„Goodyear“ pristato koncepcinę „Oxygene“ padangą švaresniam ir patogesniam mobilumui mieste

Ox_detail_Blue

Ženeva, 2018 m. kovo 9 d. 2018 m. Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje pristatyta naujausia „Goodyear“ koncepcinė padanga  beveik tikrąja ta žodžio prasme mobilumą perkelia į ateitį. Tai švaresnio, patogesnio, saugesnio ir tvaresnio mobilumo mieste vizijos sprendimas.

„Oxygene“ koncepcijos  struktūra yra unikali, ji išsiskiria gyvomis samanomis, augančiomis šoninėje padangos sienelėje. Dėl šios atviros struktūros ir išmanaus protektoriaus dizaino ji sugeria vandenį nuo kelio paviršiaus, palaiko drėgmės cirkuliaciją, o tai leidžia vykti fotosintezei ir išleisti deguonį į orą.

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, daugiau nei 80 % žmonių gyvena matuojamos taršos miesto srityse ir priversti kvėpuoti oru, kurio kokybės lygis viršija PSO leidžiamas užterštumo ribas.

OXY_BlackBackground_Rendering

„Numatoma, kad 2050 m. miestuose gyvens daugiau nei du trečdaliai pasaulio populiacijos, o transporto tinklų poreikis miesto aplinkose reikšmingai padidės, – sako Chris Delaney, „Goodyear“ prezidentas Europoje, Vidurio Azijoje ir Afrikoje. – Išmanesnė, žalesnė infrastruktūra ir transportas bus labai svarbūs sprendžiant labiausiai neatidėliotinus miesto mobilumo ir plėtros iššūkius.“

Įkvėpta žiedinės ekonomikos principų, akcentuojanti medžiagų atliekų, emisijos ir energijos nuostolių mažinimą, „Goodyear’s Oxygene“ koncepcija sukurta taip, kad padangos sklandžiai integruotųsi į būsimus didmiesčius ir turėtų kelis efektyvius sprendimus:

  • Oro, kuriuo kvėpuojame, valymas. „Oxygene“ sugeria kelio drėgmę per unikalų protektorių ir „įkvepia“ CO2 iš oro, kad pamaitintų šoninėse sienelėse augančias samanas, o tada fotosintezės būdu gamintų deguonį. Panašaus į Paryžių dydžio mieste yra maždaug 2,5 milijono transporto priemonių, o tai reiškia, kad su „Oxygene“ padangomis būtų sukuriama beveik 3 000 tonų deguonies ir sugeriama daugiau nei 4 000 tonų anglies dioksido per metus.

  • Dėvėtų padangų perdirbimas. „Oxygene“ konstrukcija yra ne pneumatinė, jos spausdinamos trimačiais spausdintuvais iš perdirbtų padangų gumos miltelių. Lengva, smūgius absorbuojanti struktūra yra ilgalaikis, pradūrimams atsparus sprendimas, skirtas prailginti padangos eksploatacijos laiką ir sumažinti priežiūros išlaidas bei suteikiantis galimybę judėti be rūpesčių. Papildomo saugumo suteikia atvira padangos struktūra, kuri pagerina sukibimą šlapiame kelyje padėdama sugerti vandenį iš protektoriaus.

  • Pati generuoja energiją. „Oxygene“ surenka energiją, sugeneruojamą fotosintezės metu, ja maitina padangoje įtaisytus elektroninius prietaisus, įskaitant įrangos jutiklius, dirbtinio intelekto apdorojimo bloką ir tinkinamą šviesos juostelę padangos šoninėje sienelėje, kurioje perjungiamos spalvos, įspėjančios ir vairuotojus, ir pėsčiuosius apie būsimus manevrus, pvz., persirikiavimus arba stabdymą.

  • Komunikacija šviesos greičiu. „Oxygene“ naudoja regimosios šviesos ryšių (angl. Visible Light Communications) sistemą arba „LiFi“, pasižyminčią dideliu šviesos greičio mobiliojo ryšio pajėgumu. „LiFi“ įgalina padangos prisijungimą prie daiktų interneto, tai leidžia transporto priemonės su transporto priemone (V2V) ir transporto priemonės su infrastruktūra (V2I) duomenų mainus, kurie yra ypač svarbu išmaniosioms mobilumo valdymo sistemoms.

„Kaip  su koncepciniais dizainais, kuriuos „Goodyear“ anksčiau yra pristačiusi Ženevos parodoje, taip ir su „Oxygene“ numatyta mesti iššūkį mūsų mąstymui ir paskatinti diskusijas apie išmanų, saugų ir tvarų ateities mobilumą,“ – sako C. Delaney. „Padanga gali padėti pagerinti miestiečių gyvenimo kokybę ir sveikatos būklę, tokiu būdu prisidėdama prie oro švarinimo.“

www.auto-bild.lt

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.