Naujas penkiaduris ir senas keturduris

MINI atranda pamirštą senolį

mini

Tai kažkur jau matyta… 1962-ųjų prototipas ketveriomis durelėmis. Rekonstruotas automobilis – gyvas ir puikiai važiuoja!

Mums, automobilių testuotojams, palyginimai visuomet yra šventė: skirtingi gamintojai, skirtingi automobilių charakteriai. Sulaukiame skambučio iš BMW koncerno Miunchene: „Ar norėtumėte išbandyti naująjį penkerių durelių Mini modelį?“ Mandagiai padėkojame, kad tokį jau testavome. „Ne, mes turėjome omenyje: palyginti!“ – išgirstame BMW atstovo žodžius. Mes dar kartą mandagiai atsisakome, patikslindami, kad šį automobilį jau lyginome su Ford Fiesta modeliu. „Ne, palyginti penkerių
durelių Mini automobilį su keturdure versija!“ – staiga pasiūlo tas pats balsas. Hmm, vaikinai, atsiprašome, bet nėra jokio Mini su ketveriomis durelėmis! Peržvelkite atidžiai savo brošiūras. Nors ir nematome, bet aiškiai pajuntame, kad kitame telefono laido gale atsiranda šypsena: „Vis dėlto toks automobilis – yra! Mes užsakėme
tokį pagaminti. Tačiau prašėme jį padaryti 1998-ųjų Cooper automobilio pagrindu!”

mini2

Darosi išties įdomu, juk išskirtinesnio pasiūlymo ir būti negalėjo – palyginti nepalyginamus „brolius“. Taigi mūsų laukia didžiausias Mini gamintojų siūlomas netikėtumas. Atvykę į vietą pirmiausia gerai pasitriname akis – abu Cooper „jaunuoliai“ atrodo itin skirtingai, lyg būtų diena ir naktis.

mini3

Penkiaduris Mini III yra 3,82 m ilgio. Bavariškajam britui tai gana daug, visų pirma palyginti su Mini protėviu, kurio ilgis išriedant iš gamyklos buvo 3,05
m. Žingsniuojame aplink 1998- ųjų modelį, o rankose laikoma matavimo ruletė spragteli ties 3,35 m atžyma. BMW koncerno atstovai vis dar šypsosi. Tikriausiai nė nebuvo nustoję tai daryti nuo pat pokalbio telefonu pabaigos… Automobilį ketveriomis durelėmis pagamino Dierkas Mengersas iš Oldenburgo. Buvęs „Austin-Rover“ pardavėjas mažmenininkas sumanė pailginti ratų bazę ir jau 1980-aisiais pagamino tris automobilius pamišusių japonų apetitui sužadinti. Tačiau šis sumanymas nebuvo sėkmingas ir šios minties teko atsisakyti.

mini4

Na, bent jau laikinai. 2014 metų viduryje BMW koncerno atstovai čiupo telefoną ir pateikė D.Mengersui užsakymą pagaminti ketvirtąjį Mini ketveriomis durelėmis. Ponas Mengersas ir jo vyrai pagalando metalo žirkles, niekšiškai sukarpė velniškai gerą Cooper automobilį ir ėmėsi jį ilginti. Dabar mes sėdime ant galinės šio Mini sėdynės: vietos čia yra užtektinai, net laikraštį „Times“ galima plačiai išskleisti. Mus atidžiai stebi žmonės, nes nieko panašaus jie iki šiol nėra matę. Anksčiau ir mes to nebuvome regėję.

mini5

1962-aisiais pati „British Motor Company“ pagamino automobilio prototipą ketveriomis durelėmis. Pastarasis netgi važiavo, tačiau tik iki gamintojo sandėlio, kuriame jis iš pradžių pasidengė dulkėmis, o vėliau sudegė… „Dičkis“ niekada nebuvo gaminamas serijiniu būdu, nes jis būtų sudaręs vidinę konkurenciją beveik tokio pat dydžio gaminamam Austin 1100 modeliui.

Žinoma, pirmiausia mes norime atsisėsti penkiadurio Mini III gale. Deja, tai padaryti pavyksta ne iš karto, nes iš pradžių nenustūmėme vairuotojo sėdynės valdymo prietaisų skydelio link – tiesiog tai nepatogu. Tačiau naujasis modelis pelno taškų už priekines vietas. Kiekvienas čia ras sau tinkamą sėdėjimo padėtį, įvairiai reguliuojamas vairas yra patogus, pavaros perjungiamos trumpais perdavimais.

Trijų cilindrų 1,5 l variklis pasiekia 136 AG, važiuoklė ir stabdžiai puikiai suderinti. O štai Mini I savo karjeros pabaigoje nešiojo kadaise išdidumu alsavusį Rover ženklą.
Turėdamas 1,3 litro ir 63 AG variklį senasis modelis yra ne kas kita, kaip nevikrus automobilis, bet iš jo nieko daugiau ir negalima tikėtis. Ilga svirtimi pavaros perjungiamos kietai (puiku!), o mielas varikliukas po mažu dangčiu „dainuoja aukštomis natomis“. Tikra šventė! Puiku, Britanija! Belieka išsiaiškinti paskutinį
dalyką – kainą. Kiek gi kainuoja šie skirtingai atrodantys „broliai“? Naujojo automobilio penkeriomis durelėmis gamyklinė kaina yra 21 300 eurų, o su geresnėmis sportinėmis priekinėmis sėdynės ir kai kuriais kitais geresnės įrangos elementais ši suma lengvai pasiekia 25 tūkst. eurų. Mini Cooper I automobiliui su rankiniu būdu perdarytomis durelėmis to nepakaks – kaina pateikiama pagal užklausą (www.mini-mengers.de).

mini6

ABL, 2015 NR. 4

 

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.