Didelis universalas, mažas variklis

Pageidaujate supakuoti?

12

„Downsizing“ – šiuo anglišku žodžiu apibūdinama nauja tendencija, kai į automobilius montuojami vis mažesnio darbinio tūrio varikliai. Neseniai toks miniatiūrinis motoras pradėtas siūlyti net Škoda Octavia Combi universalui, kurį palyginome su kitais trimis populiariais šios klasės automobiliais, turinčiais panašaus dydžio mažus variklius.

Kai kas gali vėl niurzgėti – na, ir vėl tie nusibodę kompaktinės klasės universalai. O dar su tokiais nugeibusiais, vos vieno litro varikliais – tikriausiai nieko nuobodžiau nei Škoda Octavia Combi 1.0 TSI ir būti negali! Bet mes įsitikinę: labiau klysti neįmanoma! O ir rasti sumanesnį sprendimą vargu ar pavyks – į tokius automobilius kaip Octavia universalas, kurių bagažinė itin didelė, tilps kur kas daugiau nei į SUV. Ir šie mažo darbinio tūrio, smagiai besisukantys varikliai yra tokie pat taupūs, kaip ir tikrai galingi ir efektingi, bet nuobodūs dyzeliniai motorai. Be to, Škoda žada, kad 1.0 TSI variklis 100 kilometrų kelio vidutiniškai sunaudos vos 4,6 l benzino – pasiekti tokį rezultatą net ir dyzeliui tektų gerokai pasistengti. O ir pastebėti, kad čia darbuojasi tik trys cilindrai, taip pat bus nelengva. Šiuolaikinės sistemos su turbina išsprendžia net ir šią mažų variklių bėdą – apie „turboduobę“ galima tiesiog pamiršti. Tikslus įpurškimas ir balansinis velenas sumažina nelyginio skaičiaus cilindrų keliamas vibracijas. Visi šiame palyginime dalyvaujantys automobiliai naudoja panašius sprendimus, tad nė vienas jų neturi didesnio pranašumo. Prieš 115 AG, kuriomis „apginkluotas“ Octavia Combi, į kovą stoja stiprūs varžovai: visiškai naujas Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo su 105 AG, 120 AG Kia Cee‘d SW 1.0 TGDI ir jau klasikiniu šioje lygoje tapęs Škoda varžovas Ford Focus universalas, kurio vieno litro „Ecoboost“ variklis siekia net 125 AG. Mūsų objektyvus, taškais vertinamas palyginimas atskleis, kuris šių automobilių su mažu varikliu ir didele bagažine yra geriausias.

KIA CEE‘D SW 1.0 T-GDI

2017-04-03 17-52-21 Скриншот экрана

2017-04-03 17-52-21 Скриншот экрана3

2017-04-03 17-54-44 Скриншот экрана

Bet ir kažko labai jaudinančio taip pat pasakyti negalime. Korėjietis amortizuoja minkštai, bet automobilį pakrovus jo pakaba pradeda veikti triukšmingai, 120 AG turbovariklis veikia tyliai, bet ir be ugnelės. Mūsų degalų sąnaudų testas atskleidė, kad 100 kilometrų kelio Cee‘d universalas vidutiniškai reikalavo 6,3 l benzino – geras rezultatas. Priekinės sėdynės, nors jų apdaila ir atrodo pigokai, yra gana patogios. Mūsų Kia Cee‘d nepatinka staigūs manevrai, o vairo sistema nėra tiksli, tačiau tiesiąja automobilis važiuoja stabiliai. Vietos užtenka tiek priekyje, tiek ir gale, taip pat ir bagažinėje, o vairuotojui nereikia instrukcijos, kad išsiaiškintų, kaip veikia prietaisai. Taigi, koks iš tiesų yra tas Kia? Vienoje kategorijoje jis tikrai lyderis – vienintelis tarp testo ketverto siūlo net septynerių metų garantiją. Puiku, bet pergalei to neužtenka.

FORD FOCUS universalas 1.0 ECOBOOST

2017-04-03 17-52-21 Скриншот экрана2

2017-04-03 17-52-21 Скриншот экрана4

2017-04-03 17-54-44 Скриншот экрана2

Focus, kaip visada, žadina aistrą. O tie, kurie mėgsta energingai važinėti net keliaudami, daiktus turėtų dėti į Focus universalą. Didžiausi to „kaltininkai“ yra žvalus
trijų cilindrų „EcoBoost“ variklis, vairo sistema ir sportiškai suderinta pakaba. Su įniršiu ir kartu puikiai valdomas Focus tiesiog kabinasi į asfaltą, tad juo galima itin tiksliai įveikti posūkius. Vis dėlto jis nevargina ir pernelyg kieta amortizacija, nustatymai suderinti puikiai, tad automobilis tiksliai valdomas net ir važiuojant maksimaliai prikrauta bagažine. Mums nepatinka tik nedideli ir erzinantys trūkumai salone, pavyzdžiui, senamadiški galinių sėdynių atlošų nulenkimo mechanizmai. Be to, nors dviem keleiviams gale sėdėti bus patogu, vis dėlto jų viršugalviai remsis į stogą. O ir prietaisų valdymas yra pernelyg painus, tad tenka klaidžioti po nustatymų džiungles.

OPEL ASTRA SPORTS TOURER 1.0 TURBO

2017-04-03 17-54-44 Скриншот экрана3

2017-04-03 17-57-12 Скриншот экрана

2017-04-03 17-57-12 Скриншот экрана2

Šeimos universalo vaidmenyje Opel Astra Sports Tourer išsiskiria geromis savybėmis ir neprastu krovinių skyriumi, kurio talpa siekia net iki 1630 litrų. Be to, gamintojas žada, kad 100 kilometrų įveikti jam reikia tik 4,5 l benzino. Daug pagalbinės ir pramoginės įrangos taip pat daro jį šiuolaikišku. Vis dėlto Astra Sports Tourer neišvengė ir trūkumų. Pavyzdžiui, pavarų perjungimo svirtis kartais stringa, o štai sėdynių atlošai galėtų būti platesni. Be to, pakaba suderinta per daug kietai, o priekiniame ir šoniniuose languose „žaidžia“ labai daug atspindžių. Apie variklio charakterį galėtume pasakyti taip: jis nėra itin žvitrus – iki 2000 aps./min. jis tiesiog netraukia, be to, dėl pernelyg triukšmingo jo darbo nukenčia komfortas.

ŠKODA OCTAVIA COMBI 1.0 TSI

13

2017-04-03 17-58-41 Скриншот экрана

2017-04-03 18-00-11 Скриншот экрана

Smulkmenos yra svarbios, o Škoda automobilyje jos yra ir itin praktiškos. Mažas plastikinis laikiklis saugiai laiko stovėjimo bilietus, prietaisų skydelio rodmenys itin aiškiai sužymėti, masyvi stovėjimo stabdžio rankena patogi naudotis. Viskas patogu ir išdėstyta logiškai, nei viena detalė neatrodo ne savo vietoje. Ir Škoda jokiu būdu nėra nuobodus. Po variklio dangčiu sukasi bene energingiausias tarp testo dalyvių trijų cilindrų variklis, kuris yra visiška priešingybė Kia motorui – pavyzdžiui, įsibėgėdamas nuo 80 iki 120 km/h jis užtikrina net keliomis sekundėmis geresnę dinamiką nei Cee‘d. Vieno litro variklis veikia entuziastingai visame sūkių diapazone, dirba švelniai ir neįkyriai, o 5,9 l/100 km vidutinės degalų sąnaudos yra antras šio testo rezultatas. Gerą trauką užtikrina didelis turbobenzininio variklio sukimo momentas, siekiantis 200 Nm. Pavaros perjungiamos sklandžiai, važiuoklė kelyje suteikia visišką ramybę. Pakaba puikiai susitvarko su kelio nelygumais, apie save primindama nebent tik tuomet, kai automobilis maksimaliai pakrautas. Stabdžiai veikia nepriekaištingai, važiavimas tiesiąja nekelia jokių rūpesčių – drąsiai galime tvirtinti, kad Octavia yra pats tikriausias tolimų distancijų „bėgikas“. Taip pat jis puikiai tinka ir važinėti kasdien – yra erdviausias ir turi komfortiškas sėdynes (nors joms šiek tiek trūksta prilaikymo ties pečiais). Visa tai atvedė į pergalę dideliu atotrūkiu nuo šio testo konkurentų.

2017-04-03 18-01-29 Скриншот экрана

Išvada

Taupus, sumanus ir praktiškas – būtent šios savybės geriausiai nusako Škoda universalo charakterį ir teste jis atskleidžia, kad tiesiog neturi silpnų vietų, todėl užtikrintai įveikia konkurentus. Beje, likęs šios testo trejetas taip pat ne ką prastesnis, vis dėlto palypėti aukščiau jiems pritrūksta nepriekaištingo geriausių savybių derinio.

ABL, 2016 m. Nr.11

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.