Kas laimės „4×4 Perimetrą“: greita technika ar patirtis?

Jau šio trečiadienio vakarą Druskininkuose startuoja ilgiausias bekelės maratonas aplink Lietuvą jos pasieniu – „4×4 Perimetras“. Jis ne veltui vadinamas lietuviškuoju Dakaru: per 60 valandų dalyviams reikės įveikti daugiau nei 2 tūkst. kilometrų trasą. Dėl pergalės „Sport“ įskaitoje varžysis ir tikri Dakaro bolidai: Edvino Juškausko su Aisvydu Paliukėnu ekipažas į trasą lėks buvusiu Vaidoto Žalos „Toyota Hilux“ bolidu, su kuriuo lietuvis važiavo Dakaro ralyje. Tačiau jiems lengva nebus, mat pozicijų užleisti nežada patyręs šių metų bekelės čempionato lyderis Vaidotas Paškevičius.

Daugiau nei keturios dešimtys ekstremaliems iššūkiams pasiruošusių ekipažų jau ruošiasi pirmajam trečiadienio pasirodymui bekelės varžybų „4×4 Perimetras“ prologui, kuris prasideda 19 valandą Druskininkų aerodrome. O ketvirtadienį, iš pat ankstyvo ryto jie pajudės į didžiąsias lenktynes: 2 200 km aplink visą Lietuvą bekele jos pasienio ruožu. Ir jie šį atstumą turės įveikti per 60 valandų. Dalis važiuos turistinėje klasėje miškais ir kemsynais pagal kelių eismo taisykles, o įdomiausia kova vyks „Sport“ įskaitoje, kurios dalyviams reikės įveikti 12 greičio ruožų.

Čia į Druskininkus ant priekabos rimtą pareiškimą atsivežė Edvino Juškausko su Aisvydu Paliukėnu ekipažas. Jie lėks su buvusiu Vaidoto Žalos „Toyota Hilux“ Dakaro bolidu. naujas, perspektyvus, ir nors jau gana gerai pasirodė keliose bekelės lenktynėse, „4×4 Perimetras“ jam bus naujas iššūkis, mat su „Hilux“ į trasą jie išvažiuos pirmą kartą.

„Per kelis pasiruošimo mėnesius matau didelį ekipažo progresą ir norėtume tą progreso kreivę išlaikyti toliau kylančią. Kol kas kartu varžybų ritmu esame įveikę tik 2-3 pakankamai lengvų Dakaro dienų distanciją Lietuvos ir Italijos bekelėle, todėl čia atvažiuojame rinkti svarbių sportinių kilometrų“, – aiškino šturmanas Aisvydas Paliukėnas.

„Mums tai tik pirmosios varžybos su „Hilux“. Ši mašina pirmųjų testų metu man paliko labai didelį įspūdį, tačiau su ja dar reikia daug mokytis norint važiuoti gretai. Tai mes labai spausti nespausime, nes dar nenorime rodyti visokių „fokusų“, – antrino vairuotojas Edvinas Juškauskas.

Nors ekipažas tikina labai stipriai nespausiantys, tačiau jie važiuos su itin konkurencinga ir labai greita technika, tad net ir mokymosi procese jie gali sukelti labai rimtų problemų šių metų Lietuvos bekelės lenktynių čempionato lyderiui Vaidotui Paškevičiui.

Labai patyręs sportininkas jau ne vieną kartą įrodė, kad laimėti gali ir ne su pačiu greičiausiu automobiliu, bet šiose molėtiškių Vaidoto ir Gyčio Vercinsko ekipažui reikės labai stipriai pasistengti, nes kolektyvas lėks toli gražu ne su tokiu greitu automobiliu, kokiu norėtų važiuoti.

Praėjusiais metais čempiono titulą atnešusį ir puikiai paruoštą „Mitsubishi Pajero“ automobilį jis pardavė, o antrame etape važiavo su nuomotu „Hummer H3“. Pirminis planas didžiajame „Perimetre“ startuoti tuo pačiu amerikietišku visureigiu neišdegė, tad V. Paškevičius lėks minimaliai sportui paruoštu gerokai senesniu „Mitsubishi Pajero“, kuris kaip sako pats lenktynininkas, greitas buvo gal tik 1992 metais.

„Turime tai, ką turime. Rankų nenuleidžiame, startuosime. Dėl aukščiausių pozicijų pakovoti gal nepavyks, tai stengsimės bent jau gerai laiką praleisti“, – sakė V. Paškevičius.

Iš viso „Sport“ klasėje kovos 11 ekipažų ralio reido varžyboms ruoštais automobiliais. Jie į didžiojo maratono startą stos ankstyvą ketvirtadienio rytą. Finišas – šeštadienio vakare tuose pačiuose Druskininkuose.

Organizatorių nuotr.

www.auto-bild.lt

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.