LASF atstovai dalyvavo FIA Europos regiono kongrese

© Victor EngstromPirmą kartą kartu surengtame Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) Europos regiono kongrese ir FIA Šiaurės Europos šalių zonos generalinėje Asamblėjoje  Helsinkyje dalyvavo ir Lietuvos autombilių sporto federacijos (LASF) atstovai.

Didžiausias dėmesys – saugumui

Pasak LASF generalinės sekretorės Renatos Burbulienės, dalyvavusios FIA Europos regiono kongrese ir NEZ asamblėjoje, kurioje atvyko delegatai iš 18 Europos šalių, itin daug dėmesio buvo skirta ne tik automobilių sporto saugumui, tačiau ir saugumui keliuose.

„Kongrese didžiausias dėmesys buvo skiriamas autosporto saugumui didinti. Tam daug įtakos turėjo ir Ispanijos ralio metu įvykusi tragedija, kuri nusinešė žmonių gyvybes. Tai akcentavo ir FIA prezidentas Jean Todt, kuris ragino visas federacijas dalintis gerąja patirtimi ir siekti aukštesnių saugumo standartų.

Autosporte, siekiant išsaugoti gyvybę, svarbus kiekvienas centimetras, todėl FIA daro daug bandymų ir tyrimų, kuriais remiantis yra teikiamos rekomendacijos, tobulinamos privalomos sportininkams dėvėti apsaugos, sedėjimo padėtis ir pan. FIA siekis – užtikrinti maksimalų vairuotojų saugumą “, – sako ji.

„Didelė svarba teikiama ir saugumui keliuose. FIA vykdo įvairias socialines akcijas, skirtas saugoti vaikų gyvybes, stabdyti chuliganizmui keliuose, greičio viršijimo mažinimui, blaivumui užtikrinti ir kt. Prie šių akcijų prisideda ir pasaulinio lygio režisieriai, tokie kaip Lucas Bessonas, kuris režisavo „Išsaugokime vaikų gyvybes“ filmuką (https://www.youtube.com/watch?v=eo5SUFVobEw)“, – pasakoja R.  Burbulienė.

Autosporto bendruomenės švietimas

LASF generalinės sekretorės teigimu, taip pat buvo daug pranešimų, skirtų žiūrovų kultūros formavimui, sporto rinkodarai ir švietimui.

„Greta sportininkų saugumo buvo akcentuojamas ir žiūrovų švietimo klausimas – jų mentaliteto ir atsakomybės formavimas bei priemonės šiems tikslams pasiekti. Būtina suprasti, kad už žiūrovo gyvybę atsakingi ne tik organizatoriai, bet ir pats žiūrovas, kuris turi suvokti automobilių sporto rizikas ir vadovautis saugaus stebėjimo taisyklėmis bei rekomendacijomis.

Taip pat daug kalbėta apie autosporto bendruomenės švietimą ir ugdymą, sporto vadybą, rinkodarą ir komunikaciją. Pranešėjai dalinosi patirtimi, kaip populiarinti ir vystyti sporto renginius, kokias priemones ir metodus naudoti, kaip maksimalų rezultatą pasiekti minimaliomis sąnaudomis.

Įgūdžiams užtvirtinti vyko praktiniai seminarai, kuriuose dirbome su kitų sporto šalių atstovais, spręsdami realias situacijas. Pavyzdžiui, kaip sklandžiai ir kokybiškai organizuoti renginius, apimant  aplinkosaugos, ekonominius, socialinius ir kitus aspektus. Tai išties naudinga patirtis, kurią kiekvienos šalies sporto federacija gali pritaikyti sau”, – teigia LASF generalinė sekretorė.

Pasak R. Burbulienės, uždarose sesijose, kurios buvo skirtos generaliniams sekretoriams, buvo diskutuojama ir sprendžiami licencijų ir reglamentuojančių dokumentų tarptautiniams renginiams suvienodinimo, saugumo atstovų būtinumo, teisėjų rotacijos, sportininkų draudimo užtikrinimo ir kitais klausimais.

Skandinavų el. sistemų patirtis

Pasak LASF projektų vadovo Tado Vasiliausko, Suomijos automobilių sporto federacijos atstovai daug konsultavo dėl LASF kuriamos el. duomenų bazės ir sistemos lenktynininkams, teisėjams ir varžybų organizatoriams.

„Suomija nuo 2006 m. naudoja el. sistemą, kurią mes planuojame paleisti nuo ateinančių metų. Suomijoje šia sistema naudojasi  320 automobilių sporto klubų bei 20 000 šios šalies sportininkų. Mums buvo labai svarbu išgirsti jų patarimus, kad išvengtume galimų klaidų bei geriau ją pritaikytume vartotojams. Neabejoju, kad sistema taps pagrindiniu Lietuvos automobilių sporto administravimo įrankiu ir pavyzdžiu kaimyninėms šalims, kurios taip pat svarsto diegti šias sistemas“, – sako jis.

Vasiliausko teigimu, kongreso metu buvo atnaujinti ryšiai su kitų šalių organizacijomis, kurios yra toliau pažengusios autosporto vystyme, todėl jų patirtis gali būti ir artimiausiu metu bus pritaikoma Lietuvoje. Kaip sakė ir FIA viceprezidentas Graham Stoker „Kai kalbamės apie savo patirtį – mes tampame stipresni.“

Kartu vykusios NEZ generalinės asamblėjos metu taip pat buvo išrinkta NEZ taryba ir sporto šakų komisijų nariai. 6 atstovus  turės ir LASF.

Apie LASF

LASF (Lietuvos automobilių sporto federacija), įkurta 1990 metais Kaune, vienija automobilių sportą propaguojančius ar remiančius asmenis. Šiuo metu veikia 11 komitetų, kuriuose sprendžiami atskirų automobilių sporto šakų klausimai. LASF tikslas yra ne tik populiarinti saugų automobilių sportą, bet ir puoselėti bei kelti bendrą vairavimo kultūrą Lietuvoje: nuo mažiausių iki vyriausių vairuotojų.
http://www.lasf.lt/,
https://www.facebook.com/lasf.automobiliu.sporto.federacija,
http://instagram.com/lasf.lt/

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.