„Golf SportWagen HyMotion“: ilgas pavadinimas ir nematytas variklis

DB2014AU01492_smallLos Andželo automobilių salone Volkswagen pristato neįprastu kuru varomą transporto priemonę. Golf SportWagen HyMotion – demonstracinis mokslinių tyrimų automobilis, kurio ratus suka elektros variklis, o jam elektrą gamina vandenilio akumuliatorius.

Unikalios konstrukcijos akumuliatoriuje vyksta cheminė reakcija, kurios metu gaminamas… vanduo.

Vandeniliui reaguojant su deguonimi susidaranti elektros energija suka iš neseniai pristatyto elektromobilio Volkswagen e-Golf  jau pažįstamą 100 kW galios elektros variklį. Šio aplinkos neteršiančio proceso metu vis susidaro ir į aplinką pašalinamas nedidelis vandens kiekis. Taip varomas Golf SportWagen HyMotion nuo 0 iki 62 mylių per valandą įsibėgėja per 10 sekundžių, o saugiose modernaus plastiko talpose saugomo vandenilio įkrovos užtenka nuvažiuoti 310 mylių kelio. Šių talpų užpildymas trunka tik 3 minutes. Be to, pavaros mechanizmo konstrukcijoje yra iš šiuolaikinių elektromobilių „pasiskolintas” pagalbinis ličio jonų akumuliatorius, kuris pradedant važiuoti atlieka starterio funkciją „užkurdamas” vandens gamybos reakciją vandenilio akumuliatoriuje

Iš išorės Golf SportWagen HyMotion – JAV rinkai skirtas baltos spalvos Volkswagen Golf Variant universalas. Jis sukurtas Volkswagen koncerno elektros variklių mokslinių tyrimų centre ir pagamintas Volkswagen JAV gamybos bazėje.

Volkswagen koncerno taikomos MQB modulinės automobilių gamybos platformos dėka, visus netipinius mazgus lengva integruoti į šiuo metu taikomas serijinių automobilių konstrukcijas. Tokiu pat principu konstruojami visi Volkswagen modeliai su alternatyviais, t.y., ne įprastu vidaus degimo varikliu varomais pavaros mechanizmais, pvz.: suspaustas dujas naudojantis Volkswagen Golf TGI, vien tik elektra varomas elektromobilis Volkswagen e-Golf ir įkraunamas hibridas Golf GTE.

Los Andželo parodoje eksponuojamas Golf SportWagen HyMotion turi brolį – šiuo metu Kalifornijos keliais važinėja keletas iš vandenilio išgaunama elektros energija varomų taip pat amerikinių Volkswagen Passat HyMotion. Jais atliekami lauko bandymai.

Iki masinės gamybos dar toli. Būtina sukurti vandenilio elementų gamybos bazę ir išplėtoti vandenilio degalinių tinklą. Be to, kaip pastebi šiuolaikinis mokslas, vandenilinių automobilių gamyba ir naudojimas turi prasmę tik tuomet, jeigu vandenilio gamybai naudojama iš atsinaujinančių šaltinių gaunama energija.

Priešingu atveju vandenilio pramonė būtų ne kas kita, kaip nepateisinamai taršus naftos gamybos ekvivalentas, beje, visiškai priklausantis nuo iškastinių kuro rūšių.

Gamintojo nuotr.

www.auto-bild.lt

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.