Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D AWD

Bandymas išlaikytas meistriškai, bet…

bandymas

CX-5 mus išties sužavėjo. O jei dar „Mazda“ serviso darbuotojai būtų buvę skrupulingesni, būtume turėję naują šio segmento lyderį.

Vienas mūsų redaktorių nelabai gerai mokėsi mokykloje ir kaskart, kai tik bandydavo namuose teisintis dėl blogų pažymių, jo mama sakydavo: „Jeigu nebūtų žodelio jei, mūsų šeimos nariai būtų milijonieriai“. Ne ne, japonų SUV nėra blogas – priešingai, daugelis jį testavusių asmenų skyrė CX-5 automobiliui aukštus balus, tad šis SUV atsidūrė antroje ilgalaikių testų lentelės vietoje. Nepaisant to, yra kelios priežastys juo pasiskųsti. „Nes jei ne…“

bandymas2

Raudonas Mazda CX-5 SUV papildė mūsų ilgalaikio testo dalyvių gretas 2013 m. gegužę. 100 000 km testas prasidėjo įprastai ir nuo pat pradžių automobilis pradėjo rinkti beveik vien tik pagyrimus. Daugiausia teigiamų įrašų buvo adresuota 2,2 litro turbodyzeliui ir maloniai suderintai važiuoklei. Toks „duetas“ reiškė, jog šiuo japonų SUV mielai buvo vykstama į ilgas keliones. Mūsų testuotojai nepražiopsojo ir kitų malonių smulkmenų, pavyzdžiui, USB ir AUX lizdų, įrengtų centriniame porankyje, ar labai greitai veikiančios sėdynių šildymo sistemos. Po 15 000 km testo dienoraštyje perskaitėme tokią išvadą: „Maloni mašina. Pakaba, variklis, sėdynės, sklandžiai veikianti navigacijos sistema ir erdvus salonas – keturių su puse žvaigždučių įvertinimas pagal penkiabalę sistemą“.

bandymas3

Netrukus radome ir kelias silpnąsias Mazda CX-5 vietas, bet nė viena jų nepaveikė galutinio įvertinimo balo. Iš labiausiai erzinančių smulkmenų derėtų išvardyti, pavyzdžiui, nuolat iš galinio gaubto iškrentančią registracijos numerių apšvietimo lemputę, per mažas durelių kišenėles, nerūpestingai pritvirtintus kilimėlius ir blogą matomumą per galinį stiklą. Deja, malonumai netrukus baigėsi: nuvažiavus 34 224 kmMazda greitkelyje parodė savo tamsiąją pusę. Raudona apie variklio gedimą įspėjanti lemputė ir pranešimas apie per žemą alyvos slėgį ne juokais išgąsdino vieną iš redaktorių. Lyg to būtų per maža, kompiuteris perspėjo apie variklio sugadinimo riziką, taigi teko greitai sureaguoti: sustojome avarinėje juostoje ir išjungėme motorą.

Pakėlę variklio dangtį, ištraukėme alyvos kiekio matavimo strypą, o ant jo… tinkamas alyvos lygis. Įjungus variklį iš naujo, visi pranešimai dingo, it mostelėjus stebuklinga lazdele. Nejaugi tai buvo netikras pavojaus signalas? Ne visai, nes nuo šiol pranešimas pasirodydavo gana reguliariai, paskui vėl dingdavo. Žinoma, tai nėra normalu, taigi nusprendėme atlikti eilinį techninį aptarnavimą anksčiau nei planuota, t.y. nelaukdami 40 000 km. Apie problemą papasakojome firminio serviso meistrams. Išleidus seną alyvą, paaiškėjo, kad tepimo priemonė labai patamsėjusi ir atskiesta benzinu. Įdomu, kodėl borto kompiuteris neužsiminė anksčiau, kad reikia važiuoti į servisą, juk tikriausiai turėtų tai padaryti? Gal taip ir būtų nutikę, jei per pastarąjį apsilankymą servise mechanikai būtų įdiegę naujausią variklio valdymo programinę įrangą. Deja, „Mazda“ serviso darbuotojai Vokietijoje to nepadarė, kaip ir neatnaujino žemėlapių navigatoriuje. Blogai – tai būtų per švelnus įvertinimas.

bandymas4

Laimė, mūsų CX-5 neleido išmušti savęs iš pusiausvyros ir išdidžiai toliau „rijo“ kilometrus. Viskas vyko pagal planą, o Mazda ir toliau rinko pagyrimus. Kol nepasiekė 87 389 km. Būtent tada prietaisų skydelyje vėl užsidegė nelemta variklio gedimo lemputė. Eilinis neplaninis apsilankymas servise – ir eilinį kartą nuvylė žmogiškasis faktorius. Pastarojo apsilankymo servise metu mechanikai „nenunulino“ borto kompiuterio, todėl jis visą tą laiką vertino alyvos kokybę pagal nebegaliojančius duomenis. Taip CX-5 nusprendė, kad alyva jau „susidėvėjo“, nors iš tikrųjų automobilis galėjo drąsiai važiuoti toliau.

Du serviso darbuotojų aplaidumo atvejai per vieną ilgalaikį testą?! To tikrai per daug. Šiek tiek sutrikę atrodė ir „Mazda“ atstovai. Ir tik CX-5 be nemalonių nuotykių nuvažiavus 100 000 km, visi pagaliau lengviau atsiduso. Ir vėl per anksti, nes po galutinio automobilio išardymo, patyrėme eilinį šoką. Viskas atrodė puikiai, kol nenusprendėme atidžiau apžiūrėti priekinių stabdžių. Ekspertai nustatė, kad trinkelės… subyrėjusios (!), o ant diskų matyti gilūs įbrėžimai. Atspėkite, kieno tai kaltė? Taip, tiesa, ir vėl „sužibėjo“ oficialaus „Mazda“ serviso darbuotojai Vokietijoje. Pastarąjį kartą keičiant stabdžius, kažkam šovė „puiki“ mintis sumontuoti mūsų CX-5 biudžetines trinkeles, skirtas nedidelius atstumus važinėjantiems automobiliams. Juk ilgalaikį testą atliekančiai mašinai tokios nelabai tinka, tiesa? Laimė, Lietuvoje toks nuotykis nebūtų įvykęs – kai paskambinome į kelis „Mazda“ servisus ir paklausėme apie tokias trinkeles, nustebę darbuotojai atsakė, kad niekada nėra apie tokias girdėję ir jų servise siūlomos tik originalios dalys.

Šiaip ar taip, „Mazda“ servisai Vokietijoje sutepė gamintojo vardą ir nubraukė mūsų maratono dalyvio šansus užimti aukščiausią vietą ilgalaikių testų lentelėje. Laimė, jų klaidos per daug nepaveikė mūsų nuomonės apie patį automobilį ir puikią pagrindinių elementų būklę, visiškai išardžius šį modelį. Manome, kad CX-5 su 2.2 dyzeliu – dėmesio verta transporto priemonė, kuri pelnytai buvo aukštai įvertinta.

bandymas5

PAVASARĮ STARTUOS ATNAUJINTAS MODELIS

Praėjus trejiems metams po modelio pristatymo, Mazda gamintojai šiemet pirkėjams pasiūlys atnaujintą CX-5 automobilį. Išorėje vargu ar įžvelgsime kokių nors esminių pokyčių, o štai po kėbulo skarda atnaujintų technologijų – gausu. Dabar automobilyje įdiegtos šiuolaikinės saugos sistemos, mums jau žinomos iš Mazda 6 modelio („i-Activesense“ technologija, aktyvi nukrypimo nuo eismo juostos įspėjimo sistema, mieguistumo ir nuovargio nustatymo, greičio ir atstumo reguliavimo sistemos, posūkio kryptimi pasisukantys priekiniai žibintai ir automatinė tolimųjų šviesų valdymo sistema). Variklių paletę papildo benzininis 2.5/192 AG variklis su „Skyactiv“ technologija, kuris bus montuojamas su šešių laipsnių automatine pavarų dėže ir visų varančiųjų ratų pavara. Papildomai bus galima užsisakyti LED priekinius žibintus ir interneto prieigą per išmanųjį telefoną. Lašas deguto medaus statinėje: įprastas rankinis stabdys pakeistas dabar madingu elektriniu.

„MAZDA“ ATSTOVŲ KOMENTARAS APIE NUDILUSIAS STABDŽIŲ TRINKELES

Nuvažiavus 80 000 km, būtinai reikėjo keisti nudilusias priekinių stabdžių trinkeles. Remonto metu per klaidą buvo įmontuotos neoriginalios, panašios specifikacijos
stabdžių trinkelės. Jos skirtos ne itin intensyviai eksploatuojamiems automobiliams, jos nėra jautrios drėgmei ir važinėjimui druska barstytais keliais, be to, ne taip intensyviai veikia stabdžių diskus. Paprastai Mazda gamintojai siūlo gamyklinės specifikacijos stabdžių trinkeles, kurios net ir intensyviai naudojant automobilį
garantuoja nepriekaištingą atsparumą nusidėvėjimui.

Naujas „Auto Bild“ ilgalaikio testo reitingas

Nuo pirmųjų „AUTO BILD“ ilgalaikių testų 1986 m., juose jau dalyvavo 223 automobiliai. Praėjusiais metais „AUTO BILD“ iš esmės peržiūrėjo reitingavimo taisykles ir įvedė naujus vertinimo kriterijus. Nuo šiol vertinant automobilio patikimumą atsižvelgiama ne tik į jo eksploatacijos aspektus. Papildomi balai skiriami už automobilio techninę būklę paskutinės patikros metu (konkretūs kriterijai – kairėje pateiktoje lentelėje). Be to, nelieka neįvertinti ilgalaikio testo dienoraštyje palikti įrašai. Mazda CX-5 yra iš eilės penktas ilgalaikio testo dalyvis, vertinamas pagal naujas taisykles. Siekdami, kad sąrašas nebūtų per trumpas, mes iš naujo įvertinome visus 2014 metų ilgalaikio testo dalyvius.

bandymas6

ABL, 2015 NR. 4

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.