Vilniaus gatvėse iki rugsėjo 1-osios – daugiau saugaus eismo priemonių


nuotr. Sauliaus Žiūros
Šiandien Vilniaus miesto savivaldybės meras Remigijus Šimašius drauge su VPK Kelių policijos valdybos ir SĮ „Susisiekimo paslaugų“ atstovais pristatė naujovę sostinės gatvėse – geltonomis linijomis ir informaciniais ženklais, įspėjančiais vairuotojus neblokuoti sankryžos, pažymėtą Kalvarijų g.–Konstitucijos pr.  sankryžą. Tai pirmoji Lietuvoje nauju būdu paženklinta sankryža, tačiau iki rugsėjo 1 dienos taip pat bus pažymėtos dar šešios, kuriose dažniausiai pažeidžiamos Kelių eismo taisyklės, kai vairuotojai įvažiuoja į sankryžą, sustoja ir taip sudaro kliūtį, trukdydami kitų transporto priemonių eismui.

„Sekdami geraisiais Europos pavyzdžiais, kad būtų aiškiau, geltonu koriu pažymėjome tokias zonas, į kurias negalima įvažiuoti, jei nespėsi baigti manevro ir užblokuosi sankryžą. Mūsų optimistinis planas – sutaupyti kelis tūkstančius vilniečiams brangių valandų, nebegaištant laiko spūstyse. Per šimtą tūkstančių žmonių kasdien bent vieną papildomą minutę sugaišta kamščiuose. Jei kas dešimtas pakeis savo įpročius, sutaupysime šimtus valandų ir mažiau nervinsimės spūstyse.“ – sakė Vilniaus meras R. Šimašius.

Eismo valdymo centro skaičiavimais, transporto priemonių skaičius kiekvienais metais didėja. Per pastaruosius keletą metų jis išaugo apie 4–5 proc. Palyginti 2015 m. su 2014 m. ir 2013 m. pirmais pusmečiais, kai kuriose sankryžose dėl infrastruktūrinių pokyčių (Vakarinio aplinkkelio atidarymo) transporto srautai stipriai sumažėjo 2014 m. – Laisvės pr., o Justiniškių g. atvirkščiai – padidėjo. Transporto sistema mieste yra labai dinamiškas reiškinys ir jis nuolat kinta.

„Naujasis sankryžų žymėjimas – tik viena priemonių, kuri prisidės prie spūsčių mažinimo ir ugdys vairavimo kultūrą. Ruošiame specialias eismo reguliavimo programas, kurios taikomos susidarius didelėms transporto grūstims. Rudeniui jau yra paruoštos eismo reguliavimo programos pagrindinėms sankryžoms, kur yra didžiausi transporto srautai, įvairios švietėjiškos akcijos, kurių tikslas – ugdyti vairuotojų atsakingumą ir dėmesingumą vienas kitam ir mažinti autoįvykių skaičių.“ – pasakojo Modesta Gusarovienė,  l. e.  „Susisiekimo paslaugų“  direktoriaus pareigas.

Nors Kelių eismo taisyklėse ir iki šiol buvo nurodyta: draudžiama įvažiuoti į važiuojamųjų dalių sankirtą, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, kuri priverstų vairuotoją sustoti sankryžoje ir trukdytų kitų transporto priemonių eismui. Tačiau šią taisyklę vairuotojai dažnai ignoruoja.

„Ar sankryžoje yra nubraižytas geltonų linijų korys, ar jo nėra – Kelių eismo taisyklių reikia laikytis. Pastebime, kad daugelis vairuotojų įvažiuoja į sankryžą ir užblokuoja važiavimą kitos krypties transporto priemonėms, pradeda formuotis transporto grūstis. Patruliai stebės naujai paženklintas sankryžas piko metu, tačiau jų tikslas – ne kuo daugiau nubausti, o stebėti, aiškinti taisyklę vairuotojams. Įžūliai reikalavimų nepaisantys vairuotojai atsako pagal 1241 straipsnio 4 dalį, kur numatyta nuo dvidešimt aštuonių iki aštuoniasdešimt šešių eurų bauda.” – sakė Vilniaus aps. VPK Kelių policijos valdybos atstovas Egidijus Tučis.

Šiuo metu Vilniuje jau paženklintos: Kalvarijų g.–Konstitucijos pr. sankryža, Savanorių pr.–Žemaitės g. sankryža, ir Kalvarijų g.–A. Juozapavičiaus g. sankryža.

Iš viso iki rugsėjo 1 d. bus naujai paženklintos 7 sankryžos. Sostinėje taip pat įrengti: 132 geltoni skydai pėsčiųjų perėjose, 32 geltoni mirksintys žibintai, 171 įspėjamasis stulpelis, 2 greičio rodymo ženklai, 9 vietose įrengtos surenkamos saugumo salelės, 11 vietų – greičio mažinimo kalneliai, 23 vietose – iškiliosios pėsčiųjų perėjos, 17 vietų – kryptinis pėsčiųjų perėjos apšvietimas.

 

Viešųjų ryšių skyrius, vrt@vilnius.lt

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.