Made in China

Ar yra prasmė pirkti CEO

coe09_18

Kinų restoranai, elektronikos prekės „Made in China“ – visa tai seniai įprasti dalykai Lietuvoje. Atėjo laikas ir automobiliams…

Dar prieš keletą metų lankantis didelėse automobilių parodose į kinų gamybos automobilius buvo žiūrima su ironija. Neharmoningai suprojektuoti, nekokybiškai surinkti jie stovėjo lyg kokie nusikaltėliai, o protingus veidus nutaisę europiečiai badė į juos pirštais: žiūrėkit, kokie nelygūs tarpai tarp kėbulo detalių, guminės stiklų tvirtinimo detalės apkirptos paprastomis žirklėmis, durelės užsidaro tik iš trečio karto…

Prabėgo keleri metai ir kinų automobiliai jau nebekelia juoko parodų lankytojams. Jais sėkmingai prekiaujama Rusijoje, Ukrainoje ir nelabai sėkmingai bandoma prekiauti kai kuriose Europos valstybėse. Neseniai kinų automobilių gamintojo modelis pasiekė ir Lietuvą.

Vienintelis modelis Lietuvoje

Nors Kinijos automobilių pramonė galinga, tačiau teisę pardavinėti savo gaminius Europoje po didelių „karų“ gavo tik keletas kompanijų. Griežti ekologijos ir saugumo reikalavimai pristabdė sparčią kinų gamintojų invaziją į Europos Sąjungos valstybes.

Vienas iš įvykdžiusių normatyvus yra „Shuanghuan“ gamintojo modelis CEO. Šis visureigis yra pirmasis kinų modelis, kuriuo oficialiai prekiaujama Lietuvoje. Jį parduoda UAB „Premium Motors“. Tačiau ar kas perka? Deja, planuotų penkiasdešimties automobilių šiemet, matyt, nepavyks parduoti, tačiau kaip teigia UAB „Premium Motors“ direktorius Regimantas Naginskas, susidomėjimas CEO modeliu jaučiamas.

Kas gi tie besidomintieji? Pasirodo, šis visureigis labiausiai tiktų ūkininkams, statybos darbų vadovams, elektros ūkį tvarkančioms bendrovėms. Įmonė planuoja kurti prekybos ir servisų tinklą nedideliuose miesteliuose, kad žmonėms prie ūkio nereikėtų grūstis į Vilnių pasikeisti variklio alyvos ar stabdžių trinkelių.

Kaip teigia R.Naginskas, automobilio konstrukcija labai paprasta, suprantama ir lengvai remontuojama. Šiam modeliui taikoma trejų metų arba 100 tūkst. km ridos garantija. Deja, CEO neturi antikorozinės dangos, tad pirkėjui teks papildomai investuoti arba po šešerių metų (tiek galioja kėbulo garantija)  teks važinėti prarūdijusiomis skardomis.

Kas tas CEO?

Mitsubishi Pajero Sport rėmas, Mitsubishi 2,4 l darbinio tūrio benzininis variklis ir Mitsubishi mechaninė greičių dėzė. Skamba neblogai. Patikrinti laiko patikimo gamintojo agregatai – tikrai teisingiausias sprendimas normaliam automobiliui sukurti. Visa kita – saviveikla arba bandymas kopijuoti, ir ne bet ką, o BMW ir Toyota!

CEO priekis ir vidus – Toyota Land Cruiser, o galas ir šonas senesnio modelio BMW X5 kopijos. Dėl išorės galima ginčytis, tačiau tikrai matėme ir prasčiau atrodančių visureigių. Vidaus apdailos medžiagos atrodo pigiai, o tai, kad dizainas „nudrožtas“ nuo Land Cruiser, dar nieko negarantuoja. Iki tikro Land Cruiser kinui CEO – kaip iki mėnulio. Tačiau jis ir kainuoja perpus ar net triskart mažiau nei automobiliai, į kuriuos jis norėjo būti panašus. Automobilio kaina prasideda nuo 75 tūkst. Lt.

Vitoldas Milius

Pliusai:

1. patikimi agregatai

2. nedidelė kaina

Minusai:

1. nėra servisų tinklo

2. prasta surinkimo kokybė

Išvada

Už 75 tūkst. Lt šiandien galima nusipirkti labai daug naujų ir dar daugiau gerų nedaug naudotų automobilių. Ar yra prasmė pirkti CEO? Gal ir yra. Norintieji naujo, tikro, rėminės konstrukcijos visureigio gal ir gali įrašyti šį modelį į kandidatų sąrašą. Gal… Tačiau šiandien tų „gal“ išties daug. Gal nesuges? Gal nesurūdys? Gal sugedus kas nors suremontuos? O gal ir ne… Kas tada?

Tačiau matydami, kaip greitai plėtojama Kinijos automobilių pramonė ir kaip lanksčiai ji reaguoja į rinkos poreikius, galime spėti, kad labai netolimoje ateityje daugelio minėtų „gal“ nebeliks.

www.auto-bild.lt

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.