Toyota Yaris GRMN

Kaip griaustinis iš giedro dangaus

Capture

Mažas, galingas ir vien tik geras vairuotojiškas emocijas sukeliantis Toyota modelis.

Nedideli automobiliai su galingu varikliu – na, šiais laikais, kai 200 AG „širdutė plaka“ kokiame nors Polo, skamba kaip seniai ir gerai žinoma istorija. Tačiau šis ryškus Toyota mažylis išsiskiria iš visų kitų. Yaris GRMN (Gazoo Racing Master of Nürburgring) turi tik jam būdingą „širdutę“. Tai ne turbina, o kompresorius 1,8 litro darbinio tūrio keturių cilindrų variklį „pripumpuoja“ iki 212 AG – ir tai daro nuostabiai. Motoras taip „gena“ pirmyn vos 1135 kilogramus sveriantį automobilį, kad vairuotoją aplanko palaimos jausmas. Yaris GRMN variklis gali burgzti ir visai santūriai, ir lengvai pademonstruoti savo karingą charakterį. Automobilis akimirksniu reaguoja į akceleratoriaus pedalo spustelėjimą, tarsi kurstydamas jo neatleisti ir stebėti, kaip spidometro rodyklė labai gyvai juda greičio ribotuvo link. Tiesą sakant, variklis, regis, itin godžiai siurbia brangiai atsieinantį A98 rūšies benziną, bet važiuojant šiuo Toyota mažyliu patirti įspūdžiai tiesiog verčia iš kojų.

Capture1

Capture4

Capture3

Capture2

O kokie yra kiti šio „karštuolio“ reikalai? Hmmm, visus įkaitusius dabar truputį atvėsinsime: vairo mechanizmas veikia lyg ir neblogai, bet gal labiau vidutiniškai nei idealiai susikalba su pakaba. Na, tai vėlgi nėra taip svarbu, nes šį lenktynių žirgelį mes tiesiog vertiname kaip turintį tvirtą charakterį ir reikalaujantį to paties iš vairuotojo. Tačiau yra ir kitas trūkumėlis: stabdžiams toks stresą keliantis elgesys visai nepatinka važiuojant lenktynių trasa. Visa stabdžių sistema su gana mažais stabdžių diskais per greitai perkaista. Po kurio laiko sumažėja jų efektyvumas. Bet ir tai neužgesina meilės šiems automobiliams: tik 400 Europai numatytų GRMN modelių, galima sakyti, jau parduoti – juos įsigijo tikrieji jų gerbėjai, tie, kurie su savo ypatingaisiais Yaris modeliais garantuotai elgsis itin rūpestingai.

IŠVADA

Savo pasiutiškumu konceptualiai į valdymą ir greitį orientuotas mažasis Yaris yra beveik unikalus. Ir tai puiku. Šis „Niurburgringo meistras“ sukelia didžiulį pasimėgavimo jausmą. O štai iš stabdžių sistemos mes tikimės daugiau efektyvumo.

Capture5

ABL, 2018 m. Nr.9

ĮDOMIOS NUORODOS

SKELBIMAS

Autobild.lt kontaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.