Sklandus automobilio variklio darbas: 5 didžiausios bėdos

Sklandžiam automobilio darbui ir degalų sąnaudoms didelės įtakos turi degalų įpurškimo sistemos būklė. Pastarajai gali turėti įtakos tiek dažni sustojimai važiuojant miesto sąlygomis, tiek prasti keliai, tiek ir dar keletas svarbių veiksnių. Autoserviso ir įpurškimo sistemų diagnostikos bei valymo įrangos gamintojai įvardijo šios sistemos sukeliamas problemas ir skirtingus jų sprendimo būdus.

 Ne visada veiks kaip naujas

 Vidaus degimo variklis neretai lyginamas su žmogaus širdimi. Žinant, kokią svarbią reikšmę variklio darbui turi degalų įpurškimo sistema, ją galėtume lyginti su pagrindinėmis žmogaus kraujagyslėmis ir širdies vožtuvais. Taip pat sakoma, kad įpurškimo sistema yra ir viena sudėtingiausių bei didžiausią įtaką variklio darbui turinčių sistemų. Ją sudaro įvairūs degalų cirkuliacijos ir valdymo elementai –vožtuvai jutikliai, siurbliai ir panašiai.

„Naują automobilį įsigiję vairuotojai dažniausiai tikisi, kad jų automobilis visada veiks taip pat sklandžiai, kaip ir pirmąją dieną. Tačiau įpurškimo sistemos problemas provokuojantis anglies nuosėdų kaupimasis įpurškimo sistemoje gali prasidėti jau pirmųjų kelionių metu, o didelė rida lems sumažėjusį sukimo momentą, mažesnį galingumą bei degalų ekonomiją“, – sako įpurškimo sistemų detalių ir priežiūros sistemos gamintojos kompanijos „Delpfi Technologies“ Rytų Europos rinkos direktorius, Sławomir Welezinski.

Vilniuje veikiančio autoserviso UAB „Ausegra“ serviso vadovo Arvydo Gailiušo teigimu, svarbiausi veiksniai, lemiantys degalų įpurškimo sistemos bėdas, yra naudojamų degalų kokybė, sistemos eksploatacijos laikas ir automobilio pagaminimo metai. Jei automobilio rida viršija 80–100 tūkst. kilometrų, tai irgi vertintina kaip rizikos veiksnys.

Rizikos veiksnys – dujų įranga

„Gali parūdyti bakas, atsirasti ertmės, per kurias patenka purvas ir užteršia sistemą – tai ir yra didžiausia problema. Profilaktiškai veiksminga priemonė yra kartą per metus keisti automobilio tepalus, nepriklausomai nuo to, kiek kilometrų pravažiuota. Tiek dažnesnis tepalų, tiek ir filtrų pakeitimas prilygsta kūno nuprausimui po pirties – tai tikrai duoda gerą efektą. Turi įtakos ir automobilio eksploatacinės sąlygos, pavyzdžiui, jei važinėjame dulkėtais kaimo keliais – reikia keisti filtrus, nes tai lems tirštą įpurškimo mišinį, kuris gadins sistemą“, – galimas problemas vardija autoserviso vadovas.

Anglies nuosėdų kaupimąsi įpurškimo sistemoje, anot A. Gailiušo, spartina ir važiavimas miesto sąlygomis, kai dažnai sustojama. Be to, įpurškimo sistemai taip pat gali turėti įtakos automobilyje įrengta dujų įranga. „Viena vertus, dujų įranga padeda taupyti, tačiau kita vertus, tai turi savo kainą. Reikėtų neužmiršti, kad dujos yra sausi degalai. Visi mėgsta maksimaliai važiuoti naudodami dujas, tačiau užmiršta, kad bake užsistovėjęs benzinas keičia savo struktūrą. Jeigu nenorime, kad variklio užvedimo metu kentėtų įpurškimo sistema, reikėtų benziną dažniau atšviežinti“, – atkreipia dėmesį A. Gailiušas.

Autoserviso bei „Delphi technologies“ atstovai įvardijo ir keletą degalų įpurškimo sistemos problemų sprendimo būdų: degalų priedai (valo sistemą, bet didesnių nuosėdų atvejais nepadeda), sistemos sandarumo ir kitų parametrų patikrinimas, purkštuvų sureguliavimas, detalių pakeitimas arba remontas bei įpurškimo sistemos valymas naudojant ultragarsą.

Įpurškimo sistemos: teks prižiūrėti ir po 10 metų

 „Naujausios kartos technologinis sprendimas, naudojant ultragarsą, leidžia vos per kelias minutes išvalyti tiek tiesioginio, tiek ir netiesioginio degalų įpurškimo sistemas. „Delphi Technologies“ siūlo servisams gamyklinę „Hartridge Excalibur GDi Master“ versiją. Tai kompaktiškas stalinis kompiuteris, kaip prototipas debiutavęs 2018 metų „Automechanika Frankfurt“ parodoje. Kadangi, kaip tikimasi, daugiau nei 80 proc. lengvųjų transporto priemonių, parduodamų 2030 metais, turės vidaus degimo variklį, o per artimiausius 5–10 metų Europoje tiesioginio įpurškimo sistemų rinka išaugs daugiau nei 30 proc., tai bus puiki galimybė serviso dirbtuvėms, kurios turės priemonių bei įdirbį, kaip prižiūrėti šias transporto priemones“, – sako Sławomir Welezinski.

Pasak kompanijos atstovo, reguliarus valymas, naudojant minėtas technologijas, užtikrina, kad  įpurškimo sistemos purkštuvai veikia kaip nauji, ir tai užtikrina gamintojo nustatytus variklio galingumo bei degalų sąnaudų parametrus.

„Delphi Technologies“ ekspertai įvardijo ir pagrindines įpurškimo sistemos sukeltas bėdas.

Netvarkinga įpurškimo sistema gali sukelti šias rimtas problemas:

  1. Nestabilus variklio darbas. Ypač pastebima varikliui dirbant tuščiąja eiga.
  2. Nesklandžiai užsiveda variklis. Gali nepavykti iš pirmo karto.
  3. Išaugęs degalų suvartojimas. Pranoksta techninėje charakteristikoje nurodytą suvartojimo kiekį 100 kilometrų.
  4. Automobilio galingumo nuostoliai. Galingumas mažesnis nei nurodyta techninėje charakteristikoje.
  5. Išaugusi automobilio tarša. Gali būti nustatyta techninės priežiūros metu.

Autoserviso vadovas A. Gailiušas taip pat atkreipia dėmesį, kad naujausios kartos automobiliuose – anksčiau nei pastebime kokį nors vieną iš šių požymių – tiesiog įsižiebia speciali lemputė, raginanti apsilankyti autoservise. Čia ir bus nustatyta, kas iš tiesų kaltas dėl jau minėtų bėdų – stringanti įpurškimo ar uždegimo sistema, nes jų sukeltos problemos yra panašios.

www.auto-bild.lt

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.