2011 m. saugiausias Lietuvos vairuotojas


Tapk saugiausiu vairuotoju!

Jau šeštus metus iš eilės žurnalas „Auto Bild Lietuva“ ieško saugiausio Lietuvos vairuotojo. Galbūt šiemet juo tapsite jūs? Nežiopsiokite, nugalėtojo laukia puikus prizas – motoroleris Aprilia.

Iš pradžių truputis istorijos. Pernai šiame konkurse dalyvavo per 500 mūsų žurnalo skaitytojų. Į antrąjį etapą pateko 97, o finale rungėsi 15 dalyvių. Tikimės, kad ir šiemet sulauksime ne mažesnio mūsų žurnalo skaitytojų dėmesio. Taip pat primename, kad panašus renginys vyksta daugelyje Europos šalių, kuriose leidžiami “Auto Bild” grupės žurnalai. Tapkite 2011 metų saugiausiu Lietuvos vairuotoju.

Konkurso taisyklės
Tik tas gali būti pats saugiausias ir geriausias, kuris ne tik moka gerai vairuoti mašiną, bet ir turi gerą teorinių saugaus eismo žinių bagažą.
I etapas – teorinių žinių patikrinimas. Keturiuose savo žurnalo numeriuose, pradedant šiuo, bei interneto svetainėje www.www.auto-bild.lt skelbsime teorines užduotis: dešimt klausimų su keletu atsakymų variantų. Įsidėmėkite, kad į kiekvieną klausimą gali būti tik vienas teisingas atsakymas. Siųsti atsakymus į konkurso klausimus galima iki liepos 1 dienos.
Dėmesio: į kitą etapą pateks tik tie skaitytojai, kurie atsiųs teisingus galutinius atsakymus į visų keturių turų mūsų žurnale arba interneto portale paskelbtas užduotis. Tuo pirmasis etapas ir baigsis.
Finalinis etapas. Rugsėjį (preliminariai 10 d.) visi finalinio etapo dalyviai, kurių sąrašas bus paskelbtas viename iš “Auto Bild Lietuva” rugpjūčio mėnesio numerių, bus pakviesti į Vilnių. Tuomet jau sudėtingesnius teorinius klausimus jiems reikės įveikti sėdint prie kompiuterio VĮ “Regitra” egzaminų klasėje. Po teorinės dalies ir paaiškės 15 konkurso dalyvių, kurie praktinio važiavimo metu rungsis dėl 2011 metų saugiausio Lietuvos vairuotojo titulo. Šio etapo užduotys autoritetingos komisijos bus paruoštos taip, kad pranašumą turės ne tie vairuotojai, kurie moka greitai važiuoti ir ekstremaliai stabdyti, bet paiso saugaus ir racionalaus vairavimo.
Norime atkreipti jūsų dėmesį, kad teorinius klausimus abiems konkurso etapams parengė VĮ „Regitra“ specialistai.
Po finalinio konkurso etapo ir paaiškės 2011 metų saugiausias Lietuvos vairuotojas, kuris bus paskelbtas per finalinį konkurso vakarą. Jam atiteks “Auto Bild Lietuva” redakcijos įsteigta nugalėtojo taurė ir naujutėlaitis motoroleris Aprilia. Nebus užmiršti ir šiek tiek nuo nugalėtojo atsilikę dalyviai. Jie bus apdovanoti kitais vertingais prizais.
Pastaba. Konkurse penkerius metus negali dalyvauti buvę jo nugalėtojai, taip pat nepilnamečiai ir asmenys, neturintys galiojančio vairuotojo pažymėjimo, UAB “Veido periodikos leidyklos” ir UAB “Inter Cars Lietuva” bei VĮ “Regitra” darbuotojai.

Saulius Šuminas
VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas

Pirmiausia norėčiau pasidžiaugti, kad mūsų bendras projektas – saugiausio vairuotojo rinkimai, tampa tradiciniu ir, tikiuosi, laukiamu renginiu. Esu tikras, kad tai taip pat ir mūsų bendras bei kuklus indėlis į saugesnį eismą šalies keliuose. Kasmet rengdami teorijos klausimus stengiamės, kad jie būtų kuo įvairiapusiškesni ir kartais galbūt net nestandartiniai, nes norime pademonstruoti galimų užduočių įvairovę. Norėčiau priminti gana seną tiesą: žinios be supratimo yra bevertės. Kitaip tariant, žinoti kelio ženklus, bet nesuprasti, kokią informaciją jie mums suteikia, vadinasi, nieko nežinoti. Taigi saugus vairuotojas – tai mąstantis ir atsakingas vairuotojas.
Žvelgiant į statistinius saugaus eismo šalyje duomenis lyg ir galima būtų teigti, kad mes tampame vis atsakingesni bei saugesni vairuotojai. Deja, turiu rimtų abejonių, kad iš tikrųjų yra ne visai taip. Nesumenkinant visų suinteresuotų institucijų pastangų sumažinti avaringumą šalies keliuose, negaliu nepastebėti, kad ekonominės priežastys išties suvaidino svarbiausią vaidmenį. Norėdamas pagrįsti savo pamąstymus, pasiremsiu mokslu. 2007 m. Europos Komisijos užsakymu buvo baigta mokslinė studija, kuri apibendrino saugaus eismo ES šalių keliuose patirtį. Šioje studijoje buvo vertinamos visų Europos valstybių saugaus eismo užtikrinimo priemonės, kurios davė geriausius rezultatus. Kaip pavyzdį norėčiau paminėti Suomiją, kurioje 1993 m. buvo pastebimas nemažas avaringumo mažėjimas, tačiau minėtoje mokslinėje studijoje tai visiškai neatsispindėjo. Priežastis visai paprasta: 1993 m. Suomijoje buvo gili ekonominė recesija, o tai, mokslininkų manymu, turėjo didelės įtakos savaiminiam avaringumo mažėjimui (dėl pinigų trūkumo mažiau pilama degalų, nuvažiuojama mažiau kilometrų ir pan.) ir todėl vertinti atskiras priemones kaip efektyvias nėra pagrindo.
Grįždamas prie šių dienų aktualijų vis dėlto būčiau optimistas, nes tikiu, kad mes kasmet tampame labiau sąmoningi, atsakingi ir gerbiantys vieni kitus, nepriklausomai nuo to, ar esame vairuotojai, pėstieji, ar kiti eismo dalyviai.

Papildyta
Šiemet, kaip ir pernai, finalinis etapas dalijamas į dvi dalis: teorinę bei praktinę ir vyks tą pačią dieną. Rugsėjo pradžioje (preliminariai 10 d.) visi finalinio etapo dalyviai bus pakviesti į Vilnių. Susirinkusiesiems teks atsakyti į sudėtingesnius kompiuteriu pateiktus teorinius klausimus. Po teorinės dalies bus surengtas praktinis važiavimas. Jame dalyvaus 15 geriausiai į teorinius klausimus atsakiusių konkurso dalyvių. Po praktinio važiavimo ir paaiškės Saugiausio Lietuvos vairuotojo konkurso nugalėtojas.
Tiksli finalo diena ir laikas bei finalininkų sąrašas bus paskelbti viename iš “Auto Bild Lietuva” rugpjūčio mėn. numerių.

I turo klausimus galite rasti čia.
II turo klausimus galite rasti čia.
III turo klausimus galite rasti čia.

IV turo klausimai:

  • N - Variklio temperatūrai
  • M - Degalų sąnaudoms
  • E - Alyvos slėgiui

  • S - Krovininius automobilius, kurių leidžiama maksimali masė mažesnė nei 3,5 t
  • T - Lengvuosius automobilius su priekaba
  • A - Lengvuosius automobilius be priekabos

  • N - Sulėtinsite greitį, būsite pasiruošę sustoti ir atsargiai važiuosite pro šalį
  • K - Panaudosite garso signalą ir važiuosite toliau
  • Y - Panaudosite garso signalą, kad vaikai suprastų, jog privalo likti ant šaligatvio, ir važiuosite pro šalį

  • O - Draudžiama viršyti jame nurodytą greitį
  • P - Rekomenduojama važiuoti 50 km/h greičiu
  • R - Draudžiama važiuoti mažesniu kaip 50 km/h greičiu

  • S - Sumažintas greitis
  • M - Nebūtino krovinio vežimas
  • A - Naudojami skirtingų gamintojų degalai

  • E - Oro tarša
  • B - Pagerėjęs viešasis transportas
  • D - Rečiau naudojamos elektra varomos transporto priemonės

  • V - Nekreipti dėmesio, nes tai yra išmetamųjų dujų garai
  • U - Sumažinti greitį ir važiuoti toliau
  • T - Sustoti ir išsiaiškinti problemą

  • R - Priekaba stums stabdomą automobilį
  • P - Stabdymo kelias bus trumpesnis

  • N - Ar transporto priemonės durelės uždarytos
  • I - Ar nepametėte išmetamojo vamzdžio
  • A - Ar ratai subalansuoti
  • L - Ar alyvos lygis variklyje pakankamas

  • O - Prieš sankryžą rodysiu kairiojo posūkio signalą
  • E - Prieš išvažiuojant iš sankryžos nerodysiu posūkio signalo
  • S - Prieš sankryžą nerodysiu posūkio signalo

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.