Modelio pristatymas

Švediškos slėpynės

2015-volvo-xc90-release-date-canada (1)Naujų automobilių bandymų poligonai, kuriuose kiekvienas naujas modelis serijinės gamybos išvakarėse be gailesčio drožiamas iki sąmonės netekimo, saugomi akyliau negu NATO kariuomenės raketinės bazės. Svarbiausio pastarųjų metų švediško debiuto išvakarėse „Volvo“ elgėsi lygiai taip pat.

Rugpjūčio 26-ąją, likus viso labo parai iki XC90 oficialaus debiuto, įkalbėti „Volvo“ žmones pasidalinti naujos kartos SUV modelio eksterjero nuotraukomis pasirodė esą misija neįmanoma. Nepadėjo nei „garbės žodis niekam nerodysime“, nei apeliacijos į mūsų spaustuvės terminus – žurnalo kelionės iki skaitytojų trukmę. Švedai atsisakė pastaruoju metu išpopuliarėjusių partizaninės rinkodaros triukų, kai gamintojai žaidžia butaforinėmis kamufliažo plėvelėmis ir imituoja konfidencialios informacijos nutekėjimą. Tokias „slaptas“ žinias naujienų portalų redaktoriai ir socialinių tinklų maniakai išplatina akimirksniu ir be jokio užmokesčio.

Techninės naujovės – po kąsnelį

148221_1_5 (1)

Volvo XC90 interjero akcentas – planšetinio kompiuterio principais veikiantis valdymo pultas.

„Volvo“ pasielgė kur kas solidžiau. Nuo gegužės pabaigos jie vieną po kitos pristatinėjo būsimas technines naujoves, o informaciją dozavo taip meistriškai, kad viliotinio subtilybių galėtų pasimokyti geriausiomis vadinamos burleskos šokėjos. Iš pradžių švedai suteikė galimybę dirstelėti į XC90 saloną. Čia, kaip ir galima tikėtis, karaliauja aukščiausios kokybės oda ir medis. Pavarų perjungimo svirtį visureigiui pagamino garsios Švedijos stiklo dirbinių kompanijos „Orrefors“ meistrai. Šis rankų darbo interjero akcentas krištolinis. Paprasto funkcionalumo ribas akivaizdžiai peržengia ir tokie dalykai, kaip „Start/Stop“ mygtukas ar garso reguliavimui skirtas valdiklis. Pirmas įspūdis – čia darbavosi juvelyrai. Ryškiausias centrinės konsolės elementas – į planšetinį kompiuterį panašus valdymo pultas su liečiamuoju ekranu. Jis sudaro naujos automobilio salone montuojamos valdymo sistemos pagrindą. Šioje sistemoje beveik nėra mygtukų, ji suteikia galimybę vairuotojams valdyti automobilį visiškai nauju būdu ir turėti prieigą prie internetinių produktų ir paslaugų asortimento.

Visi, kurie iš septynviečio SUV tikisi skandinaviška logika paremtos tvarkos, išskirtinumų ir prabangos, šių gėrybių gaus su kaupu. Ergonomiškos sėdynės, be kita ko, išsiskiria itin didelėmis reguliavimo galimybėmis, todėl kiekvienas vairuotojas ir keleivis gali rasti idealiai jam tinkančią sėdėjimo padėtį. Naujasis XC90 turi standartinę keturių zonų klimato valdymo sistemą, o papildomos įrangos sąraše – atskira oro kondicionavimo sistema keliaujantiems trečioje sėdynių eilėje. 

Dar saugesnis

148216_1_5

40 proc. viso kėbulo svorio sudaro karštuoju būdu apdoroto boro plienas – tai tvirčiausia šiuo metu automobilių pramonėje naudojama medžiaga.

Kaip ir buvo galima tikėtis, „Volvo“ vėl kilstelėjo pasyvaus ir aktyvaus saugumo sistemų kartelę. Oficialiai pareiškę siekiantys iki 2020 metų sukurti automobilį, kuris nepatirtų avarijų ar į jas patekęs netaptų viduje esančių žmonių įkapėmis, drauge su XC90 švedai pristatė keletą analogų neturinčių sprendimų. Tarkime, jei radarai nustato, jog smūgis į automobilio galą yra neišvengiamas, elektronika iš anksto suveržia saugos diržus, taip išlaikydama keleivius reikiamoje padėtyje.

Sėdynės turi naują holistinę priešavarinę smūgio iš galo apsaugos funkciją, kuri padeda sumažinti kaklo sužalojimų skaičių. Standartinės komplektacijos XC90 turi naujausios kartos apsivertimo stabilumo valdymo („Roll Stability Control“) sistemą, vertinančią tokio tipo riziką ir, esant būtinybei, žaibiškai ateinančia į pagalbą vairuotojui apribojant variklio galią, stabdant vieną ar kelis ratus, o blogiausiu atveju – pripučiančia saugos užuolaidas. Dar labiau patobulinta „City Safety“ sistema dabar aptinka dviračius ir pėsčiuosius.„Queue Assist“ leidžia saugiai ir patogiai važiuoti lėtose eilėse sekant priekyje važiuojančią transporto priemonę.

Greitėjimas, stabdymas ir vairavimas yra valdomi automatiškai, todėl leidžia išvengti nelaimingų atsitikimų, kuriuos lemia nuovargis, išsiblaškymas ar neatsargumas. Automatinė „Park Assist Pilot“ sistema leis pastatyti automobilį judant atbuline eiga ir lygiagrečiai ar įstrižai įvažiuoti į stovėjimo vietą ir išvažiuoti iš jos be žmogaus įsikišimo. Monitoriuje vairuotojas matys skaitmeninį 360° aplink automobilį esančios vietos vaizdą iš viršaus. „Volvo“ strategai tikina, kad naujas XC90 pakoreguos sąvokos „universalu“ turinį, nes pateiks neįtikėtiną galios, ekonomiškumo bei ekologiškumo derinį. Antai vienas visureigio jėgos agregatų sąraše numatytų motorų generuos beveik 400 AG, tačiau jo CO2 tarša sieks vos 60 g/km.

148214_1_5

Prietaisų skydelyje firmine Volvo grafika pateikiama informacija lengvai suvokiama.

148239_1_5

Tiksliai manevruoti padeda informacija, gaunama iš dvylikos ultragarsinių jutiklių, išdėstytų aplink visą automobilį.

Gear_v03

Krištolinė pavarų perjungimo svirtis atrodo lyg butų atkeliavusi iš juvelyro dirbtuvių.

148211_1_5

XC90 pirmasis pasaulyje turi automatinio stabdymo technologijos sistemą, kuri suveikia, jei vairuojamas automobilis sukasi priešais atvažiuojančią transporto priemonę.

Renaldas Gabartas

ABL, 2014 m. Nr. 7

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.