Skriejančio akmenuko žala automobiliui – beveik 7 tūkst. eurų

stambus_akmenys
Kovo–gegužės mėnesiais registruojama daugiausia žalų dėl pažeistų automobilių stiklų, nes keliuose po žiemos gausu smulkių akmenukų. Kaip rodo draudimo bendrovės „If“ statistika, pavasarį registruojama 30 proc. daugiau tokių žalų nei kitais metų laikais, o, palyginti su mažiausiai nuostolių langams sukeliančiu žiemos sezonu – augimas net 50 proc.

 „Pavasarį gatvėse atsiveria daug duobių, nuo jų skyla akmenukai, taip pat po šaltojo sezono keliuose lieka daug smėlio, žvyro gabaliukų – jie skrieja iš po ratų ir taip kelia pavojų automobiliams. Dažniausiai nukenčia priekiniai stiklai, neretai apgadinamas buferis ar variklio gaubtas“, – sako draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis.

Šiais metais vidutinis akmenukų sukeltos žalos dydis siekia 275 eurus – tai maždaug penktadaliu daugiau nei vidutinė išmoka už tokią žalą 2014-aisiais. D. Trimonis teigia, kad išmokos už stiklų remontą ar keitimą kasmet po truputį auga. Tam įtakos turi naujesnis apdraustų transporto priemonių parkas ir sparčiai tobulėjančios stiklų gamybos technologijos – šios automobilių detalės tampa išmanesnės dėl montuojamų daviklių, kurie vairuotojui perduoda vis daugiau signalų, o tai ženkliai kelia stiklo kainą.

Stiklus remontuojanti ir keičianti įmonė „Carglass“ atkreipia dėmesį, kad pagrindinė daugumos priekinių stiklų skilimo priežastis – įdauža, atsiradusi akmenukui atsitrenkus į stiklą. Pažeidimo vietoje susidaro įvarža, tuomet stiklas gali skilti net dėl silpniausios vibracijos: važiuojant per duobes, greitį ribojantį kalnelį ar atsitrenkus į šaligatvio bortelį. Dažniausiai – 85 proc. atvejų – pažeidžiami priekiniai automobilio stiklai, 10 proc. – šoniniai ir 5 proc. – galiniai transporto priemonės stiklai.

„Mūsų patirtis rodo, kad mažas akmenukas gali pridaryti ir daugiatūkstantinių nuostolių – didžiausia iki šiol registruota žala, kurią sukėlė vienas akmenukas, – 6 600 eurų, kuomet teko keisti įskilusį šarvuoto BMW automobilio stiklą“, – teigė „Carglass“ direktorius Jurij Končanin.

Vienintelis būdas apsaugoti automobilį nuo skriejančių akmenukų – laikytis saugaus atstumo nuo priešais važiuojančių transporto priemonių. Jei vis dėlto akmenukas pataikė į stiklą, rekomenduojama įdaužą užklijuoti skaidriu lipduku ir kuo skubiau kreiptis į stiklus remontuojančią bendrovę. Neskyrus tinkamo dėmesio, iš pažiūros menka įdauža gali smarkiai skilti pačiu netinkamiausiu metu, pavyzdžiui, važiuojant į techninę apžiūrą ar vykstant į tolimą kelionę.

Apie „If “

„If“ yra pirmaujanti ne gyvybės draudimo bendrovė Šiaurės Europoje, turinti daugiau nei 3,6 milijonų klientų.  2014 m. bendrovės pajamos iš draudimo veiklos siekė 4,5 milijardus eurų. 2002 m. „If“ prekės ženklas buvo pristatytas Baltijos šalių draudimo rinkai, o 2009 m. veikla buvo sujungta į Estijoje įregistruotą bendrovę „If P&C Insurance AS“. Tai viena didžiausių ne gyvybės draudimo bendrovių Baltijos regione. Savo filialus bendrovė turi ir visose trijose Baltijos šalyse.

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.