Dyzelinių ir benzininių variklių panašumai ir skirtumai

Rinkoje dominuoja dviejų tipų vidaus degimo varikliai: dyzeliniai ir benzininiai. Abu varikliai pasižymi savitomis savybėmis ir pritaikymu, o jų panašumų ir skirtumų supratimas gali suteikti vertingų žinių transporto priemonių savininkams ir entuziastams. Šiame straipsnyje nagrinėsime pagrindines dyzelinių ir benzininių variklių savybes, pabrėždami, kuo jie skiriasi ir kur turi bendrų bruožų.

Panašumai

Vidaus degimo varikliai.

Tiek dyzeliniai, tiek benzininiai varikliai yra vidaus degimo varikliai, o tai reiškia, kad jie degalų cheminę energiją paverčia mechanine energija per kontroliuojamus sprogimus variklio cilindruose. Šis procesas apima keturių taktų ciklą: įsiurbimo, suspaudimo, degimo ir išmetimo.

Pagrindinės sudedamosios dalys.

  Pagrindinės dyzelinių ir benzininių variklių sudedamosios dalys yra panašios. Juos abu sudaro cilindrai, stūmokliai, alkūniniai velenai ir skirstymo velenai, kurie darniai veikia degalus paversdami mechanine energija. Be to, jiems reikalinga oro įsiurbimo sistema, išmetimo sistema ir aušinimo sistema variklio temperatūrai reguliuoti.

Galios generavimas.

 Abiejų tipų varikliai generuoja energiją uždegdami degalų ir oro mišinį cilindruose. Pagaminta energija naudojama transporto priemonės ratams sukti ir suteikia reikiamą varomąją jėgą.

Skirtumai

Kuro tipas

Pagrindinis dyzelinių ir benzininių variklių skirtumas yra jų naudojami degalai. Dyzeliniai varikliai naudoja dyzelinius degalus, kurie yra sunkesni ir mažiau rafinuoti nei benzinas. Kita vertus, benzininiai varikliai kaip degalų šaltinį naudoja benziną, kuris yra lengvesnis ir lakesnis.

Uždegimo sistema

 Dyzeliniai varikliai naudoja suspaudimo uždegimo sistemą, kurioje oro ir degalų mišinys užsidega dėl šilumos, susidarančios suspaudus orą cilindre. Tačiau benzininiuose varikliuose naudojama kibirkštinio uždegimo sistema, kai oro ir degalų mišinį uždega uždegimo žvakė.

Degalų naudojimo efektyvumas

Dyzeliniai varikliai yra žinomi dėl didesnio degalų naudojimo efektyvumo, palyginti su benzininiais varikliais. Taip yra visų pirma dėl didesnio dyzelinių degalų energijos tankio ir didesnio suspaudimo santykio dyzeliniuose varikliuose, dėl kurio degalai sudega geriau. Todėl dyzeliniai varikliai paprastai nuvažiuoja daugiau kilometrų ir dažnai yra pasirenkami važiuojant didelius atstumus arba dirbant sunkiasvoriais automobiliais.

Sukimo momentas ir galia

Dyzeliniai varikliai sukurti taip, kad esant nedideliam variklio sūkių dažniui išvystytų didelį sukimo momentą, todėl jie idealiai tinka vilkti, vežti ir naudoti kitoms sunkioms apkrovoms. Kita vertus, benzininiai varikliai paprastai išvysto didesnę galią esant didesniam variklio sūkių dažniui, todėl jie labiau tinka važiuoti dideliu greičiu ir greitėti.

Išmetamųjų teršalų kiekis

Dyzeliniai varikliai tradiciškai išskiria daugiau azoto oksidų (NOx) ir kietųjų dalelių, palyginti su benzininiais varikliais. Tačiau tobulėjant technologijoms ir griežtėjant išmetamųjų teršalų normoms, šiuolaikiniuose dyzeliniuose varikliuose dabar montuojamos įvairios išmetamųjų teršalų kontrolės sistemos, kad poveikis aplinkai būtų kuo mažesnis. Benzininiai varikliai paprastai išmeta mažiau kietųjų dalelių, tačiau išmeta daugiau anglies dioksido (CO2).

Istoriškai dyzeliniai varikliai ir dyzeliniai degalai buvo brangesni už benzininius. Tačiau degalų kainos gali skirtis priklausomai nuo vietovės ir prieinamumo, o tai gali turėti įtakos vienos degalų rūšies ekonomiškumui, palyginti su kita.

Apibendrinant galima teigti, kad dyzeliniai ir benzininiai varikliai turi bendrų vidaus degimo variklių bruožų, tačiau jie labai skiriasi pagal degalų rūšį, uždegimo sistemą, degalų naudojimo efektyvumą, sukimo momentą ir išvystomą galią, išmetamųjų teršalų kiekį ir kainą. Šių panašumų ir skirtumų supratimas gali padėti asmenims priimti pagrįstus sprendimus renkantis transporto priemonę, atitinkančią jų konkrečius poreikius ir prioritetus, nesvarbu, ar tai būtų tolimųjų reisų, sunkiųjų krovinių gabenimo, ar didelio našumo vairavimas. Be to, nuolatinė variklių technologijų pažanga toliau mažina dyzelinių ir benzininių variklių skirtumus, todėl vartotojai gali rinktis efektyvesnes ir ekologiškesnes transporto priemones.

www.auto-bild.lt

Learn More →