Netikėtumas: naujokas BMW X1 pasipriešino rinkos senbuviams

Jūsų dėmesiui – išskirtinis, trigubas testas. Naujasis bavarų darbas BMW X1 stoja į kovą prieš tris gana skirtingus varžovus. BMW X1 atakuoja… …SUV automobilį VW Tiguan …hečbeką Audi A3 Sportback …ir net didesnį brolį X3.

Nedideli SUV turi išties nemažą gerbėjų būrį. Ne per seniausiai dienos šviesą išvydęs naujasis BMW X1 yra išskirtinis automobilių pasaulio atstovas: tai – nei tikras SUV, nei grynakraujis kompaktinės klasės hečbekas ar universalas. Veikiau tai mišrūnas, kuriam tinka visi trys minėtų automobilių modelių bruožai. Kita vertus, didieji BMW X1 broliai X3 ir X5 puikiai užsirekomendavo tarp pirkėjų, todėl tikėtina, kad ir naujasis bavarų darbas neilgai trukus taip pat ras savo nišą. Tačiau, kaip jau minėjome, tai automobilis mišrūnas, todėl kolegos vokiečiai norėdami sužinoti, ko vertas naujokas, atliko gana neįprastą, trigubą testą.

BMW X1 bando jėgas trikovėje

Naujasis BMW X1 xDrive 20d, varomas 177 AG turbodyzelinio motoro, meta iššūkį trims pakankamai skirtingiems varžovams. Pirmasis, kuris turi atlaikyti X1 puolimą, yra gana dažnas mūsų testų nugalėtojas – VW Tiguan, turintis 170 AG turbodyzelinį variklį. Savo jėgas kovoje dėl nugalėtojo laurų nori išmėginti ir visais keturiais ratais varomas Audi A3 Sportback Quattro, po kurio variklio dangčiu plaka 170 AG turbodyzelinė “širdutė”. Nors tai ir šiek tiek netikėta, bet naujokas į dvikovą iškviečia ir didesnį savo brolį BMW X3 xDrive 20d, kompelktuojamą su 177 AG turbodyzeliniu motoru. Nejaugi X1 gali nugvelbti nemažą X3 pirkėjų būrį?

Foto: VW Tiguan

Foto: Audi A3

Foto: BMW X3

Kaip jau turbūt supratote, testo ketvertas yra varomas visais keturiais ratais. “Volkswagen” koncerno atstovai – Audi ir VW – į kovą stoja apsiginklavę 170 AG, o automobiliai iš Bavarijos – X1 ir X3 – šiek tiek galingesniais 177 AG dyzeliniais motorais. Visi keturi testo dalyviai variklių sukurta galią ratams perduoda per šešių bėgių mechanines greičių dėžes. Ar naujasis BMW X1 pajėgus sudoroti tris gana skirtingus varžovus?

Mindaugas Malinauskas

1 PALYGINIMAS

BMW X1 prieš VW Tiguan: jie bekelei netinka

Prieš VW Tiguan jėgas išbandė daugelis varžovų. Ir dažnai bergždžiai. Ar BMW X1 ambicijos pamatuotos?

Nė žodžio apie SUV. BMW koncernui X1 – tai tiesiog “sportinis miesto” automobilis. Būtent taip pasauliui bavarai pristato savo naująjį darbą. Kitas vertus, turėdamas 19,4 cm prošvaisą (atstumas nuo automobilio dugno iki žemės) bei visų keturių ratų pavarą, BMW X1 galėtų būti ir kompaktinių SUV klasės automobilių atstovas. Tačiau lįsti į rimtesnę bekelę nei VW Tiguan, nei BMW X1 vairuotojams mes nuoširdžiai nepatariame. Tai, ką šiedu automobiliai išdarinėja nuotraukoje galima sau leisti tik didelei bėdai prispyrus. Antraip, tikrai teks šauktis pagalbos.

BMW X1 automobilis – gana erdvus

Žinoma, dėl galimybės pasimurkdyti purve šių automobilių tikrai niekas neperka. Savininkams kur kas svarbesnės jų praktinės savybės. BMW X1 sėdynės įtaisytos 60,5 cm aukštyje nuo žemės, todėl garantuoja tikrai neblogą matomumą į priekį. VW Tiguan vairuotojas įsitaiso šiek tiek aukščiau – jo sėdynės nuo žemės pakeltos į 67,5 cm aukštį. Beje, ant priekinių sėdynių patogiau galima įsitaisyti BMW X1, o gale – VW Tiguan automobilyje. Žinoma, ant galinių Tiguan sėdynių akivaizdžiai erdviau, tačiau ir X1 keleiviai jos stoka neturėtų per daug skųstis. Naujoką iš Bavarijos Tiguan taip pat įveikia ir savo bagažinės dydžiu (470 prieš 420 l) bei kraulumu (535 prieš 470 kg). Komforto mėgėjams Tiguan vėlgi patiks labiau. X1, kaip ir daugelis BMW modelių, pasižymi pakankamai kieta pakaba. Jei kalbėsime apie važiavimo dinamiškumą, X1 nepalieka jokių šansų savo varžovui Tiguan. Naujasis bavarų kūrinys važiuoja ne kaip aukštas SUV, o veikiau kaip BMW “pirmukas” ar “trečiukas”. Dar vienas X1 privalumas – puikūs stabdžiai. Tačiau susumavus balus, BMW X1 pritrūko bent 12 taškų, kad išplėštų pergalę prieš VW Tiguan.

Foto: naujojo X1 salono dizainas labiausiai panašus į 1 serijos BMW vidų

Foto: BMW X1 bagažinės tūrį galima padidinti nuo 420 iki 1350 litrų

Foto: VW Tiguan matomumas į priekį gana geras. Jį pablogina tik stori statramsčiai

Foto: VW Tiguan bagažinę galima padidinti nuo 470 iki 1510 litrų

Išvada

Šią dvikovą laimi VW Tiguan. Stebėtinai erdvus, siūlantis aukštą sėdėseną, mažas degalų sąnaudas ir sportišką važiavimą. Toks yra BMW X1. Jo konkurentas, VW Tiguan, atsigriebia didesne bagažine, komfortiškesne pakaba ir, žinoma, gerokai palankesne kaina.

1 VW Tiguan 357 taškai

2 BMW X1 346 taškai


2 PALYGINIMAS

BMW X1 prieš Audi A3 SportbackX1 nustumia A3 į šešėlį

Sportiškas ir prabangus – toks yra visais keturiais ratais varomas Audi A3 hečbekas. Tačiau dvikovą laimi BMW X1.

Nemažas būrys VW Golf vairuotojų mielu noru persėstų prie gerokai prabangesnio Audi A3 Sportback vairo. Dar labiau toks pasiūlymas suviliotų, jei A3 po variklio dangčiu turėtų 170 AG turbininį TDI variklį, “Quattro” sistemą (visi keturi varantieji ratai) ir būtų nudažytas juoda blizgančia (“metalic”) spalva. Tačiau šįkart Audi A3 Sportback lieka BMW X1 šešėlyje. Juk naujokas taip pat yra prestižinio gamintojo ženkliuką turintis automobilis, kuris dar gali pasigirti ir gerokai erdvesniu salonu. Akivaizdu, kad BMW X1 vairuotojas ir keleivis sėdi ne tik aukščiau, bet ir erdviau. Be to, jei mėgstate aktyviau leisti laiką, bavarų automobilis taip pat bus geresnis pasirinkimas. Į X1 bagažinę tilps nuo 420 iki 1350 l tūrio krovinys, kai tuo tarpu A3 vairuotojas turės tenkintis viso labo 281–1011 l tūrio bagažine. Jei vertinsime abiejų varžovų kraulumą, skaičiai labai apylygiai: 486 kg (A3) ir 470 kg (X1). Kita vertus, nors X1 106 kg sunkesnis už A3, tačiau BMW automobilis pirmas pasiekia 100 km/h greitį: 8,5 prieš 8,7 s. Įtikina ir BMW X1 degalų sąnaudos, kurių vidurkis testo metu siekė tik 6,9 l dyzelino 100 km kelio. Audi A3 tam pačiam atstumui įveikti pareikalaus 7,4 l degalų. Taip yra todėl, kad BMW X1 turi “Start-Stop” sistemą, kuri važiuojant grūstyse ir padeda taupyti degalus. Bene labiausiai į akis krinta šių varžovų kainos skirtumas. Už Audi A3 Sportback prašoma nuo 93 744 Lt, o už BMW X1 – nuo 121 900 Lt. Skirtumas siekia net 28 156 Lt. Kita vertus, X1 gali pasigirti geresne komplektacija. Bavarų automobilis kaip bazinę įrangą siūlo oro kondicionierių, šešias, o ne keturias oro pagalves, CD grotuvą ar lengvojo lydinio diskus. Šį įranga Audi A3 Sportback pirkėjui papildomai kainuos beveik 9 tūkst. Lt.

Foto: ant galinių BMW X1 sėdynių pakankamai erdvu, tačiau matomumas per šoninius langus ne koks

Foto: dėl žemėjančios Audi A3 Sportback stogo linijos ant galinių sėdynių aukštesniems žmonėms bus ankšta

Išvada

X1 – erdvesnis ir veržlesnis. Pirkėjas, pasirinkęs BMW X1, gaus erdvesnį, šiek tiek greitesnį ir taupesnį automobilį, nei įsigijęs Audi A3 Sportback. Pastarasis automobilis labiausiai vilioja gera salono apdailos medžiagų kokybe ir puikia kaina. Tačiau vien to pergalei nepakanka.

1 BMW X1  346 taškai


2 Audi A3 Sportback  344 taškai


3 PALYGINIMAS

BMW X1 prieš X3: kuris X geresnis?

Foto: BMW X1 gana panašus ir į keturiais ratais varomą universalą. X3 – tikras SUV klasės atstovas

X1 apsunkina X3 gyvenimą. Mažasis jo brolis kur kas labiau atitinka laiko dvasią ir laimi šią dvikovą.

Supainioti šių dviejų brolių neįmanoma. Dėl milžiniškų į akis krintančių X1 radiatoriaus grotelių giminaitis X3, stovintis šalia, atrodo jau šiek tiek senstelėjęs. Dėmesį atkreipia ir tai, kad X1X3 yra 11,5 cm trumpesnis ir 13 cm žemesnis. Akivaizdu, kad X3, o juo labiau X5, greta mažojo X1 atrodo kaip du skardos kalnai.

Puiku ir tai, kad būdamas trumpesnis ir žemesnis X1 siūlo ne ką mažiau erdvės salone nei didesnis jo brolis. BMW X1 vairuotojas taip pat neturėtų pajausti ir to, kad prie vairo įsitaisys 2,5 cm žemiau nei X3 modelyje. Be to, skųstis matomumu į priekį neturės abiejų automobilių savininkai. Kiek labiau nustebina kitas dalykas. X1 bagažinė mažesnė (420 prieš 480 l), tačiau į ją telpa sunkesnis krovinys. Juk į X1 galima pakrauti iki 470 kg siekiantį krovinį, tuo tarpu didesnis brolis X3 pajėgus priimti tik 433 kg.

Dar vienas mažesniojo automobilio privalumas dinaminės jo savybės. X1 iki 100 km/h įsibėgėja per 8,5, o X3 – per 9,1 s. Privalumas ir tai, kad mažasis BMW modelis testo metu 100 km kelio vidutiniškai sudegino tik 6,9 l dyzelino, o didesniajam prireikė 7,7 l. Skirtumas – beveik vienas litras.

Dar geresnė naujiena pirkėjo laukia sužinojus abiejų automobilių kainą. X1 xDrive 20d, varomas 177 AG dyzelinio variklio kainuoja nuo 121 900 Lt, o tokios pačios galios motorą turintis X3 xDrive 20d – nuo 135 900 Lt. Skirtumas siekia net 14 tūkst. Lt. Sutikite, pakankamai nemaža pinigų suma.

Foto: BMW X3 sėdynės nuo žemės pakeltos į 63 cm aukštį. SUV automobilio prošvaisa – 20 cm

Foto: X1 automobilyje sėdima žemiau.  Jo sėdynės įtaisytos 60,3 cm aukštyje, o prošvaisa – 19,4 cm

Išvada

Brolių dvikovą laimi mažasis X1. X3 jau senstelėjęs automobilis. Tai įrodo šis testas. Mažasis BMW X1 važiuoja dinamiškiau, sunaudoja mažiau degalų bei kainuoja pigiau. Bene didžiausias X3 privalumas – šiek tiek erdvesnis salonas. X1 pirkėjai galėtų pageidauti nebent kokybiškesnių apdailos medžiagų.

1 BMW X1                        346 taškai


2 BMW X3                        325 taškai


BMW X1 laimi du kartus

Naujokas BMW X1 netelpa į jokius rėmus. Tai automobilis, kuriame gamintojai sugebėjo suderinti SUV, universalo ir kompaktinės klasės hečbeko bruožus. Būtent dėl to, kad naujasis X1 toks įvairiapusiškas modelis, jis buvo lyginamas su trimis gana skirtingais automobiliais. Testo rezultatai parodė, kad iš trijų kovų BMW X1 pergalę šventė dviejose. X1 įveikė Audi A3 bei didesnį brolį BMW X3, tačiau nesugebėjo susidoroti su VW Tiguan. Pagrindiniai X1 privalumai šie: tai išties erdvus, greitas ir taupus automobilis. Tik jo kaina šiek tiek kandžiojasi. Būtų BMW X1 bent dešimčia tūkstančių litų pigesnis, galbūt tuomet ir įveiktų šios trikovės nugalėtoja VW Tiguan.

IŠVADA

BMW X1 gali džiaugtis tikrai neprastu pasirodymu. Iš trijų kovų laimėtos dvi. Tai išties puikus automobilis, kuris suderina universalo, kompaktinės klasės hečbeko ir SUV bruožus. Akivaizdu, kad panašius modelius netrukus turėtų pasiūlyti ir aršiausi BMW konkurentai: “Audi” bei “Mercedes”. Įdomu tik, kiek pirkėjų X1 nugvelbs savo namuose. Juk dažnas X3 ar 3 serijos BMW pirkėjas nuo šiol tikrai atkreips dėmesį ir į naujoką X1.

Užimama vieta

1 357 taškai – VW Tiguan


Erdvus salonas, nemaža bagažinė, komfortiška pakaba bei puiki kaina padėjo VW Tiguan tapti testo nugalėtoju.

2 346 taškai – BMW X1


Tai išties labai vykęs bavarų darbas: stebėtinai erdvus, greitas ir taupus. Tik kaina didoka, o ir pakaba – kieta.

3 344 taškai – Audi A3 Sportback

Geriausia kaina ir puiki salono apdailos medžiagų kokybė – tai stipriosios Audi A3 pusės. Tik jo salonas šiek tiek ankštas.

4 325 taškai – BMW X3

Būdamas didžiausias, jis nėra erdviausias. Taškų BMW X3 prarado ir dėl kietos pakabos bei milžiniškos kainos.

„Autobild Lietuva“, Nr. 1 (112), 2010 01 02–01 15

www.auto-bild.lt