaliomis eismo įvykių studijomis. Siekiant pasiūlyti kelių realijas atitinkančius produktus, svarbios saugumo sistemos yra įrengiamos jau pirmosiose komplektavimo stadijose. Pirmenybė teikiama nuolatiniam efektyviausių technologijų tobulinimui tam, kad a) apskritai būtų išvengta eismo įvykio, b) būtų užtikrinta galimybė atlikti korekcijos veiksmą netikėtose situacijose ir c) apsaugoti keleivius susidūrimo metu. Visa apimantis „Renault“ požiūris į saugumą neapsiriboja vienu įrenginiu ar technologija. Per daugelį metų „Renault“ tapo automobilių saugumo pavyzdžiu ir tai atsispindi kompanijos modelių įvertinimuose žiniasklaidoje.

Sumažėjęs automobilio svoris net tik prisideda prie malonesnių vairavimo pojūčių, bet ir užtikrina didesnį aktyvų (trumpesnio stabdymo kelio) ir pasyvų saugumą (mažesnė inercija susidūrimo metu). Naujojo „Clio“ svorio sumažėjimas iki 100 kg ir šiam dizaino aspektui skirtas didelis dėmesys leido padidinti smūgio energiją sugeriančios kėbulo zonos efektyvumą, apsaugant saloną ir jame esančius keleivius.
Aktyviam saugumui svarbios važiuoklės ypatybės derinamos su skaitmeniniu būdu automatiškai prisitaikančiais važiavimo nustatymais. Tai leidžia staigiai ir preciziškai reaguoti į kritines situacijas. Standartinės „ABS“ ir „ESC“ technologijos tapo dar efektyvesnės ir veikia nevėluodamos bei užtikrina stabilumą kelyje. Avarinio stabdymo pagalbininkas yra integruotas į elektroninį kontrolės/hidraulinį centrą.

Ergonomiškas dizainas užtikrina, kad vairuotojas visą dėmesį gali sutelkti į kelią. Siekiant didesnio komforto, visi valdymo įtaisai yra aiškūs ir suprantami. Naujasis „Clio“ taip pat turi vairavimą palengvinančius modernius prietaisus – pažangią navigacijos sistemą, garsu valdomas funkcijas (kai naudojama „R-Link“ multimedijos sistema), automatiškai įsijungiančius priekinius žibintus ir priekinio stiklo valytuvus, galinio automobilio statymo jutiklius ir net kai kuriose versijose montuojamą atbulinės eigos kamerą. Visose naujojo „Clio“ versijose įdiegta galimybė prijungti mobilųjį telefoną naudojant „Bluetooth®“ technologiją.

ĮDOMIOS NUORODOS

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.