2015 M. TOKIJO AUTOMOBILIŲ PARODOJE „HONDA“ PRISTATO „CLARITY FUEL CELL“

Global debut of Honda?s all new FCV vehicle

Vandenilinių kuro elementų technologijų srityje pirmaujanti kompanija „Honda“ 44-ojoje Tokijo automobilių parodoje pirmąkart pristatė naujosios kartos „Clarity Fuel Cell“ automobilį.

„Clarity Fuel Cell“, kuriame įdiegtos pačios pažangiausios „Honda“ technologijos, yra pirmasis pasaulyje kuro elementais varomas masinės gamybos sedanas, kurio visas kuro elementų paketas ir varančioji pavara užima ne daugiau vietos nei įprastinis variklis ir pavarų dėžė. „Clarity Fuel Cell“ automobiliu Japonijoje bus pradėta prekiauti nuo 2016 m. pradžios. Daugiau informacijos apie prekybos Europoje pradžią bus pateikta 2016 m.

Pirmasis pasaulyje elementų išdėstymo sprendinys.
„Clarity Fuel Cell“ elementai išdėstyti laikantis „Honda“ principo: „visų pirma – žmogus, tada – mašina“. Sumažinusi varančiosios pavaros užimamą vietą, „Honda“ sugebėjo tiek padidinti automobilio salono talpą, kad jame, kaip ir įprastiniu kuru varomame sedane, gali patogiai susėsti penki suaugusieji. Pritaikius patobulintas „Honda“ technologijas, kuro elementų paketas ir energijos generatorius sumažinti iki V6 variklio dydžio.

Nors kuro elementų pavara yra mažų gabaritų, „Honda“ pažangios technologijos užtikrina pirmaujančias pasaulyje kuro elementų darbines charakteristikas. Kaip niekada ištobulinti „Honda“ originalūs bangos formos kuro srauto kanalų skirtuvai, padidėjusi iš kuro elementų išgaunama galia, o kiekvienas elementas 1 mm (20 proc.) plonesnis nei anksčiau. Taip pavyko sukurti kuro elementų paketą, kuris 33 proc. plonesnis nei pirmajame automobilyje „FCX Clarity“. Šie patobulinimai įspūdingi dar ir tuo, kad variklio galia buvo padidėjo iki 130 kW (177 AG), o galios tankis padidėjo 60 proc. ir pasiekė 3,1 kW/l.

Savo klasėje patogiausias
„Clarity Fuel Cell“ automobilyje įrengtas 70 MPa aukšto slėgio vandenilio bakas, kuriame galima laikyti didesnį kiekį vandenilio, todėl padidėja važiavimo nuotolis. Atsižvelgiant į efektyvią varančiąją pavarą ir sumažintas automobilio energijos sąnaudas, „Clarity Fuel Cell“ bako pakanka nuvažiuoti 700 km1 – toliau nei bet kuriuo kitu kuro elementais varomu automobiliu.
Be to, aukšto slėgio baką iki 70 MPa slėgio esant 20 °C temperatūrai galima pripildyti vos per tris minutes. Dėl šio ir kitų patobulinimų automobilį „Clarity Fuel Cell“ kasdien naudoti ne mažiau patogu nei įprastinius benzininius arba dyzelinius automobilius.

Nepakartojami vairavimo pojūčiai
Galingo „Honda“ kuro elementų paketo ir papildomų ličio jonų akumuliatorių maitinamas didelės galios variklis akimirksniu perduoda jėgą į varomuosius ratus automobiliui suteikdamas nenutrūkstamą pagreitį. Be to, nuolat didėjantis ir tolygus 130 kW (177 AG) variklio, kuriam nebūtina pavarų dėžė, sukimo momentas sklandžiai akseleruoja „Clarity Fuel Cell“ nuo nulio iki maksimalaus greičio.
Tiesioginė reakcija, nepakartojamas važiavimas ir tylus salonas – patrauklus derinys. „Clarity Fuel Cell“ vairuotojas gali rinktis iš dviejų važiavimo režimų: važiuojant įprastiniu režimu užtikrinama pusiausvyra tarp kuro ekonomijos ir važiavimo galios, o įjungus sportinį režimą pirmenybė teikiama staigesnei reakcija ir greitesniam įsibėgėjimui.

Išskirtinis dizainas
„Clarity Fuel Cell“ išorės dizainas užtikrina įspūdingą išvaizdą kelyje ir išsaugo efektyvų aerodinamišką profilį. Aštrių ir siaurų kontūrų šviesos diodų priekiniai žibintai ir aerodinaminio, stilingo dizaino 18 colių aliumininiai ratlankiai paryškina stilių.
„Clarity Fuel Cell“ vidus įrengtas pasitelkus pažangiausias technologijas, sukuriant elegantišką atmosferą, kurioje vairuotojas gali atsipalaiduoti ir patogiai jaustis. Patobulinta vairuotojo sąsaja sukurta pagal „Honda“ principus: „atpažinti akimirksniu ir intuityviai valdyti“. Paprastame ir ypač erdviame salone naudojamos aukščiausios kokybės ir patogios medžiagos, todėl kiekviena kelionė laukiama ir maloni.

„Honda Clarity“ Europoje
2016 m. „Honda“ numačiusi pradėti prekybą „Clarity Fuel Cell“ automobiliais tik keliose Europos rinkose.
Skatindama vietinę energijos gamybą ir vartojimą, bendradarbiaudama su energijos tiekėjais „Honda“ savo gamyklos Svindone (Jungtinė Karalystė) teritorijoje įrengė saulės energija maitinamą vandenilio pildymo degalinę. Ši degalinė vieša (tereikia užsiregistruoti) ir joje galima užpildyti kuru bet kurį kuro elementais varomą automobilį.

Kuro elementų techniniai duomenys

Ilgis (mm) 4895
Plotis (mm) 1875
Aukštis (mm) 1475
Vietų skaičius 5
Važiavimo nuotolis pilnu baku (km) Daugiau nei 7001
Kuro pildymo trukmė Maždaug 3 minutės
Didžiausia kuro elementų galia (kW) > 100
Kuro elementų galios tankis (kW/l) 3,1
Didžiausia variklio galia (kW) 130
Didžiausias vandenilio bako slėgis (MPa) 70
Energijos saugojimo metodas Ličio jonų akumuliatorius

1 Etaloninis dydis, bendrovės „Honda“ išmatuotas pagal JC08 metodą. Automobilis pagal SAE standartą J2601 pripiltas kuro 70 MPa degalinėje.

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.