10 priežasčių, kodėl vis tiek verta važiuoti dyzeliniu automobiliu

TDI – kalti prie gėdos stulpo? Visi dyzelinius variklius turintys automobiliai – blogi? Netiesa, yra užtektinai teigiamų argumentų ir toliau važiuoti dyzelinu varomais automobiliais. 10 priežasčių, kodėl
vis tiek verta važiuoti dyzeliniu automobiliu

Nereikia perdėti. Vien tik todėl, kad VW pateikė šiek tiek pagražintus taršos rodiklius, nevertėtų nurašyti visų dyzelinių automobilių ir kalti jų prie gėdos stulpo. Yra nemažai paaiškinimų, kodėl žmonės rinkdavosi taupius dyzelinius variklius. Mes įvardysime dešimt priežasčių, skatinančių juos rinktis ir toliau.

1. PIGESNI DEGALAI
Svarbiausią priežastį, turinčią įtakos piniginei, pajaučia automobilio vairuotojas kiekvieną kartą pildamas degalų: litras dyzelino šiomis dienomis kainuoja maždaug 10 centų mažiau nei toks pat kiekis benzino. Vadinasi, 50 litrų baką vairuotojas pripildo apie penkiais eurais pigiau.

2. DAUGIAU ENERGIJOS PER LITRĄ
Dyzelinas yra tirštesnis ir sunkesnis nei benzinas. Jis turi aukštesnę kaloringumo vertę ir todėl išskiria daugiau energijos per litrą nei benzinas.

3. DYZELINIS YRA TAUPESNIS
Nepaisant benzininių variklių pažangos, dyzelinis variklis, esant tokiam pačiam galingumui, sunaudoja mažiau degalų. Taip yra dėl keleto priežasčių: didesnis suspaudimo laipsnis (iki 16:1 vietoj 11:1) variklyje, stipresnis (iki 2000 barų) įpurškimo slėgis degimo kameroje, didesni (du arba daugiau turbokompresorių) techniniai užmojai.

4. DYZELINIS VARIKLIS IŠ DEGALŲ IŠGAUNA DAUGIAU
Energijos tankio ir technikos rezultatas: 45 procentus energijos, gaunamos iš dyzelino, variklis paverčia galia. Geriausias benzininis („Toyota“) motoras gali pasigirti 38 procentų efektyvumu.

5. MAŽESNĖ CO2 TARŠA
Dyzelinis variklis sunaudoja mažiau degalų, tad ir į aplinką skleidžia mažiau CO2 teršalų nei tokios pačios galios benzininis motoras. Be dyzelinių variklių ambicingi klimato kaitos mažinimo ir aplinkos apsaugos tikslai būtų sunkiau pasiekiami.

6. DIDESNIS SUKIMO MOMENTAS
Dyzelinis variklis esant mažesniems sūkiams turi didesnį sukimo momentą, taigi greitkeliu toks automobilis važiuoja taupesniu režimu.

7. DYZELINIS AUTOMOBILIS NUVAŽIUOJA TOLIAU
Ilgose kelionėse automobilis su dyzeliniu varikliu nuvažiuoja 1000 ir daugiau kilometrų toliau. Daug važiuojantieji mėgsta dyzelius: kas per metus „susuka“ daug kilometrų, sutaupo nemažą pinigų sumą. Ir, suprantama, laiko, nes nereikia dažnai užsukti į degalinę.

8. BE DYZELINIŲ VARIKLIŲ ŠIANDIEN NEĮSIVAIZDUOJAMI SUV, VISUREIGIAI IR MIKROAUTOBUSAI
Taupūs varikliai pirmiausia leidžia neatsilikti nuo šiuo metu diktuojamų naujausių automobilių mados tendencijų: SUV ir visureigiai priimtinas sąnaudas pasiekia tik su dyzeliniais varikliais. Tas pats pasakytina ir apie vienatūrius bei mikroautobusus.

9. VAIRUOTI DYZELINIUS VARIKLIUS TURINČIUS MODELIUS MALONU
Dyzelinu varomas automobilis važiuoja kaip traktorius? Nieko panašaus. Sukimo momento šoktelėjimas iš apačios primena didžiuosius V8 variklius, kurie vairuotojui spustelėjus greičio pedalą prispaudžia jo nugarą prie sėdynės atlošo. O tai, kad turbodyzelinis modelis sunaudoja mažiau degalų nei benzininis variantas, tik dar labiau džiugina.

10. BLOGI – NE VISI
Vien tik dėl to, kad VW užsiėmė manipuliacijomis, dar nereiškia, kad milijonai pasaulyje egzistuojančių dyzelinių automobilių yra niekam tikę. Jokių abejonių: dyzeliniai varikliai turi bėdų dėl išmetamųjų dujų kiekio ir kuo mažesnio jų kenksmingumo, tačiau dauguma gamintojų jas išsprendžia. CDI, CDTI ir naujieji VW koncerno EU-6-TDI varikliai vis dar yra be nuodėmių.

IŠVADA

VW manipuliacijos įtraukė dyzelinius automobilius tiesiai į liūną. Vis dėlto būkime sąžiningi ir kalbėkime atvirai: tai tikra neteisybė, nes dyzelinė technika yra taupi, efektyvi ir padeda siekti klimato apsaugos tikslų. Daug tokių automobilių savininkų tuo yra įsitikinę ir patenkinti savo dyzeliniais „plieniniais žirgais“. Beje, tai pasakytina beveik apie visą Europą.

ABL, 2015 Nr. 12

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.